Hoelang slaap nodig?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ssgerundt, 23 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Hoeveel uren slaap heeft een baby van bijn 8 weken nodig...
    Ons dochter blijft nu vaker overdag wakker, maar volgend ons buren moet ze nog steeds zoveel mogelijk slapen.
    Ik bedoel, desto ouder ze worden, desto meer ze toch bij mama en papa willen zijn?
    Welke ervaring hebben jullie?

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Héél verschillend. Justin slaapt méér als dat ie wakker is. Hoewel t nu ietsje veranderd. De ene baby slaapt veel, de ander niet. Ikzelf was als baby ook n slaapkop, dit heeft Justin dus van mij..

3. illuminate

illuminate Actief lid

20 apr 2007
    416
    0
    0
    Mark kon een uurtje wakker blijven (incl. tijd besteed aan voeding), daarna begon hij te gapen, en een beetje 'huilen' als teken dat hij moe was, als ik te lang wachtte met in bedje stoppen.
    De laatste tijd is hij eerder wakker. Soms een uur voor zijn volgende voeding.
    Mark meldt zich elke drie uur. Hij slaapt dus iets van 1-2 uur na elke voeding. 's Avonds slaapt hij een stuk langer door dan overdag.

4. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ieder kind is anders meid.
    Ik heb ondertussen geleerd na mijn eigen gevoel te leven en me standaard dingen af te vragen als ik twijfel of ik het goed doe vraag ik aan mezelf.

Vind ik nu bijvoorbeeld dat ze voldoende slaapt?
    Is ze lekker vrolijk als ze wakker is?

Op dit moment doe ik daan op bed leggen als hij in zijn oogje gaat wrijven. Ik leg hem dan wakker op bed en hij huilt dan soms 10 tellen en licht dan te slapen.

maar mies als je vind dat ze voldoende slaapt dan doet ze dat. En laat je niet gek maken door de mening van een ander.

Deel Deze Pagina