Duimen/ op handjes sabbelen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Revolucia, 19 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Revolucia

Revolucia Actief lid

10 apr 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    Even een vraagje: hoe oud waren jullie kindjes toen ze 'zelf' goed genoeg hun duim of vingers konden vinden om erop te sabbelen?

Emma heeft een behoorlijke zuigbehoefte en weigert sinds haar geboorte pertinent een speen (eigenwijs kind! ;) ) Ze wordt gewoon kwaad als je m probeert te geven! Maar ja, er moet wel gesabbeld worden, anders valt mevrouw niet in slaap... Dus tot nu toe is de pink van papa of mama een ideale "tut". Duurt altijd maar een minuut of twee hoor, dan slaapt ze, maar toch...

Naast t feit dat t vrij lastig is, ga ik over twee weken weer werken... en ik zie het de leidsters op t KDV niet zo gauw doen (ook niet zo hygienisch...) Nu heeft ze sinds een week of 2 ontdekt dat ze op d'r eigen handjes kan sabbelen, maar ze snapt nog niet dat t makkelijker gaat als je er een vinger of duim in stopt (ipv een hele vuist haha)

Duss... gewoon even afwachten tot ze het door heeft? Zou het helpen gewoon onze vinger niet meer te geven (dan "moet" ze een soort wel...)

2. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Mijn moeder vertelde laatst dat ze vroeger bij ons kwam zitten en onze duim in onze mond hield tot we sliepen. Eigenlijk wat jullie nu doen met jullie pink. Misschien is dat een idee; ipv jouw pink in haar mond, gewoon haar eigen duimpje erin totdat ze slaapt. Hopelijk krijgt ze het op die manier wel door.
    Onze jongens snappen nog steeds niet dat een duim of vinger gemakkelijker is dan een hele vuist. Maar zij pikken gelukkig wel een speentje.
    Succes!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza begon rond die tijd te duimen, maar dat lukte alleen als ze rustig was: als ze onrustig was, was de spierspanning in haar armpjes te hoog en hield ze de duim niet binnen...
    Zal dus binnenkort wel komen?

4. Alita

Alita Niet meer actief

pfff weet het eigenlijk niet meer pecies. Hier wilde ze ook niet de speen, wij deden ook altijd de pink geven maar tot wanneer,volgens mij 3 maandjes ofzo maar weet het echt niet meer, maar als ze nu op haar handjes sabbelt zal het wel niet meer lang duren hoor.

5. EmyD

EmyD Niet meer actief

Onze kleine heeft ook nog nooit een speentje gewild. Wel sabbelde ze al heel snel op haar handjes, en dan vooral op haar hele vuistje. Ze brengt sinds een aantal weken heel bewust een handje naar haar mondje als ze moe is, daarvoor was het meer toeval zeg maar.
    Nu begint ze wat vaker een paar vingers in haar mondje te stoppen (2 of 3), maar nooit alleen haar duim. Het maakt mij ook eigenlijk niks uit, als ze maar lekker kan sabbelen..

6. Alita

Alita Niet meer actief

lekker he dat sabblen..... ook fijn dat ze zichzelf kunnen troosten!!!

7. tjoebie

tjoebie Actief lid

1 jan 2009
    215
    1
    0
    Rotterdam
    hi,

Mijn dochtertje begon ongeveer met 10 weken daarmee (ook alleen haar vuist) heeft ongeveer 2 weken geduurd voordat ze der duim echt pakte!

8. supermummy

supermummy Niet meer actief

Mijn dochter duimde al in de baarmoeder.
    Daarna is ze duim addicted vanaf dat ze 10 weken is.

Deel Deze Pagina