hier ook een mannetje met prachtige rode haren. vanaf dag 1 was het al duidelijk. Alles was rood ook de wimpers en de wenkbrouwen.Niet gek want het zit van 2 kanten in de familie. Het babyhaar begint nu plaats te maken voor wat dikker haar en ook dat is rood al is het wel iets donkerder van kleur. Ik heb nog nooit een negatieve opmerking gehad trouwens...ik vind het leuk en heel uniek.
Noah heeft ook rood haar! Ofja, echt knaloranje is het! Toen hij geboren werd was net de reclame van bassie op tv. Je kunt al raden naar de grapjes... Wijzelf moesten ook ff goed bedenken wie er nou dat rode haar had meegegeven, maar we weten het dan toch.
Hoi Nou de reacties hier zijn heeeeeeeeeel positief. En we hebben hem nog Roderick genoemd ook. Hij had direct na de bevalling zwart haar, maar toen het bloed eraf ging bleek hij roodharig te zijn.Voor de bevalling hebben we het er wel over gehad om hem niet roderick te noemen als hij rood haar zou hebben, omdat hij dan geplaagd zou kunnen worden. Ik vind het prachtig en het kan me nu niets meer schelen. Ik noem hem ook vaak Mooie Rooie. Zag laatst een klein rood jongentje lopen en keek er zwijmelend naar dus het antwoord op je vraag: Gewoon trots op zijn.
Geweldig, =D> Ik zou een halve moord plegen voor een bos rood haar. Dus wat mij betreft is rood haar dus echt HELEMAAL in hoor. Liefs Janna
ik vind dat juist mooi rood/rossig haar! Onze Finn heeft soms zo'n mooie rode galns over z'n koppie. En even oftopic: wij zeggen ook altijd Finneman tegen Finn, is onze kraamverzorgster in Maastricht mee begonnen!
Ik ben zelf rood...en dochterlief word ook een rooie...en ik vind het heeeeeeeelemaal fantastisch!! Ik ben dan niet echt rood rood...dus niet worteltjes haar met een witte huid en blauwe ogen. Ik heb bruin/goud/rood met een normale huis die gewoon bruin word in de zon en bruine ogen! Dochterlief heeft een wit huidje en bruin.rood haar met grijze ogen...SMELT!! Ik heb heeelemaal geen negatieve reacties gehad...iedereen zegt juist dat ze het haar van haar moeder moet krijgen!!!
Hoi hoi wat doet me dat goed al die leuke reacties, ben ook super trots op mijn Finn(eman) groetjes vanuit het zuiden
Onze oudste is ook geboren als roodharige. Voor ons ook een verrassing, het komt hier niet voor. Wel grappig is dat mijn zwager (man van m'n zusje) roodharig is, dus er kwamen al gauw allerlei flauwe grapjes. Inmiddels is hij bijna 2,5 en hij is nu hoogblond, met een rossige gloed als de zon erop schijnt. Hij heeft nog wel de huid van een roodharige, heel licht en hij wordt niet bruin, maar roze in de zon. Dat heeft ie niet van ons, wij worden allebei heel bruin 's zomers. Z'n babybroertje is gewoon donkerblond, maar als de zon op die haartjes schijnt zit er toch wel een beetje rossige gloed op. Die heeft trouwens ook een hele andere huidskleur, lang niet zo roze als z'n grote broer.
Ikzelf ben rood geboren.. Mijn vader heeft een rode baard, zijn vader had rood haar en mijn 4 tante's hebben ook rood haar. Dus ja, was niet helemaal raar toen mijn zoon ook wat rossig geboren werd. Maar hij krijgt nu eindelijk wat meer haar en het word al steeds blonder. Dus denk dat hij meer alleen een rossige gloed erover houd. Ikzelf ben ook niet rood meer, maar goudblond. Ik zei tijdens mijn zwangerschap van owjee als hij maar niet rood word. Omdat ik zelf heel veel gepest ben ermee.. Maar uiteindelijk kon t me niks meer schelen. Er was laatst op tv dat het rode "ras" aan het uitsterven is. En het dus steeds meer bijzonder is als je rood haar hebt. Dus ik zou me zeker niks van die opmerkingen aantrekken.. Ik zei vroeger altijd: ach, ik heb het van mezelf en anderen betalen er geld voor uit een potje. Owja, hij heeft trouwens nog lichte wenkbrauwe, die al steeds donkerder worden. En zijn wimpers zijn gewoon bruin. Heb wel eens ergens gelezen dat de kleur vd wimpers al veel zegt over de haarkleur.
ik ben rood en nikita is ook rood.. ik was vroeger oranje en ik hoop dat ze dat gedeelte overslaat. ik vind het juist heel bijzonder dat ze ook rood is hoeveel roode mensen zie je nou nog.. kijk is naar je vrienden kring hoeveel mensen zijn daar rood in? vast bijna niemand.. dus onze roode kindjes zijn gewoon wondertjes
Hier nog een rooie mama en een zoontje met rood haar! En ik ben er ook supertrots op! Tijdens m'n zwangerschap riep ik al dat ik het zó leuk zou vinden als onze zoon ook rood haar zou krijgen (was ook niet zo moeilijk met mezelf als roodharige, een deel van mijn familie is rood, m'n man met rossig haar en een zwager en schoonzus die rood zijn ) , dus ik was helemaal in m'n nopjes toen zijn haartjes eindelijk begonnen te groeien afgelopen februari en het echt rood bleek te zijn ! Leuk ook om te lezen dat we het allemaal zo leuk vinden, ik werd helemaal blij van het lezen van alle reacties hier .
Wij dachten dat onze zoon ook rood haar had toen hij net geboren was. En mijn man en ik hadden toch lol (absoluut not done, maar hij had ook nog een scheve neus en een plat oortje; niet moeders mooiste op dat moment, maar ik zag de humor er wel van in; slechte moeder he; je eigen babytje uitlachen [-X , maar wel goedbedoeld hoor). De kraamhulp en verloskundige keken ons serieus aan en zeiden: "maar dat is toch helemaal niet erg??" Ze dachten dat we het erg vonden. Wij vonden het juist wel grappig. Maar na het bad bleek hij erg licht haar te hebben en met bloed en huidsmeer leek zijn haar echt rood. Nu is het nog steeds heel licht, maar toch wel een tintje rossig zie ik erin (ben ik ook). En zijn neus en oor zijn helemaal goedgekomen! Een heerlijk ventje!
Onze dochter is ook rossig en heeft ook nog krulletjes. Krijg veel positieve reacties op haar bos haar met rooie krulletjes. Ik zeg maar dat ze later in de musical van Annie gaat spelen. Hihi. Tip als mensen zeggen, jee ze is wel rossig he, dan zeg ik er verliefd bij, ja en in de zon is het net goud, zo mooi!!! Geen mens die dan meer raar durft te doen hhaaha. Maar goed ik heb alleen nog maar positieve reacties gehad.
Mij neefje (inmiddels 18 jaar) heeft vuurrood haar. Met de jaren is het donkerrood geworden, maar nog steeds behoorlijk rood. Dit terwijl er in beide families geen rood haar voorkomt. Vreemd dus. Ik vind rood haar heel bijzonder en mooi. Mensen met rood haar komen steeds minder voor. Dus er lekker trots op zijn (maar dat ben je al waarschijnlijk).
hallo allemaal gisteren weer een vreselijke opmerking gekregen, pffffff wordt er een beetje moe van, vandaar dat ik gauw weer het forum hier ging lezen om mijn humeur weer wat op te krikken. Ik word er zo verdrietig van en dan kijk ik naar mijn ventje(morgen 7 weken) en dan denk ik wat ben je toch een knapperd en ik vind je zooooo lief leuk en ik hou zo veel van je, waarom misgunnen andere ons dit door van die domme opmerkingen te zeggen. Ik word er echt super verdrietig van, ik heb al een kindje verloren en de zwangerschap van Finn verliep ook niet zoals het zou moeten, nu heb ik een super gezond kind wat ik het belangrijkste vind, liggen andere te zeuren over zijn rode haren. Heb voor deze week ook iedereen afgebeld om even weer tot mezelf te komen. Maar ik ga Finn echt niet binnen houden en verstoppen voor andere alleen omdat hij rode haren heeft!!!!!! Ben ik nou gek of andere om ons heen?
Jeetje, het kindje heeft alleen maar rood haar, als ik dit lees dan lijkt het alsof hij een of een ander buitenaards wezen is. Wat voor opmerkingen maken mensen dan? Ik kan mij haast niet voorstllen dat mensen een baby gaan uitlachen omdat hij rood haar heeft. Wat is daar zo raar aan dan, vraag ik mij af. Als ik jou was dan zou beginnen om er niet druk om te maken. Je hebt een gezond kindje, waar verder niets mee aan de hand is behalve dat zijn kleur haar niet bruin, zwart of blond is maar rood. Ik zie niet wat er daar nou mis mee moet zijn. Ik weet niet wat die mensen zeggen, heb ook eerlijk gezegd moeite mee voor te stellen wat voor verschrikkelijks zij zouden kunnen zeggen dat resultaat heeft dat jij alle visite wil afbellen en niemand wil zien.
Nou ja zeg! Wat is dat nou weer voor iets belachelijks! Tuurlijk ga je Finn niet binnenhouden voor een paar van die achtelijke mensen die maar denken dat ze alles kunnen roepen! Waar halen ze het lef vandaan zeg?! Jij bent juist hardstikke trots op je mannetje, en dat wil je delen met iedereen! Rood haar, so what?! Mooi rood is niet lelijk, toch?! Meis, (en dit klinkt waarschijnlijk weer tè makkelijk, maar ik bedoel het goed!) laat ze maar l*llen, geniet van je ventje en laat iedereen die zo'n ongepaste opmerking maakt maar lekker de rambam krijgen! Jij hebt eindelijk je langverwachte gezonde kindje in je armen en dat neemt niemand je af! Gewoon lekker boven staan hoor! *dikke knuf* Het lijkt wel of mensen je op de één of andere manier toch nog even willen steken soms hè?! Ik word bijvoorbeeld nog steeds afgekat door sommigen omdat ik m'n oude figuur van voor de zwangerschap nog niet terug heb ....... Nou ja, ze kunnen m'n rug op hoor, komt vanzelf weer goed!
hoi hoi bedankt voor jullie lieve reacties, nou de opmerking die ik gisteren heb gekregen is: je bent het zelf schuld dat je een rode hebt gekregen, je wilde dat perse niet en nu heb je er een zelf schuld! nou dat komt best hard aan terwijl ik zo'n opmerking nog nooit heb gemaakt en iedereen altijd in zijn waarde laat en accepteer zoals hij/zij is. En dit komt dan uit de mond van je stiefvader.En mijn moeder is ook al tegen iedereen die het maar horen wilt aan het vertellen: Kim die heeft een rooie hahaha. Dus iedereen die belt voor kraamvisite zegt al : enne een rooie! Alsof het alleen nog maar daar omdraait! grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr Maar jullie hebben gelijk, ik raap me nu weer bij elkaar en jullie lieve reacties doen mij zeer goed, ik ga met mijn mannetje naar buiten laat hem zien, en de eerst volgende die nog een rare opmerking plaatst die is voor mij! Zo dat is eruit ik hou jullie op de hoogte
Jeetje finneman, wat een opmerkingen! Erg flauw en naar, bah! (zacht uitgedrukt) Als ik naar Sam kijk moet ik ook weleens aan de toekomst denken hoor en dan kan ik me ook weleens erg druk maken over zijn basisschooltijd... (arm kind, hij is nu bijna 2, maar moeders is alweer een aantal jaar verder met denken) Zou hij later echt gepest gaan worden om z'n haarkleur? En wat zouden wij daar dan mee doen? Als hij wat betreft oplossingen van dat soort problemen net zo op z'n vader lijkt als dat hij op zn vader lijkt qua haarkleur hou ik mijn hart vast en mijn agenda leeg, want dan zitten we meer op school op het matje dan thuis of op ons werk... (dikke vette knipoog!!!!) Maar ja, de toekomstige pestkoppen van mijn kleine rooie mannetje verzinnen het vast niet zelf, zo lang volwassen mensen van die domme opmerkingen maken, blijven de "rooie-grappen" ook nog wel even bestaan helaas. Aan ons dan de nobele taak om onze rode/rossige/oranje poepies hiertegen te wapenen, op de goede manier dan. Maar goed... toekomst toekomst toekomst Voorlopig denk ik vaak aan jaloezie als er een domme opmerking wordt gemaakt over Sam z'n haarkleur. Tegen de moeder van een "standaard blond" kind worden vast niet steeds uitgeroepen dat ie zulke mooie haren heeft En tsja... tegen die van mij wel Als ik dan weer iemand hoor uitroepen dat het wel goud lijkt.... dan kan ik alleen maar denken... tsja... het hele kereltje is gewoon goud En dat is het belangrijkste. Hier in de buurt woont een meisje (een jaar of 4 denk ik) die heeft van dat hele mooie lange rode haar, echt super! Hartstikke vrolijk, leuk kind, met een hele hoop vriendinnetjes... daar kijk ik dan nog maar eens naar en dan zie ik het wel goed komen Goed, een heel verhaal op deze late avond.... Lekker genieten van onze zeldzame kindjes, is mijn doelstelling x Mel ps eigenlijk zouden we eens af moeten spreken met z'n allen en dan een foto maken