Ik denk dat ik het gewoon meteen gebruik, waarom zouden ze het niet mogen. Als ie er niet goed op reageert kun je het altijd nog weglaten..
Ik heb 2 eczeem kindjes die dus niet goed op wasverzachter reageren. Mijn tip gebruik een beetje azijn (schoonmaakazijn kun je ook in de geuren lavendel en citroen krijgen) in het bakje van de wasverzachter. Dit haalt de zeepresten goed uit de was en maakt de was zacht.
Ik twijfel ook, ondanks de adviezen om het niet te doen. Wij hebben allebei geen gevoelige huid, dus ik hoop ons mannetje ook niet. Daarbij lees ik zulke tegenstrijdige verhalen dat ik toch op m'n eigen gevoel zal moeten afgaan.. Maar toch lees ik even mee
Ik heb alles gelijk met wasverzachter gedaan wel de witte van robijn puur en zacht heet ie volgens mij. Geen problemen mee gehad en nu gaan dr kleertjes gewoon met onze was mee.
Ik ben voor zo puur mogelijk. Een baby'tje ruikt al heerlijk van zichzelf, en die geur in de babykleertjes vind ik het fijnst. Daarbij heb je geen idee hoe een baby zal reageren op chemische dingen, een babyhuid is zo kwetsbaar. Kun je wel zeggen dat je stopt als er een reactie blijkt te zijn, maar waarom dat risico lopen? Wij gebruiken geen wasverzachter of dingen met geuren enzo. Totaal niet nodig. En wil je het wel graag, kijk dan eerst eens naar alle ingrediënten die erin zitten. Of je dat op eens babyhuid wil hebben.
een aparte wasverzachter heb ik eigenlijk niet nodig maar in principe vanaf dag 1 (geen allergieen hier)
Met draak heb ik de eerste twee maten (dus 50 en 56) zonder wasverzachter gedaan. Met maat 62 langzaam begonnen om te kijken hoe hij er op reageerde. Toen hij er geen last van had, draaide zijn was gewoon met die van ons mee. Ben van plan om dit ook bij frummel te doen.
Ik heb ook twee eczeem kindjes en gebruik geen wasverzachter en neutral wasmiddel maar af en toe wel een droogtrommeldoekje van robijntje
hier allebei geen allergieën, dus niet met speciaal wasmiddel gewassen en bij de dingen waar ik normaal wasverzachter gebruik, nu ook gebruikt. Ik heb wel nooit sterk geurende, gewoon de sensitive (de witte) van de aldi of lidl. Beide kids nooit ergens last van gehad, dus hoop nr 3 ook niet
Ik heb het de eerste maanden niet gedaan. Bij een baby kunnen er zoveel zaken fout lopen (krampen, KMA, reflux,....) die je niet in de hand hebt. Dan wil je de zaken die je wel kan controleren niet ook nog eens gaan moeten checken voor je weet waar een onrustig kind nu precies last van heeft. Het lijkt me gemakkelijker om geen wasverzachter te gebruiken en na verloop van tijd dat wel te doen en te kijken hoe je baby reageert.
Ik reageerde vooral op de mensen die hierboven zeiden dat je gewoon wasverzachter kan gebruiken... Er is geen medische reden waarom het niet mag, dus om bovengenoemde reden zou ik het gewoon na een paar maand doen, als je in staat bent te evalueren of je kindje er last van heeft of niet.
Niet, nu niet nooit niet. Ik snap ten eerste het nut niet van wasverzachter en ten 2de kan ik 9/10x niet tegen zowel verschillende soorten wasverzachter als wasmiddel.
Ik heb zelf vanaf t begin gewassen met wasverzachter van Neutral.... Scheelt heeeeeeeeeeel veel kreukels in de kleertjes!
wij hebben vanaf het begin gewoon Robijn gebruikt. zoals de kraamzorg aangaf,als hij erop reageert laat je het weg. zo'n kraamzorg was wel verhelderend hoor. bijvoorbeeld ook met de billetjes. pas talken en smeren als ze irriteren. hoop dat ik deze keer ook weer zo'n oude stempel mevrouw krijg
Maar goed voor de geboorte was je alles uit (tenminste dat heb ik wel gedaan), dan blijkt dat je kindje er toch op reageert. Dan moet je dus alles opnieuw gaan wassen, iets wat ik totaal niet zag zitten toen ik net bevallen was.
Nee,dat klinkt ook wel logisch. Scheelt misschien dat mijn man en ik en onze families allemaal geen allergieën hebben. Anders misschien wel wat anders mee om gegaan. Bij ons ligt er ook gerust drie dagen stof op de grond. Ik denk dan: weerstand opbouwen haha.
Ik gebruikte eerst robijn wasverzachter(want het ruikt zo lekker). Toen onze dochter 3 maanden was begon ze erge eczeem te ontwikkelen. Toen ben ik er mee gestopt(en ook met zwitsal) en daarna nam de eczeem af. Gebruik nu de hypoallergene wasverzachter van silan
Je kan gewoon wasverzachter gebruiken. Je hoeft ook helemaal niet te wassen met speciaal spul tenzij je kindje erop reageert maar dan kun je altijd nog overgaan op iets anders.