peuterspeelzaal kosten

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door MuscleMe, 7 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MuscleMe

MuscleMe Actief lid

16 feb 2013
    192
    3
    18
    NULL
    NULL
    ik zie door de bomen het bos niet meer.
    wij werken allebei, en willen onze dochter opgeven voor een peuterspeelzaal. deze kost evenveel als het dagverblijf waar ze naar toe gaat!?
    nou krijgen wij dus wel wat terug, maar hoeveel? geenidee.

wie weet meer?

krijg je veel terug? wordt dat al gelijk duidelijk of moet je eerst het jaar afwachten en dan afwachten wat voor bedrag je terug krijgt?

ik vind het nogal een dure bedoening helaas.

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Je krijgt toch ook geld terug voor het kdv? Als de psz onder de kinderopvangregeling valt in jouw gemeente, krijg je daarvoor dezelfde toeslag als voor het kdv, als het dan ook nog evenveel kost, blijven je kosten precies hetzelfde (als ze naar de psz gaat ipv het kdv).

Zo werkt het hier tenminste.
    Ik werk niet, dus wij gaan een inkomensafhankelijke bijdrage betalen (ongeveer 150 euro per maand).

3. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Sorry ts, ik weet helaas geen antwoord op je vraag.

Ik wil wel even inhaken op mamavanlieverd,
    Jeetje wat een hoog bedrag voor de peuterspeelzaal, is dit gemeente afhankelijk? Onze dochter gaat nu een maand naar de peuterspeelzaal en wat ik begrepen heb betaal ik daar €10,- per maand voor.

4. Skyangel

Skyangel Bekend lid

20 nov 2013
    782
    99
    28
    Ik werk zelf ook niet.
    Wij moeten 15 euro betalen voor 2 dagdelen in de week.
    Als ik er 4 zou willen, zat ik ook rond de 150 euro pm!

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier valt het onder kinderopvang; wanneer beide ouders werken, kun je er dus kot voor ontvangen.
    Voor gezinnen waarbij 1 ouder werkt of beide ouders niet werken, geeft de gemeente subsidie voor 2 dagdelen psz, dan is er wel nog sprake van een inkomensafhankelijke eigen bijdrage. Die kan varieren van 10 tot 150 euro per maand (voor dus 2 dagdelen psz per week). Voor kinderen met een vve-indicatie (vanwege bv taalachterstand) is er nog weer een potje subsidie voor 2 extra dagdelen per week.
    Onze situatie is dat mijn man werkt, wij dus subsidie krijgen omdat ik niet werk. Dochter heeft een vve-indicatie vanwege een taalachterstand dokr gehoorproblemen. Zij gaat straks 4 dagdelen per week naar de psz, wij betalen daar 40 euro per maand voor.

Nou, lang verhaal kort; het verschilt per gemeente hoe dit is geregeld. Hier kun je bij de psz informatie over krijgen.

6. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    #6 MamavanLieverd, 8 feb 2017
    Laatst bewerkt: 8 feb 2017
    Ja, het is gemeente afhankelijk. Maar de laagste inkomens betalen hier 15 euro per maand en dan gaat het langzaam omhoog. Boven modaal schiet het heel hard omhoog hier, mijn man verdient ongeveer 2x modaal, dus we kunnen het wel missen gelukkig :).

Edit: ik heb het nog even opgezocht en de tarieven zijn wat omlaag dit jaar, we gaan ongeveer 130 per maand betalen (ik weet niet precies wat mijn mans inkomen nu is, soms krijgen ze nog een bonus of extra aandelen, dus het varieert van jaar tot jaar). De hoogste inkomens (boven een ton) 159 euro.

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Als de psz onder kinderopvang valt werkt het gewoon PRECIES hetzelfde als met het kdv...

Je vraagt dus gewoon KOT aan

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.185
    23.264
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Moet je even navragen of het onder dezelfde regeling als kdv valt. Dan kun je gewoon kot aanvragen. Maar als ze al op kdv zit, zie ik meerwaarde niet in, dus als het idd best duur zou zijn, zou ik t niet eens doen. Hier is 1 dagdeel 56 euro per maand. Weet niet of ik kot aan kan vragen. Ik werk 4 dagen, ga dr dan echt niet nog eens naar psz doen en dus nog minder zien.

9. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ah oké, mijn man verdiend net boven modaal. Ik heb net even gekeken maar we betalen nu €10,69 per maand voor 2 dagdelen en vanaf maart betalen we €9,75. Volgens mij moet ik blij zijn met mijn gemeente, de meeste tarieven die ik kan vinden zijn hoger.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar je wil naast het kdv je dochter ook naar de psz doen? Dat zou ik zelf niet zo snel doen eigenlijk.

11. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Bij ons is de psz ook net zo duur per uur als het kdv. als je wil weten hoeveel je krijgt van de KOT dan kan je een proefberekening maken op toeslagen.nl en dat werkt hetzelfde als je kdv,dus ook je toeslag aanvragen(uiterlijk 3 maanden na plaatsingsdatum) met alle gevens van de psz erbij. Je zal dan eerst even gegevens bij de psz moeten gaan opvragen en haar eerst gaan inschrijven. Wij betalen zelf €30 per maand voor 1 dagdeel,en we werken allebei.

12. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Wij betalen 40 per maand voor 2 dagdelen.

13. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    wij betalen 81 euro voor 2 ochtenden, hierbij krijgt ze wel 1 derde ochtend vanuit de gemeente ivm vve traject.

14. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Hier betaal je 45 euro per maand voor 2 dagdelen per week.
    Vind ik erg meevallen

15. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    In onze gemeente valt het ook onder het kinderopvang tarief. Per uur betaal je hier voor de psz €7,18. Eén ochtend per week kost €115,- per maand, een verlengde ochtend (tot 14u) is €156,- per maand.

Wij zijn toen onze dochter drie werd overgestapt van het kdv naar de psz. Uiteindelijk waren we voor twee verlengde ochtenden psz (8.30 - 14.00 u) bijna net zoveel kwijt als voor één dag kdv. Bij het kdv betaalden we namelijk voor de gehele openingsuren (07.00 - 18.00u) terwijl mijn dochter veel korter ging, ik bracht haar om 09.00 uur pas. We betaalden voor twee ochtenden psz dus ruim 300 euro per maand, en kregen een heel klein deel terug via de KOT. Voor één dag kdv betaalden we €315,- per maand.

16. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier betalen we 102,00 per maand voor 2 ochtenden. Zijn nog niet aangesloten bij een kinderdagverblijf of dagcentrum dus moeten het momenteel nog volledig zelf betalen.
    Verwachting is wel we binnenkort ook KOT kunnen aanvragen voor de psz.

17. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Even gewoon nieuwschierig maar als je dochter al op het kdv zit waarom zou je haar dan nog naar een psz willen brengen? De sociale momenten met andere kinderen heeft ze toch al genoeg op het kdv?

18. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wij betalen 70 euro voor 2 dagdelen.
    Toen ik hem opgaf voor de psz was dit 55;)

Deel Deze Pagina