Matras

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Stephanie87, 3 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stephanie87

    Stephanie87 Niet meer actief

    Wie heeft er tips voor een goed babymatras?
    Je leest zo veel en kan echt niet goed vinden wat nou echt een goede is?
    Zelf nijg ik naar koudschuim of kokos vulling....
    Wat zijn daar de ervaringen van?

    Wou eerst een aerosleep maar daar hoor je zoveel dingen over wel niet enz enz...

    Wat hebben jullie en wat zijn jullie ervaringen?

    Qua prijsklassen zit ik rond de 150 te denken....
     
  2. Sopann

    Sopann Niet meer actief

    Wij hebben van de Ikea het matras Vyssa Somnat gekocht. Dat is latax.

    De eerste periode ligt onze man bij ons op de kamer gewoon in de reiswieg van Joolz. Daar ligt een aerosleepmatrasje in.

    Daarna gaat hij langzamerhand naar het 'grote' bed.
    VYSSA SOMNAT Matras voor babybed - IKEA

    Ik zag ook door de bomen het bos niet meer hoor! We hebben uiteindelijk deze gekozen, omdat we het mooi degelijk vonden en het ook weer niet té duur is. Moet het dan alsnog anders, dan is het ook geen ramp :)
     
  3. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Ik heb een matras van de leenbakker en 1 van de ikea. Waren allebei rond de 40 euro. Worden veel verkocht en staan goed bekend. Ikea vyssa skont en leenbakker fenne.
    Voor die kleintjes hoef je nog geen duur matras te kopen. Paar goede kotsbuien en paar x doorlekken en je kan het matrasje weg gooien. Liever dan een matrasje van 40 euro dan van 150 euro.
     
  4. Arual83

    Arual83 Fanatiek lid

    11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb gekozen voor een hr30 koudschuimmatras (geloof 89,- van abz met gratis matrasbeschermer, maar bij ikea heb je iets vergelijkbaars voor 39,95, of de kwaliteit te vergelijken is weet ik niet, ik denk dat het niet echt verschil maakt). Om de matras te beschermen heb ik een aerosleep protect (wilde wel een matrasbeschermer maar geen bedzeiltje en vind het fijn dat je die gewoon op 60 graden kan wassen). Bij elkaar was ik iets minder dan 150,- kwijt. Ik had dus mogelijk goedkoper uit kunnen zijn met de ikeamatras vyssa skont.

    Het is maar net wat jij zelf belangrijk vind.

    Overigens komt de kleine eerst in het wiegje bij ons en daar zit het matrasje in dat bij de wieg hoort, is ook een afwijkende maat.
     
  5. cizmo

    cizmo Fanatiek lid

    26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Wij hebben in het ledikantje de VYSSA SKÖNT van Ikea. Dat is dus koudschuim.

    Daar doen we dan de aerosleep overheen. Vinden wij een veilig idee en het is lekker hygiënisch.

    In het wiegje hebben we een matrasje van Prenatal. (Wieg matras recht antimosq noemen ze m) Ook daar doen we dan een aerosleep op.
     
  6. ukkie11

    ukkie11 Actief lid

    18 dec 2010
    256
    0
    0
    heb hier ook zo lang over gedacht nu uiteindelijk de ikea vyssa vinka.
     
  7. lies276

    lies276 Niet meer actief

    in elk matrasje komt vocht. dat geeft schimmelvorming.
    dat zie je van buiten niet altijd maar zit er wel.
    dat gebeurt niet meteen, maar bij lang gebruik wel.
    uiteindelijk kun je dus beter voor elk (nieuw) kindje een goedkopere, nieuwe matras kopen, dan één keer een dure aanschaffen en die voor 2/ 3 kindjes gebruiken.
    baby's en peutertjes wegen nog niet zoveel, dus is een dure binnenverinsmatras oid ook echt niet nodig.
    belangrijk is dat het een stevig matrasje is.
     
  8. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook die van 40 euro van de leenbakker. Werkt prima, en kan ik gerust een nieuwe kopen als er eentje uit het ledikant is..
     
  9. Stephanie87

    Stephanie87 Niet meer actief

    Dan ga ik ook maar eens bij ikea kijken en dan met een aerosleep erover...idd wel een veilig idee en een stuk goedkoper!
     
  10. Arual83

    Arual83 Fanatiek lid

    11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dat is een van de redenen waarom ik voor aerosleep protect heb gekozen: "In elke matras dringt vuil en vocht vaak tot diep in de kern door. Daar vormt het een broeihaard van bacteriën die een ernstig gevaar kunnen vormen voor de gezondheid. AeroSleep Protect daarentegen biedt een uitstekende ventilatie zonder dat het vocht in de matras kan doordringen. Het vocht verdwijnt volledig doorheen de open 3D-structuur en wordt daaronder vastgehouden door een absorptielaag en ondoordringbare beschermfilm. Een wasbeurt op 60°C volstaat om alle bacteriën onschadelijk te maken."
    Uiteraard is dit informatie aerosleep zelf en ga ik nooit alleen af op de informatie van de fabrikant omdat dit nogal gekleurd kan zijn maar in dit geval vind ik de informatie zeer aannemelijk. Overigens wil ik geen discussie starten over wel of geen aerosleep want dat moet ieder voor zich bepalen en eventuele voor-/nadelen afwegen, maar dit is een reden waarom ik er wel voor heb gekozen.
     
  11. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    hier ook de VYSSA SKÖNT van de Ikea, fijne stevige matrassen.
    En inderdaad goedkoop genog om nummer 2 een nieuwe te geven i.p.v. een oude van grote broer/zus.
     

Deel Deze Pagina