Stokke newbornset ervaringen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sammie1, 9 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammie1

    Sammie1 Fanatiek lid

    14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Hoi dames,

    Wij zijn net 2 stokkes rijker, en ik vroeg me af hoeveel plezier je kan hebben van de newbornset. Die heb ik nu nog niet, maar ze zijn nu in de aanbieding bij de babydump..

    Is het een leuk ding? Ligt je baby er lekker in? Is het beter dan een wipstoel o.i.d.? (die heb ik namelijk wel). Kan je hem ook instellen van liggen naar zitten o.i.d.?

    Kortom, ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!! :D
     
  2. M89

    M89 Bekend lid

    12 jan 2013
    676
    14
    18
    Wij zijn er erg blij mee! Mijn zoontje besloot altijd nét rond etenstijd dat het hoog tijd werd om eens eventjes te huilen.

    Nu zetten we hem gezellig in de newbornset bij ons aan tafel en kan hij ons zien en kan ik tijdens het eten af en toe even de speen terug stoppen ;) Kan toeval zijn maar het vaste huiluurtje was bij ons afgelopen.

    Er is maar één stand, je kunt hem niet verstellen. Buiten het eten om gebruik ik hem niet als wipstoeltje o.i.d.

    Maar wat mij betreft zeker aan te raden!
     
  3. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Mijn ervaring is erg positief. Het is heel erg handig te gebruiken en (hoewel het er niet zo groot uitziet) echt tot je kindje in de babysit kan (dus zeker wel tot 6/7 maanden indien nodig).

    Wij vonden het veel handiger dan een wipper. Die is onhandig en gevaarlijk op tafel (en krassen). En op de grond ben je iedere keer aan het bukken (wat bij ons vaak schreeuwen was omdat hij je niet kan zien). Met de newborn set zitten ze echt aan tafel en kunnen ze alles zien. Ook handig met de hapjes.

    Je kunt hem niet verstellen. Het is een kuipje een beetje vergelijkbaar met een maxi cosi. Is ook niet de bedoeling dat je kindje er uren in blijft zitten.

    Daarbij zijn ze prima weer te verkopen op mp.
     
  4. cooksie

    cooksie Bekend lid

    24 aug 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    Echt een aanrader! We gebruiken onze newbornset vanaf het begin.
    Eerst alleen erbij zitten als we aan het eten waren en nu ook als "kinderstoel" met haar eigen eten. Ze is nu 6,5 maand en vrij lang maar past er nog goed in en ik verwacht dat ze er echt nog wel 3 maanden in kan.
     
  5. Schaapje05

    Schaapje05 Bekend lid

    16 jan 2012
    528
    0
    0
    Overijssel
    Hier wordt hij ook heel veel gebruikt! Zeker het geld waard en veel fijner dan zo'n een wipstoeltje zo onhandig op tafel.
    Vind het zeker bij de 2e een geweldig iets omdat we nu echt steeds als heel gezin aan tafel zitten. Voor oudste is het ook gewoon dat zusje net als iedereen erbij aan tafel zit.
     
  6. Sammie1

    Sammie1 Fanatiek lid

    14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Toch maar aanschaffen dus!

    Wat zouden jullie doen?

    60,- nieuw bij babydump, of voor +/- 60,- via MP met evt. een setje bekleding erbij?
     
  7. Ntje

    Ntje Fanatiek lid

    11 nov 2012
    3.689
    76
    48
    Almere
    Ik heb er deze week ook 1 gekocht en vind het nu z'n geld al waard!

    Met koken en daarna met eten gezellig erbij zitten. Ik heb ook een wipper maar op de tafel kan het niet (te klein) en op de grond vind ik niks.

    Ze vind het gezellig (voor m'n gevoel dan:p) en inderdaad even een speen erin.

    Ik heb toch een nieuwe gekocht ipv een 2e hands. Er stond niks in de buurt en ook de extra bekleding vond ik niet mooi.

    Maar dat is net wat je zelf wilt en of d'r wat moois in de buurt staat want als je een heel eind moet rijden ben je uiteindelijk duurder uit dan een nieuwe.
     
  8. M89

    M89 Bekend lid

    12 jan 2013
    676
    14
    18
    Ik heb die van mij via MP gekocht. Maar nu met deze aanbieding zou ik hem nieuw kopen, denk dat je dan via MP bijna evenveel geld kwijt bent.

    Als je de standaard hoezen die te verkrijgen zijn niet mooi vind is het misschien een tip om er een te laten maken. Ik was daarvoor niet meer geld kwijt dan voor de gewone hoezen maar ik vind het toch wel gezelliger staan :)

    Bekijk bijlage 359714
     
  9. Sammie1

    Sammie1 Fanatiek lid

    14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    @ M89, Wat een leuke hoes idd!

    Omdat ik last dat het vandaag de laatste actiedag was, heb ik hem toch nieuw besteld :D Op MP vragen ze er minstens net zoveel voor, en ik las hier ergens dat iemand gewoon maxicosi hoezen van de hema? erom heen deed.
    Omdat hij wel was uitverkocht bij de babydump krijg ik hem pas binnen in week 51, maar dat is nog vroeg zat :)
     
  10. Chant88

    Chant88 Actief lid

    9 aug 2012
    130
    0
    16
    Zuid-Holland
    Wat een gave hoes! Ik laat er nu ook 1tje maken! :)
     
  11. 2debaby

    2debaby Actief lid

    25 feb 2013
    409
    1
    0
    NULL
    NULL
    Waar heb je die mooie hoes gevonden? Is dat er een van Ukje? Daar zag ik erg mooie, maar wel aardig aan de prijs.
     
  12. M89

    M89 Bekend lid

    12 jan 2013
    676
    14
    18
    Deze komt van Zoepa, ik heb er 29,50 voor betaald. Op facebook heeft ze verschillende voorbeelden staan je kunt zelf een stof kiezen en dan maakt ze de hoes :) Ze heeft ook een webshop maar daar staat weinig op vind ik.
     

Deel Deze Pagina