Welke kinderstoel

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door kleineM, 19 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Welke kinderstoel zouden jullie mij aanraden? Qua gebruik (liefst vanaf newborn), veiligheid, schoonmaak gemak, etc?
    Ik heb bijvoorbeeld gekeken naar een dapper maar daar vind ik het weer onhandig bij dat je alleen een maxicosi als newborn set kan gebruiken.
    Verder lijkt stof me niet handig en teveel richeltjes waar eten tussen kan komen ook niet.
    Kortom ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips!

2. Maartje2013

Maartje2013 Actief lid

9 sep 2012
    122
    0
    0
    Wij hebben een houten, maar niet tevreden ivm randjes waar viezigheid in komt... Ik lees even mee..

3. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Stokke tripp trapp. Niet de newborn set gebruikt. Maar ik raad je ook een houten stoel aan, het maakt het schoonmaken echt makkelijker, zeker als ze zelf gaan eten.

4. stefanenlaura

stefanenlaura Fanatiek lid

19 jul 2012
    1.590
    1
    36
    Vrouw
    noord-brabant
    Wij hebben een dapper. Maar hebben deze nooit gebruikt voor een newborn. Nu bouw ik hem altijd snel en makkelijk om als mijn kleinere neefje komt. Ik vind hem ideaal.

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Wij hebben de stokke trip trap met newborn en babyset. Leek ons erg praktisch omdat de kleine dan van het begin af aan aan tafel erbij kan zitten.
    Bij mijn broers in huis wordt de stoel nog steeds gebruikt en die kids zijn al tussen de 9 en 15 jaar :). Je hebt er dus voor heel lang wat aan.

6. Hophop

Hophop Actief lid

3 sep 2013
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de tripp trapp. De eerste 4/5 maanden de newborn set gebruikt daarna de babyset. Super tevreden. Baby 2 krijgt er ook 1.

7. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    Hier ook tripp Trapp met newborn set. Super tevreden van. Al een 2de exemplaar in huis gehaald voor de mini.

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Wij hebben er een van cicco, die we van de geboorte al kunnen gebruiken tot 3 jaar dacht ik.

9. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    Veel trip trap liefhebbers. Weten jullie ook wat het verschil is tussen Tripp Trapp en met die nieuwe lijn van Stokke Steps?

10. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Wij hebben de Stokke Steps, en zijn er erg tevreden over. Het is wel een dure stoel, zeker als je de complete set wil kopen, maar ik vind hem heel prettig in gebruik. Niet onbelangrijk: mijn man ook, en die vindt zaken al snel onhandig ;)

We hebben de newbornset/wipper gebruikt in het begin. Heel gezellig dat hij bij ons aan tafel kon zitten. Toen hij zelfstandig kon zitten is de newborn set er af gegaan, en sindsdien zit hij in een tuigje. Super handig. Je kan wel of geen kussentjes gebruiken, dat is een eigen keuze.

De stoel is van plastic, de poten van hout. Ik vind de stokke steps persoonlijk veel mooier dan de stokke tripp trapp. Maar dat is een kwestie van smaak. Ook de stokke steps is een meegroei stoel, dus daar kan je kindje jaren mee vooruit.

Bij oma hebben we de ikea antilopp staan, omdat die zo lekker licht en goedkoop is. Hoewel hij daar best goed in zit, is het verschil wel erg groot. Onze kinderstoel is super stevig en staat nooit te wiebelen. Dat is bij de ikea-kinderstoel anders, ook al is daar niets mis mee.

Van de tripp trapp zal je meer gebruikservaringen vinden dan van de Stokke Steps, omdat deze al zo lang bestaat. Mijn zoontje heeft ook wel eens in de tripp trapp gezeten, maar ik vind dat hij toch steviger en prettiger zit in onze eigen vertrouwde steps. :)

11. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Wij hebben een houten ikea stoel staan en de stokke trip trap.

Toen hij newborn was gebruikte we een wipstoel. Daar heeft hij ook zijn eerste hapjes in gehad, tot hij zelfstandig kon zitten.

De houten stoel van ikea had ik het eerste. Op zich een redelijke stoel. Maar geen voetenondersteuning en als hij aan je gaat hangen kantelt de stoel.

Omdat we straks 2 in kinderstoelen hebben en er een goede aanbieding was heb ik de stokke triptrap met babyset gekocht. Met een merkloos tuigje van 6 euro. Deze stoel is veel fijner dan die van de ikea. Hij is goed in te stellen op de lengte van het kindje. Als hij ergens tegenaan gaat duwen dan gaat hij schuiven(onderdeel babyset) en niet kantelen. En het beste is dat hij tot 80 kilo gebruikt kan worden. Slijten doet hij ook niet snel, dus je hebt er lang profijt van.

12. Louloute

Louloute Niet meer actief

Sorry dat ik zo inbreek maar vraag me af:
    Dat tuigje - is dat echt nodig met stokke tripp Trapp? Of zitten ze zonder ook goed erin? Wij hebben de tripp Trapp gekocht maar nog niet gebruikt. (Met babyset en kussentje)

En om toch een beetje in topic te blijven: wij hebben voor tripp Trapp gekozen omdat die makkelijk schoon te maken schijnt te zijn en je die heel wat jaren kan blijven gebruiken. We dachten eerst aan chicco maar ik heb foto's gezien van etensresten die tussen de vele plastic onderdelen blijven hangen. Om dat elke keer eruit te peuteren dat lijkt me niks. :D

13. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Wij hebben de Stokke Tripp Trapp en daar zijn we heel tevreden mee. Ons zoontje is nogal een wild mannetje (heen en weer schudden en keihard met zijn rug tegen de leuning slaan) dus wij zijn erg blij met deze stabiele stoel. We gebruiken hem met de Stokke babyset, afneembaar kussentje niet van Stokke en een Stokke blad. Een tuigje heb je zo in huis, maar hebben we nog niet gekocht omdat we er altijd bij zijn en ons zoontje nog niet omhoog beweegt.

14. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    We hadden bij onze dochter eerst de Antilop van IKEA. Onhandig ding, dus toen ze een maand of 8 oud was hebben we een tripp trapp gekocht. Al ruim 2 jaar veel plezier van.

Voor haar broertje kopen we sowieso de newborn set en ik denk ook een tweede tripp trapp stoel.

15. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Wij hebben trouwens de Stokke Tripp Trapp pas vanaf 6 maanden gebruikt. Daarvoor gebruikten we een wipstoel op tafel. Alleen als we zelf ook aan tafel zaten uiteraard, anders op de grond.

16. Rietje88

Mijn zoontje gaat telkens proberen op te staan. Vandaar dat hij hier nodig is. Ik vond alleen die van stokke wel erg duur (euro of 40). Maar gelukkig paste het goedkope tuigje goed op de stoel (Babsana Veiligheidstuigje Zwart | Veiligheidstuigje | Baby-Dump)

17. Hupje

Hupje Actief lid

15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij kregen een Tripp Trapp cadeau, dus ik heb me niet in andere stoelen verdiept.

Wij hebben de babyset 6 weken gebruikt zonder harnasje, maar nu is dat echt wel nodig, want baby zet zich steeds omhoog af met zijn voeten.

18. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    #18 kleineM, 19 dec 2015
    Laatst bewerkt: 19 dec 2015
    je breekt helemaal niet in hoor, ik vroeg me hetzelfde af :)

en ook: zijn er ooit goede aanbiedingen met tripp trapp? heb heel de avond gezocht en rondgekeken, maar het ontloopt elkaar niet veel. Hoogstens de stoel zelf kan je 20-30 euro op besparen.

19. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.801
    775
    113
    Wij hebben ook een TrippTrapp en zijn heel tevreden. Heb hem vorig jaar gekocht tijdens de mama mazzeldagen bij Prenatal, toen was hij flink afgeprijsd en was er van Stokke ook nog een actie dat je een gratis babyset kreeg als je het kussentje kocht. Geloof dat ik toen 150 euro betaald heb voor de hele set (stoel+kussentje+babyset).

Overigens zijn kinderstoelen laatst getest bij Radar (geloof ik) en daarbij bleken er veel niet veilig te zijn! De tripptrapp en Antilop van Ikea overigens wel (die heb ik nagekeken want die worden hier en bij opa en oma gebruikt), maar ik vond het wel schokkend om te zien hoeveel er niet goed uit de test kwamen!

Overigens hebben wij geen tuigje erin, is bij ons echt niet nodig.

20. Rietje88

Wij hebben de stoel plus babyset voor 150 euro bij de babydump.

Deel Deze Pagina