babys uit Mei '13

Discussie in 'De mama's' gestart door lindsey12, 9 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Nu 3 dagen groentehapje gegeven. Tussen fles 3 en fles 4. Gisteren zat ze gelukkig alweer in haar normale ritme en vandaag ging het ook heel goed.

Ik vraag me alleen af of ik ook pap moet gaan aanbieden? Ik weet niet zo goed of dit moet of wat voor redenen er kunnen zijn om pap te gaan aanbieden. Is het echt nodig?

Groetjes

2. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog een ander vraagje, welke luiers gebruiken jullie en welke maten?
    Ik heb nu altijd de new baby 1 en 2 gebruikt van pampers. 2 past nog wel redelijk maar ben aan het kijken welke we hierna zullen nemen. Je hebt wel new baby 3 in somige winkels maar is dat nog nodig? Je hebt dan ook baby dry en active fit.
    Hebben jullie je hier in verdiept?

3. lindsey12

lindsey12 Lid

22 aug 2012
    73
    9
    8
    Gyano.heeft nu maat 3 van pampers passen prima!

4. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    van new baby of babydry?

Ik heb nu wel vaker in de ochtend dat ze een hele volle luier heeft en nog net niet doorlekt met new baby. Heb haar nu voor de nacht een baby dry aangedaan...benieuwd of dit beter gaat.

5. lindsey12

lindsey12 Lid

22 aug 2012
    73
    9
    8
    Gyano heeft babydry, soms slaapt hij snachts 12uurtjes. Dan is de luier wel flink dik maar niet dat het doorlekt! Dus ik ben wr wel blij mee!

6. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vannacht ook baby dry maat 3 geprobeerd. Ging prima. Ik maak de new baby op en ga dan volledig over op baby dry.

7. lindsey12

lindsey12 Lid

22 aug 2012
    73
    9
    8
    Das fijn eh! Gyano heeft de eerste maand kruitvat luiers gehad en die dan moest ik hem echt vaak verschonen! Dus ben toen overgestapt op pampers en die vond ik stukken beter! Vond ze ook.beter Zitten! Vond.die van kruitvat ook veel stugger of hoe moet ik dat zeggen?. Echt Zo papier achtig.

Gr
    ps sorry voor de puntje soms in mijn zinnen, maar heb pas nieuwe ttelefoon, dus druk soms op. In plaats van spatie hahaha.

8. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja pampers vind ik ook het fijnste. Heb ook kruidvat gebruikt....liep er allemaal naast. Heb nu wel gehoord dat ze vernieuwd zijn.

9. lindsey12

lindsey12 Lid

22 aug 2012
    73
    9
    8
    haha jaa zou kunnen, ik blijf lekker bij pampers:p

10. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Alles goed?
    Hier gaat het wel oke.
    We zijn vandaag voor de eerste keer gaan babyzwemmen. Het was echt heel erg leuk. We hebben allebei ontzettend genoten.
    Daarna wel allebei heel moe, maar dat hoort erbij. Maar wat een gesleep is dat wel....pfff je moet er even handig in gaan worden in het omkleden enzo.

Ik was vorige week ook begonnen met hapje. Alleen woensdag was haar ontlasting ineens anders, echt dikker. Normaal (toen ze half bv en half fv) kreeg poepte ze veel, vaak 4 keer op een dag. Dat was al minder geworden naar ongeveer 2 keer. Maar woensdag moest ze echt hard persen en had ze ook krampjes. Het leek wel of het echt heel veel moeite kostte en dan had ze maar een klein beetje in haar luier. Dus ik dacht, ik ben nu meerkv gaan geven en hapjes, misschien moet ik nog maar even met de hapjes wachten totdat haar buikje gewend is aan de kv en dan de hapjes. Gisteren had ze helemaal niet gepoept en bij elke fles hard persen en overstrekken maar er kwam maar niets. Gelukkig vanmorgen wel weer. En nu heeft ze al 3 keer gepoept. Heb haar ook weer wat meer bv gegeven. Missvhien dat het daardoor ook weer wat beter gaat.

Ik wilde eigenlijk vandaag weer edn hapje proberen maar weet niet of dat zo slim is.

Verder wil ik hier graag het inbakeren gaan afbouwen. Mevrouw slaapt vanaf 8 weken ingebakerd in een dreamswaddle waarbiu haar armpjes echt strak langs haar lichaam liggen. Ik had zo nu en dan al eens geprobeerd om haar in een Puckababy te leggen, maar tot nu toe geen succes. Gisteren heb ik bij de hema een winterslaapzak met mouwen gekocht. Vandaag na het zwemmen was ze heel moe, ik dacht laten we het eens proberen in de slaapzak. Ging nog niet zo slecht alleen wel tussendoor wat wakker. Maar toch 2 uur en 15 min geslapen met 1 wakker moment. Net om half 5 weer in de slaapzak geprobeerd, inslapen ging wat moeizaam maar uiteindelijj sliep ze....alleen is ze nu al 10 minuten aan het kreunen, jengelen....niet huilen maar ik hoor gewoon dat ze aan het wiebelen is. Ben nog niet gaan kijken want dan gaat ze niet meer slapen, ik wacht nog even totdat het menens is.
    Denk dat ik straks bij het naar bed gaan voor de nacht haar maar weer in de dreamswaddle leg en het morgen nog maar een keer probeer. Moet toch een keer afbouwen....maar ben er een beetje huiverig voor.

Nog een fijne zondag en tot snel.

11. lindsey12

lindsey12 Lid

22 aug 2012
    73
    9
    8
    hallo,

hoe is het met jullie & met de kleintjes?
    Hier gaat alles goed, gyano slaapt nog steeds de nachten lekker door, soms wel tot 9/10 uur, dan zit hij aan de 12 uur slapen.
    Maandag was het 10 uur ben ik toch maar eens stiekem gaan kijken, vond het toch wel eng.. maar meneer was gewoon lekker rustig aan het slapen.
    om kwart over 10 werd ie wakker. Begon wel meteen te huilen dat hij honger had, dus twijfel om toch niet rond 9 uur wakker te maken?!

Met mijzelf gaat het ook wel redelijk goed, maar begin me te vervelen thuis, en ben al paar keer afgewezen bij solicitaties helaas.. moet zakt me in de schoenen, heb bijna geen andere keus dan toch maar weer in de huishoud/schoonmaak te gaan, terwijl ik daar absoluut geen zin en plezier meer aan heb.
    Lichamelijk weer aan het rommelen telkens rond menstruatie, toch maar eens afspraak bij ha maken. heb vanalles gelezen met mijn klachten en dat is niet het leukste nieuws.
    Het is namelijk dat ik sinds de bevalling vaker pijn had met plassen, niet onder het plassen maar erna. klinkt stom om te zeggen maar alsof mijn clitores samen knijpt als ik uit geplast ben, dat heeft ongeveer 4/5 weken aangehouden na bevalling, en nu telkens weer als ik menstruatie heb, en dat alleen de eerste dag, daar komt ook nog eens bij dat ik heletijd aandrang heb voor ontlasting, en als ik dan pers komt niks maar drukt binne in dan heel erg alsof iets na buiten wil maar vast zit. heel raar gevoel.
    De dokter ziet me weer aankomen hahaah, sinds bevalling zo vaak daar geweest , dat was ik me hele leven nog niet.pfff

Hopelijk gaat bij jullie wel alles rustig zijn gangetje!!

Dikke Knuff Lindsey & gyano

12. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Hier gaat ook alles zijn gangetje.
    Onze meid doet het ook goed. Slaapt de nachten voor 90% door. De laatste dagen zitten we op het eerste flesje van 8 uur. Alleen vannacht en woensdagnacht was ze om 3 uur wakkertot 4 uur....niet echt huilen maar ze viel ook niet meer zelf in slaap. Dus toch nog een klein flesje.

De andere nachten kan ze zo van 20.00 tot 8 uur slapen met een droomvoeding rond 23 uur. Maar die doet ze al slapend.

Ben hier ook begonnen met het afbouwen van het inbakeren, vorige week zondag eerste slaapje na het zwemmen gedaan. Ging best redelijk, toen steeds de slaapjes geprobeerd in alleen de slaapzak ipv dd inbakerdoek. Nu slaapt ze overdag alle slaapjes in de slaapzak. Gisteren toch nog den keer in dd doek omdat ze niet wilde slapen....maar uiteindelijk sliep ze helemaal niet, dus lag niet aan de slaapzak. De nachten ligt ze nog wel in de doek. Denk dat we volgende week, dan heb ik vakantie, ook de nachten gaan proberen. Want het gaat nu steeds beter zonder de doek dus misschien dat het in de nacht ook gaat. Nu hoef ik soms alleen even haar armpjes weer strak onder het dekentje te stoppen en dan slaapt ze verder.

Met mij gaat het ook goed. Wel druk met werk enzo. Ik werk een week 2 dagen en de andere week 3. Danis het soms wel je benen onder je kont uit rennen.
    Balen dat het niet lekker loopt met solliciteren. Ben je voor je zwangerschap zonder werk komen te zitten?
    Ik heb echt geluk gehad, mijn contract liep een maand voordat mijn verlof in ging af. Zat dus vanaf ongeveer 30 wkn thuis. Geen vooruitzicht op iets nieuws. Ik dacht we zien wel, nu eerst de kleine. Toen mijn dochter 5 weken was werd ik gebeld of ik weer terug wilde komen. Dus toen ben ik toen ze 12 weken was weer aan het werk gegaan.

Ook balen van je gezondheid. Hier nog geen echte menstruatie. Wel een tijdje geleden wat bloed bij mijn afscheiding maar zette niet door. Ik kolf nu nog 2 a 3 keer per dag dus misschien dat het daardoor nog niet op gang komt.

Hoop dat het snel beter met je gaat.
    Groetjes

13. lindsey12

lindsey12 Lid

22 aug 2012
    73
    9
    8
    Fijn om te horen dat bij jullie alles goed gaat!
    En wat goed van haar dat ze het zo goed doet zonder in te bakeren,

Nou mijn contract liep een week na mijn bevalling af. en in thuiszorg stonden sowieso de bezuinigingen klaar. Had het wel verwacht dus het kwam niet als een schok.
    Ik blijf zoeken, zal uiteindelijk wel iets vinden! dan maar iets wat mij niet trekt, zal toch moeten gaan werken, want rekeningen blijven hoe dan ook binnen komen, en alleen de ww red ons niet. wou wachten met bijstand aanvragen, maar denk dat ik daar nu toch maar eens mee ga beginnen, want andes loopt t niet goed ben ik bang, mijn vriend heeft dan wel werk, maar aangezien hij net van school komt krijgt hij ook nergens fatsoenlijke loon.
    Nou we zien wel, positief denken dat helpt ( heeel soms) haha

groetjes Lindsey en knuff van gyano

14. lindsey12

lindsey12 Lid

22 aug 2012
    73
    9
    8
    heey hallo,

das weer een tijdje geleden!
    Hoe gaat t met jullie kindjes?

met onze kleine man gaat het super, slaapt zijn nachten nog steeds door. tot rond 9 uur, heeft ook dagen dat hij tot 10 slaapt.
    hij kan sinds 2 dagen ook al alleen zitten, alleen als hij moe is valt hij om haha, maar dat hebben wij zelf ook haha.
    Ik maak me alleen een beetje druk om zijn voetjes , hij zet ze steeds naar buiten dus met de hakken naar elkaar toe,
    nu had ik laatst gehoord dat dat normaal was aangezien de spieren nog niet sterk genoeg zijn om ze recht te houden..
    aangezien mijn beste vriendin gister hier was en haar dat meteen opviel en haar dochtertje dat nooit heeft gehad, vraag ik me toch af of het wel normaal is. ik moet 6 nov. pas weer na cb. wat vinden jullie wachten tot dan of eerder afspraak maken bij ha ofso?
    hij heeft er volgens mij geen last van want in de loopstoel scheurt hij als een race machine.
    en komt ook helemaal met de voetjes op de grond. dus is niet zo dat hij op zijn tenen moet staan..

Voor de rest gaat alles rustig aan hier, kleine tegenslag gehad, gister crematie gehad van de vader van mijn ex. klinkt raar maar heb nog steeds contact met zijn ouders, heb er 3 jaar gewoond.

Groetjes & Knuffel van Gyano

15. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey hallo,

ik was dit topic even helemaal vergeten. Gezellig om weer even te lezen hoe het gaat.

sooo wat slaapt hij lang. Hoe is je schema nu dan?
    Hier begint er zo nu en dan wel wat te wisselen in het schema. Vorige week was ze niet in haar doen. Slapen overdag ging moeizaam en ze was niet vrolijk. GElukkig is dat nu weer over.
    Ze had eerst ook dat ze maar 2 slaapjes wilde doen en er soms 1 oversloeg of het laatste slaapje niet meer wilde doen.

Nu is het weer een paar dagen wat meer in een ritme.
    Door de klok was ze ineens weer vroeger wakker, ervoor meestal tussen 7 en 8. Nu gelukkig weer beetje normaal. Afgelopen 2 dagen was ze steeds weer tussen 7 en 8 wakker. Dan krijgt ze 180/6. Ze ging toen weer rond half 10 naar bed voor een uurtje. Toen wat fruit en rond 11 uur half 12 weer flesje.
    Dan rond 1 uur naar bedje tot 2 uur. Rond 3 uur flesje en rond half 5 weer naar bed voor een uurtje. Dan groente en badje en rond 19 uur flesje en half 8 bedje.
    Ze krijgt nu ook nog steeds een droomvoeding rond half 11. Wel 140/4. Ben het af aan het bouwen. Laatst besloten we om eens te kijken wat ze doet als we het weglaten...toen kwam ze om 00.30 uur. Dus weer terug naar half 11 dat is voor ons prettiger.
    Maar al met al slaapt ze in de nacht 11 tot 12 uur en overdag nu dus 3 keer 1 uurtje. Dat is wel wennen want eerst sliep ze wel vaker iets langer overdag.
    Hebben jullie dat ook overdag dat ze minder slapen?

wat betreft de voetjes. Geen idee of dit normaal is. Je bent vandaag naar het cb. Wat hebben ze gezegd???

Wat vervelend van je ex schoonvader. Heel veel sterkte.

HIer gaat het verder wel oke. Druk met werk en alles er omheen.

Vraag me alleen een beetje af hoe ik straks verder moet met haar voedingen als ze straks 6 maanden is. Ze krijgt nu beetje vers fruit en verse groente maar wat straks?

lees ook heel veel over rijstebloem....maar soms heeft ze echt moeite met haar ontlasting dus ben bang dat dit niet goed zal vallen.

nou tot snel.

groetjes

16. lindsey12

lindsey12 Lid

22 aug 2012
    73
    9
    8
    hallo dames.

gister bij cb geweest alles ging goed met de kleine man! kon gewoon voeding geven zoals ik deed.

8.00 200+6 + 3 ontbijtpap
    11.00 Fruithapje.
    15.00 180+6
    18.00 Groente hapje.
    21.30 Pyjama papje.

Het veel slapen van gyano was geen probleeem dan had hij het gewoon nodig, zolang hij actief is als hij wakker is.
    Zijn voetjes komt indd doordat spieren nog niet sterk genoeg zijn,
    gaat ook al wat beter.
    Hij heeft ook al een paar dagen harde keuteltjes, daarvoor moet ik gewoon wat extra vocht geven, zoals sinasappelsap extra in fruithapje doen, en gewoon wat extra water tussendoor geven..
    zijn gewicht is nu 8470, en is 67 cm groot .

Ook heeft hij sinds paar dagen het rollen door naar allebei de kanten! ,en hij vind het geweldig , als ik hem op een deken leg op de grond dan rolt hij de hele kamer door en komt overal waar hij wil haha, hij had zelfs al aan de volume knop gedraait van de versterker, hoort en ziet alles Ook pakt hij alles in zijn handjes , Tijgeren begint hij ook al, slaapt tegenwoordig ook op zijn knietjes met zijn kontje de lucht in haha leuk om te zien.
    Hoop dat bij jullie ook alles goed gaat!!

Groetjes Lindsey & Knuffel van gyano

17. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Zo te lezen gaat het inderdaad erg goed.
    Wat een schema....dat verschilt echt met dat van ons.
    Ze krijgt nog 5 flesjes en fruit en groente, net hoeveel ze wil. Ook nog puur om te leren kennen, niet als vervangjng van flesjes.

Hier heeft ze soms ook harde ontlasting, ik geef dan ook wat meer water in de fles.
    Wezijn nu bezig met de laatste fles af te bouwen, ze kreeg eerst 150/5, nu een week 140/4 en vanavond willen we 120/4 geven. Waren aan het twijfelen om rijstebloem er doorheen te geven. Bij de fles van 19 uur....en dan om 22.30 geen fles....maar ben bang dat ze nog meer last krijg van haar ontlasting.

Maak je hem wakker voor het pyjama papje? Hier krijgt ze de laatste fles al slapend.

We zullen zien hoe het verder gaat en wat het cb zegt de 19e.

Groetjes

18. Esje13

Esje13 Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.574
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier komt sinds gisteren het eerste tandje door. Gisteren en vandaag drama met slaapjes overdag. Hopelijk komt ze weer snel tetug in haar oude ritme.

Deel Deze Pagina