Ik weet het, ze zeggen het overal, niet vergelijken, maar toch ben ik nieuwsgierig naar andere baby's van 6 maanden. Uk is vandaag gemeten en is 63 cm en 7120 gram. Ze eet drie flesjes van 180 cc en een middag fruithapje en avond blender prakkie. Ze slaapt van ongeveer half 8 tot half 9. Ze doet draaien, zitten, brabbelen en heel veel lachen, o en ik zet er een foto bij. Ik ben nieuwsgierig naar andere baby's van 6 maanden en hun moeders natuurlijk, misschien kunnen we nog leuke of leerzame tips over nemen, of lekkere hapjes want ik vind het wel leuk om eens wat nieuws te proberen
Maud is vrijdag 6 maanden. Ze drinkt 5 flesjes van 180 cc, houdt erg van rijstebloempap. Fruithap gaat erin als koek en groente vindt ze vreselijk. Ze is pas gemeten en was 65 cm en bijna 8 kilo. Ze rolt, draait om haar as, grijpt, klapt in haar handjes en zwaait gedag. Ze zit, lacht, gilt (heeeeel hard) en kletst. Ze slaapt van 8 uur tot soms wel 10 uur. Maar meestal maak ik haar om 7 uur wakker.
Mijn dochtertje Liza is 6 mnd. en een beetje Ze wordt rond half 10 wakker. Krijgt 4 flessen op een dag, waarvan 's ochtends 1 papfles. Ze krijgt verder nog fruit met liga en potje groente. En gaat rond half 9 naar bed. Liza lacht de hele dag, 'kletst' veel, maar heeft nog niet zoveel zin om te draaien Ze is 68 cm. En weegt bijna 7 kg.
Onze Stijn, vandaag 6 maand oud. 66,5 cm en 8 kg de laatste keer op het cb. Hij rolt op buik en rug, kraait en 'kletst', en lacht heel veel. Hij slaapt van ongeveer 21:00 tot 10:00. Stijn krijgt 4 flessen van 210+7 en fruit. Van groente gaat hij letterlijk over zijn nek... En natuurlijk met foto!
Aaaa wat een lieve foto's en wat een verschil al in lengte en gewicht. Tara vindt papjes ook lekker, rijstebloem naturel en vanillie. Ze is gek op groentehapjes en heeft dus al bijna alle groentes die er te krijgen zijn op, dus neem afentoe een potje maar echt lekker vind ik die zelf niet smaken Kan er niets aan doen, vind het gewoon leuk om baby's van dezelfde leeftijd te zien en lezen hahaha. En vind het ook weleens leuk iets anders te horen dan o dan heb je geluk, de baby's van haar leeftijd hier in de buurt (ja dat zijn er aardig wat) zijn of geen makkelijke eters of ze slapen nog lang zo lang niet als die ik hier lees en die van mij. Dus is wel prettig om te lezen dat ik geen lui meisje heb hihi.
VeraM ik vind het wel stoer dat Liza gewoon al klapt en zwaait, we proberen het hier wel maar hoe komisch ze het ook vindt, ze doet het niet na
Mijn dochter is 6 maanden en 6 dagen. Ze slaapt van 's avonds 20.00 uur tot 's morgens 08.00 uur (zonder fles). Ooit word ze om 7 uur wakker, krijgt dan eten weer naar bed en kan dan goed tot 10.00 uur slapen. Myrna draait zich van buik naar rug en bijna op haar buik (armpje zit nog in de weg), ze kraait en krijst veel en van televisie wordt ze rustig. Ze lacht als een schaapje haha Mijn dochter eet/slaapt: * 08.00 uur 180 /6 (gaat meestel maar 160 van op * slapen 1 uur * 12.00 uur 180/6 (160 van op) * slapen 2 a 3 uur * 15.00 uur fruit zowel zelfgemaakt als uit potje. (banaan, appel, sinaasappel, peer, perzik) * 16.00 uur 180/6 (gaat tussen de 100 en 150 van op) * 18.00 uur groenten (broccoli, bloemkool, wortelen, aardappelen) * slapen (max 1 uur) * 20.00 uur 180/6 met rijstebloem (gaat meestal helemaal op) Mijn dochter heeft allergie dus zit overal voor in de "test"fase, eigenlijk vindt ze alles lekker wat ze krijgt. Ze krijgt ook diksap uit een tuitbeker (maar dit is meer voor te oefenen en hier drinkt ze maar max 30 cc per dag van). en ze krijgt geen genoeg van : broodkorstjes! ohja, zoals julliie zien krijgt ze veel bijvoeding en minimaal flesvoeding...ze drinkt ook niet meer flesvoeding als ze de groenten en fruit niet krijgt. bijvoeding vindt ze ook heerlijk en begint al te lachen als ze slabber om gaat! drinken is altijd minimaal geweest bij haar...het meeste wat ze op een dag gedronken heeft is 800cc. Mijn dochter is 65 cm lang en weegt 6610 gram en ze is 4 weken te vroeg geboren. Nou mijn verhaal is langer dan ik had gedacht, hoe plaats ik een foto?
Onze dochter Jessie is 6 maanden en 1 week oud nu. Laatste keer naar het cb was ze 6745 gram en 66,6 cm lang. Ze drinkt op verzoek borstvoeding, ongeveer 4 keer per dag. Eind ochtend een fruithapje, eind middag een groentehapje(geen succes meestal) en vaak beetje yoghurt erachter aan. Soms krijgt ze 's avonds ook een papflesje voor ze naar bed gaat. Jessie draait van rug naar buik en andersom. Grijpt naar vanalles. Kan bijna zonder hulp zelf zitten en gaat als ik haar handjes vasthoud zelf staan. Ook maakt ze indiaangeluidjes met haar vuistje tegen haar mond en ook gillen is een favoriete bezigheid. Ze zit nu in een beetje lastige fase. Tandjes komen eraan! Slapen is op dit moment erg verschillend. Soms slaapt ze om 8 uur en soms pas om 11 uur. 's Ochtends wordt ze soms al wakker om 6 uur maar als ze de borst heeft gehad slaapt ze zo weer door tot 9 uur. Als ze vroeg naar bed gaat 's avonds haal ik haar eruit als ik naar bed ga om nog even wat te drinken.
Dorianne wat een leuke foto's, ik heb de korst nog niet aangedurfd, ben bang dat er stukjes van af breken Maar jullie geven allemaal al regelmatig een korstje? Rianne, ik denk dat je met de borst toch al met een ander ritme zit dan met de fles, wel knap dat je het zo lang vol houdt zeg, ik heb helaas maar 6 weken gered, en zelfs dat moest met bijvoeding omdat ik simpelweg maar 40 cc per keer eruit kreeg. Hier geen verschil tussen flesjes en vaste voeding, ze eet beide even gretig op, we hebben nu net een papje met geprakte banaan en een klein beetje kiwi er door naar binnen geslurpt. Douchen/badderen jullie trouwens smorgens of sávonds? En is dat dan douche of bad Staan gaat hier ook met hulp van mijn handen, dus ik help niet meer hahaha, word ze weleens woest van hoor, kleine driftkikker. tandenperiode is inderdaad even lastig, hier begon ze opeens tot half 11 te kermen in bed, niet huilen en niet lastig maar gewoon dat je denkt wat heb je toch, ja...tandjes kwamen we al snel achter toen ze besloot te gaan bijten op onze kinnen en neuzen
Hallo, onze kleine man was met 6 maanden 70,2 cm lang,en woog toen 9080! Met de geboorte was hij 55 cm lang,en woog 4075. Hij rolt van rug naar buik,en andersom ook. Is aan het tijgeren,probeert te kruipen maar lukt nog niet. Wil telkens als hij op schoot zit tegen me aan staan. Hij kan nog niet zelfstandig zitten. Hij brabbelt hele verhalen,lacht veel en is erg geinteresseert in alles om zich heen. Wil alles pakken,hondjes aaien,wat in beeld komt wil hij hebben. Dit eet hij: 07.00 210+7 slapen 10.00 fruit spelen 12.30 bord pap spelen,daarna slapen,spelen 16.00 groente met vlees en halve fles 90+3 spelen 19.00 slapen 22.00 210+7 De laatste fles probeer ik op te schuiven,alleen als ik hem om 20.00 geef wordt hij om ongeveer 01.00 wakker om te eten,dus we zijn nu een beetje aan het uitproberen. De eet tijden zijn ongeveer bij ons,kan een half uurtje verschil inzitten.
Julian is gister gemeten en is 70,5 cm en 8500 gram Eet 4 flessen. In de ochtend 270 cc met pap, middag fruit met 150 cc, middag 100 cc en in de avond klein beetje groente (50 gram) en een fles van 210 cc Hij slaapt van 19.00 uur tot 8 Overdag is hij niet echt stipt. Alleen de ochtend fles en de avond fles is vast. De rest doet hij gewoon naar behoefte. Ik mag het raden, Isabella was veel kleiner en fijner op deze leeftijd en ook echt stipt met haar eten en slapen overdag. Leuk om te vergelijken. Hij draait, tijgert en zit ( nog niet stabiel) en zegt de hele dag: mam mama mmmmm mam mam mammmmmm mamam Is een hele vrolijke man die overal zijn zus achterna kruipt en wil de hele tijd bij haar zijn. Ze betrekt hem ook overal in mee. Heel erg leuk. Bekijk bijlage 124798
omtrent korst : normaal gooit ze alles op de grond wat ik haar in de handen geef om te eten. Dus ik gaf haar brood omdat ik dacht dat zee dit ook op de grond zou gooien. nee hoor madam begon lekker te sabbelen. Ik geef het korstje zo in de hand dat ze alles in haar knuistje heeft en dan ongeveer 0.5 eruit steekt, heeft ze dat op dat sschuif ik het broodkorstje op. Ze sabbelt er zo aan dat het lekker soepel wordt en in de mond speelt ze met haar tong. Hier staat ze al vanaf 3 maanden maar dat komt meer ivm overstrekken en ziek zijn geweest. zitten is hier ook meest favoriet meer ze kan het nog niet alleen. Hier gaat mijn dochter iedere avond...ja iedere avond tenzij ik niet thuis ben of geen zin heb. In de eerste 3 maanden dat ze ziek bleek te zijn, was dit het enige waar ze rustig van werd. Het is dus een ontspannen moment voor moeder en dochter . Het is of alleen in bad of samen in het grote bubbelbad . Douchen heb ik nog niet gedaan.
mijn baby is dan wel al 8 maand. maar met 6 maand deed ze dit allemaal": 3 flessen van 210cc drinkt ze op, fruit gaat er goed in groente vind ze heeerlijk. slapen doet ze van 8 tot 10 uur. en ze kon al rollen van rug na buik en terug. zitten nog niet. laatste keer dat ze gemeten en gewogen was was maury 66CM en 8.5 kilo.
Hoi meiden, mijn kleine man is over 2 dagen 6 maanden. Hij weegt nu rond de 9 kilo, heeft veel humor, is een tevreden baby dat erg veel lacht. Hij kan nu zelf zitten, rollen van buik naar rug en andersom. Hij gaat de kamer rond sinds een week of 3 en hij probeerd op handen en knieeen te kruipen. Ook raced ie in zn loopstoel en hij vind alles reuze intressant. Hij is erg ondernemend en is snel uitgekeken op dingen. Hij drinkt 4 flessen van 200 opvolgmelk, eet brood met smeerkaas, komkommer, rijstewafel, liga en groentehapjes, hij vind het allemaal even lekker. Fruit zijn we meegestopt vanwege zn darmen. Hij ligt sinds een week niet meer in de kinderwagenbak omdat het elke keer drama was maar het zitten in de wagen vind ie geweldig. Hij slaapt 3 keer op een dag, gaat om 7 uur naar bed en komt rond een uur of 5 dan geef ik hem 100 melk, dan word ie om half 9 weer wakker en krijgt de andere helft. Alweer een half jaar voorbij, wat gaat het toch allemaal snel.
Dane is zaterdag 6 maanden toevallig vandaag naar het cb geweest Hij weegt bijna 8,5 kilo en is 67 cm. Hij kan nu van rug naar buik en van buik naar rug rollen, wil graag zitten (kan dit niet zelfstandig), pakt alles wat in zn buurt komt , is gek van andere kindjes/beesten. En hij heeft 2 ondertanden. Foto is nog van kerst, heb ff geen nieuwere
Ons zoontje is ook 6 maanden oud, weegt 7700 gr. en is 67 cm. Kraait, gilt en vindt het nu ook leuk om te blazen, bbfffrrr heel grappig. Rolt van rug op buik en andersom...begint nu ook te kruipen/tijgeren en is echt op de ontdekkingstoer. Vooral structuren (onze grindvloer, tegels, speelkleed, aan alles wordt even gekrabbelt) vindt ie reuze interessant. Hij lacht ontzettend veel, supervrolijk kereltje..heerlijk! Hij krijgt 4 flessen van 180 met de laatste een paar schepjes rijstebloem. Fruit rond de middag (13.00) en groentenhapje in de avond (18.00) Hij eet echt alles, ben de hele fruit- en groentenafdeling die toegstaan is al doorgeweest Ga nu beginnen 1x pap te geven ipv de 11.00 fles, en wat aardappel/rijst/vlees/vis bij de groenten te doen. Sabbelt ook wel eens een broodkorstje sporadisch. Slaapt 2x 1,5 uurtje overdag en 's avonds van 20.00 tot 06.00 (moet ik hem wakker maken omdat ik moet werken) Wordt wel vaak om 4u wakker, wil dan even de speen of een aai over de bol...maar slaapt dan gewoon weer door. Had met 4 maanden al 2 tandjes en nu nog steeds En, dit is hoe hij eruit ziet!
Hier is amber bijna 6 maand amber weeg nu 7060 gram en is 64 cm en ze rolt alles kanten op buik naar rug , rug naar buik en rond haar as brabbeld heel erg veel lacht heel veel wil graag zitten maar kan het nog niet zelf staan vind ze ook leuk maar kan het ook niet zelf pak van alles en scheurt alle papier kapot is haar hobby haha verder krijgt ze nu alleen 4 flesje 210 + 7 schepjes pepti voeding voorheen waren het 4 flesjes 180+6 schepjes en groente fruit of koekje maar helaas zitten we nu in een testvase voor koemelk allergie en mag ze verder niks 4 weken lang nu nog 3 weken .. We zien al erg veel verschil ze is veel vrolijker lacht veel vaker minder eczeem , minder benauwd we gebruikte ventolin nu bijna niet meer .. Droge huidje is ook stukken minder .. Wel heeft ze nog wat jeuk op haar bollentje