M'n mannetje van 16 maanden slaapt de laatste tijd weer zo onrustig overdag. Hij is hartstikke moe, maar wordt na een klein uurtje slapen alweer huilend wakker. Nu loop ik eigenlijk altijd naar hem toe (ben zo bang dat hij alleen op de wereld denkt te zijn als er niemand komt troosten). Maar eigenlijk krijg je hem niet getroost, hij wil er alleen maar uit en als je dan alleen weer wegloopt moet hij alleen maar harder huilen. Ik weet zeker dat hij nog wel wat extra slaap kan gebruiken. Hoe lang zouden jullie zo'n kleintje laten huilen zonder ernaar toe te gaan? Avonden/nachten gaan wel helemaal goed trouwens.
Mijn zoontje is ongeveer net zo oud (ietsje ouder) en ondanks dat ik denk dat ie nog moet slapen, haal ik hem er toch uit als hij wakker is. Ik ga naar hem toe en kijk de situatie even aan. Is hij wakker geworden door een enge droom en accepteert hij een aai over de bol, dan is dat prima en blijft ie liggen. Meestal wil hij zijn speen niet meer en roept hij 'wakker wakker'.... Nou ja, dan weet je het wel... Dan gaat ie er dus uit. Meestal resulteert dat er wel in dat hij aan het eind van de dag afgedraaid is, nou ja, dat zij dan zo.. dan slaapt ie 's nachts ietsje langer of gaat ie wat eerder naar bed. Ik zou er dus vrij snel naartoe gaan, idd in verband met het 'geborgenheids-gevoel'. Ik ga niet bij elke kik, maar bij huilen zeker wel.
Ja, zo denk ik er zelf ook over inderdaad. Maar je gaat dan toch ineens twijfelen of je het niet wat meer zelf de tijd moet geven...
Ja, dat ken ik... twijfel heb je eigenlijk altijd wel he Je kunt het natuurlijk altijd proberen, maar als hij echt ontroostbaar wordt als je wegloopt, is het denk ik wel duidelijk . Ze kunnen ook met deze leeftijd wel tegen een stootje. Als ze dan een periode wat minder slapen, halen ze dat vaak later wel weer in! Zo werkt dat met Lucas wel iig!
Hier ook 2 weken gehad. Ze maakte er een feestje van als ik kwam en was meteen stil. Ze gaapte en wreef in haar oogjes was dus wel echt moe. Ik heb haar laten huilen (wat doen die hormonen toch met je, wat is dat moeilijk!). Na die 2 weken totaal geen last meer, ze gaat meteen lief slapen. hier is het dus duidelijk uitproberen geweest.