Sinds 30mei heb ik tijdelijk even geen werk meer. Kan per september weer aan de slag dus besloten lekker te genieten van mijn kleine ventje gedurende die drie maand. Ik had geregeld met het kdv dat hij donderdags van 8 tot 14 daar kwam zodat hj wel in het ritme blijft. Lang heb ik daar problemen mee gehad maar uiteindelijk besloten dan even een flink stuk met de honden te gaan lopen en aansluitend boodschappen te doen. Prima geregeld dus. Maar nu ben ik uitgenodigd door mijn werk om toch mee te gaan met het uitje aanstaande vrijdag. Oma's kunnen niet oppassen dus gevraagd aan het kdv of hij ipv donderdag dan ook vrijdag van 10:30 tot 18:00 kan komen... Geen probleem maar man wat voel ik me schuldig... Jesse naar het kdv brengen terwijl ik lekker leuke dingen ga doen. Zucht ik had het geen probleem gevonden om te horen dat het kdv geen plek had dus dat ik thuis moest blijven...
Niet doen!! Je mag echt wel iets leuks doen hoor, ook al ben je nu mama. Dan mag je het juist! Geniet lekker van je uitje
Zie het als een werkdag, dan voel je je een stuk minder schuldig. Trouwens, je betaald toch ook gewoon voor deze dagen, dus ik vind dat je je helemaal niet schuldig hoeft te voelen. Er wordt prima op je kind gepast en jij hebt even lekker je handen vrij. Lekker van genieten en je er niet te druk om maken.
daar hoef je je nu helemaal niet schuldig om te voelen. Je gaat een uitje doen met je werk, dus feitelijk is dat ook teambuilding Dus nuttig voor je werk. Daarnaast is het ritme behouden voor je zoontje net zo belangrijk enneh stiekum is hier het kdv ook een leuk uitje voor onze zoon! je bent niet alleen mama maar ook jezelf en werknemer! de oppas is goed geregeld en het is hem bekend.. Niet schuldig voelen.
wel gaan, hoor! Voelde me in het begin ook wat ongemakkelijk, maar het is echt goed! Ik werk niet in het onderweijs, maar heb wel de schoolvakanties. In de vakantie breng ik hem ook gewoon naar het kdv, meestal 1 van de 2 dagen. Da tis echt niet erg! Heel veel plezier, geniet!
Voel je niet schuldig meid! Even iets leuks doen voor jezelf mag echt wel, je bent echt niet meteen een slechte moeder of zo hoor! Sterker nog, ik merk zelf heel erg dat ik juist een leukere/gezelligere/meer geduldige moeder ben als ik heel af en toe even iets leuks voor mezelf kan doen: dat geeft je zoveel energie, die ik daarna lekker weer allemaal kwijt kan in spelen en knuffelen met m'n schatje
Niet schuldig voelen hoor! Jij hebt een welverdiend uitje, en je zoontje vermaakt zich waarschijnlijk goed op het kdv. Ik breng Hidde ook wel eens naar onze gastouder als ik vrij heb, maar bijvoorbeeld toch wat wil werken thuis. Voelt gek, maar het is wel nuttig.
Ik weet verstandelijk ook wel dat ik ook wel eens wat leuks mag gaan doen. Maar gevoelsmatig zo ontzettend moeilijk. Ik weet ook dat Jesse zich prima vermaakt op het kdv en hij het prachtig vind om te kijken naar alle kindjes die voorbij komen. het voelt toch wel aardig "verkeerd" het liefste nam ik hem mee omdat we het uitje naar de dierentuin hebben hier in Emmen. Maar ja daar heeft hij nog niet zoveel aan *zucht*
Heel herkenbaar! Zeker in het begin vond ik het verschrikkelijk om hem weg te moeten brengen. Ookal moest ik dan gewoon gaan werken. Vorige jaar heb ik hem ook tijdens mijn zomervakantie (we gingen niet weg) thuis gehouden. Dit jaar heb ik ook 3 weken vakantie en breng ik hem wel gewoon weg. Ten eerste om hem in het ritme te houden en ten 2e zodat ik zelf ook even tijd heb voor mezelf. Het gaat maar om 1 dagje in de week...dus vind dat ik dat best verdiend heb. Maar ik denk dat ik me straks ook wel een beetje schuldig voel hoor! Maar dus lekker een dagje weg gaan en lekker genieten!!
Dus omdat je mama bent mag je nooit meer iets leuks zonder je kind doen? Dat zou wat zijn.. ik denk dat ik dan toch een minder leuke mama was dan nu. Alleen boodschappen doen daar knap ik al van op!
nou dan moet ik me helemaal rot voelen! De kleine van mij gaat vrijdags altijd de hele dag naar de opvang, en ik werk alleen de ochtend. De middag is voor mij: winkelen, lunchen, kapper of gewoon thuis rommelen.. in ieder geval iets leuks voor mezelf.. Ik voel me hier niet rot over, hij heeft het leuk op de opvang, en hij heeft een dolgelukkige moeder die zo een middagje voor zichzelf heeft.. Dus ik zeg: lekker van genieten, een blije moeder is een blij kind!