Tandjes poetsen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Shaana, Mar 25, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Shaana

Shaana Bekend lid

Apr 7, 2014
    886
    23
    18
    Dag dames,

Ik poets haar tandjes altijd en mij man houd haar dan vast, want ze stribbelt enorm! Maar hij is er voor de komende weken niet. Dus ik zal het alleen moeten doen, heb alleen geen idee hoe.
    Het is altijd een drama en ze is op geen enkele manier af te leiden.
    Heb alles zo een beetje al geprobeerd, speeltje in haar hand, tussendoor water drinken en haar zelf met het tanden borsteltje een beetje laten poetsen en doen. Ook eerst zelf poetsen waar ze dan bij staat.

Hoe doen jullie het?

2. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    Zodra ze tegen gaat stribbelen in de houdgreep. Het zal toch moeten gebeuren. Gelukkig werkt dochter niet vaak tegen en als ik het maar snel genoeg doe vind ze het nog wel leuk. Ik merk wel dat ze de tandenborstel van nuby fijner vind dan de oral-b

3. Shaana

Shaana Bekend lid

Apr 7, 2014
    886
    23
    18
    Misschien ook iets om even uit te proberen, daar heb ik dan weer niet aan gedacht. Wij gebruiken hier de oral-b, toen der tijd uit zo een zwangerschapsbox gekregen. Dankje!

Wat is bij jou de houdgreep? Doe je dat op een bepaalde manier, zodat ook de beentjes en armpjes EN het hoofdje onder jou controle blijven? :p

4. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    In de houdgreep. Tot ze oud genoeg zijn om te beseffen dat het gewoon echt moet en in staat zijn mee te werken. Ik denk dat dit pas zo rond de 2,5 jaar echt een beetje ging ;).

Als tip om kindje in je eentje vast te houden: kind op schoot, beentjes tussen jouw benen geklemd. Handjes/polsjes in 1 hand pakken op de borst drukken, zodat je kind stevig tegen je aanligt (nekje in jouw elleboogsplooi). Je kind wat achterover duwen zodat je tandjes goed kunt zien en met je andere hand poetsen dus. Als ze flinke keel opzetten kun je er dan nog makkelijker bij :)...

5. Shaana

Shaana Bekend lid

Apr 7, 2014
    886
    23
    18
    Ja erg is dat he haha hoe harder ze huilen hoe beter voor ons om goed te kunnen poetsen.
    Ik ga die methode s uitproberen. Dank!

6. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

Jun 29, 2016
    2,042
    907
    113
    Thank god, ik dacht dat alleen die van ons drama koningin der tandenpoetsen was!:)

Hier gaat het ook in de houdgreep en poetsen maar, als we klaar zijn mag ze zelf nog even napoetsen

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,905
    3,933
    113
    Nog een houdgreep die ik nog wel eens toe pas als zoonlief besluit niet te willen tandenpoetsen.
    Ik leg hem op zijn rug op het aankleedkussen (past nog net), ik sta dan aan de linkerzijkant en met mijn linkerhand pak ik beide polsjes vast, mijn onderarm tegen de zijkant van zijn hoofd zodat hij die niet kan bewegen. En met de andere hand poetsen!

Klinkt wel heel zielig zo.... Gelukkig is het bijna nooit meer nodig, maar een enkele keer wil hij echt niet en tja het moet toch gebeuren.

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,634
    5,661
    113
    Hier is het ook drama haha niet normaal. Ik hou haar ook in de houdgreep op het aankleedkussen. Armen vast en gaan.

9. Shaana

Shaana Bekend lid

Apr 7, 2014
    886
    23
    18
    Een troost dat meer mamas dit herkennen haha.
    We hebben het vanaf t begin in de badkamer gedaan op een krukje.
    Misschien maar de aankleedkussen proberen.

10. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Exact dit! Nu hij 2,5 is vindt hij het pas prima. Daarvoor was het altijd een gevecht..

11. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

Jan 14, 2015
    781
    198
    43
    Mijn dochter vond t ook niks tot ik op YouTube een tandenpoetsen liedje tegen kwam. Daarbij zitten ook alle kinderen met n tandenborstel. Als ik die aan zet vindt ze t prima, ze is ook 14 maanden.

12. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    Ik ga op de grond zitten met dochter op schoot. 1 armpje achter me, hoofd tegen mijn borst en de andere arm hou ik vast. Met mijn vrije hand poets ik de tanden.

13. Tonks

Tonks Bekend lid

Jul 5, 2014
    519
    53
    28
    Hier gelukkig nooit problemen mee gehad maar wij moeten dan wel met z'n tweeën het tandenpoets liedje zingen😜. Misschien helpt het bij jullie ook om samen een liedje uit te zoeken.

14. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik ben gelukkig gezegend met een kind dat dol is op tandenpoetsen.
    Ze loopt het liefst constant met dat ding rond.
    Daarom heeft ze er 2.
    1 voor het echte poetsen, en 1 ligt altijd in de huiskamer bij der speelgoed en daar mag ze dus mee spelen.
    Ze doet net alsof ze der eigen tandjes poetst of die van een knuffel.
    Misschien dat dat voor jullie ook werkt?

15. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

Jan 18, 2015
    1,050
    73
    48
    Hier was het ook drama. Ook krijsen wat wel hielp want kon overal bij en in de houdgreep kwam ook voor. Wat ze hier geweldig vind is dat wanneer ik haar tanden poets ze die van mij ook mag poetsen. Zij een tandenborstel in de hand en mijn tanden poetsen. Hier ligt ze op het aankleedkussen want zittend lukt mij niet goed.

16. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

Sep 11, 2013
    1,845
    183
    63
    Female
    We zingen het liedje van dirk scheele over tandenpoetsen. Hij mag zelf de tandenborstel vasthouden en dan helpen we tussendoor. Wil hij niet meer dan stoppen we er even mee en proberen het daarna weer. Vaak zingen we het liedje 2x achter elkaar en dan is boven en onder gedaan.

Onze zoon is nu 1,5 maar we doen dit zo vanaf een jaar.

17. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    En als je haar tanden poetst voor de spiegel? Zodat ze kan zien wat je doet? Dat hielp hier heel erg.
    Nu vraagt ze er zelf om als ze ziet dat ik mijn tanden poets.

18. JoliJoy

JoliJoy Actief lid

Jun 27, 2014
    391
    0
    16
    Hier in het begin ook drama. Maar ook daar hielp een houtgreep niet bij en leek me ook niet nodig. Moet niet een traumatisch iets gaan worden.... dus avond in avond uit blijven proberen. Geen strijd aan gegaan. Beer ook (zogenaamd) tanden laten poetsen en op eens was niks meer aan de hand. Ze laat het nu elke avond prima toe!

19. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Wij hadden dit ook. We hebben tegenwoordig 2 tandenborsteltjes, 1tje die wij vasthouden met tandpasta en een andere, die hij zelf mag vasthouden, en evt zelfs onze tanden mag poetsen.

We zingen er iedere dag hetzelfde liedje bij (tandjes poetsen, tandjes poetsen etc).

Na een paar dagen ging het beter iig

20. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

Jun 30, 2015
    4,822
    2,249
    113
    ik zing er een liedje bij, doe het voor bij zijn knuffel als hij even lastig is. Tegenwoordig ligt hij al met zn mond open klaar en is t absoluut geen probleem meer. Ik geef hem wel altijd wat in zn handen, tube tandpasta bijv. Dan heeft hij wat afleiding. Moet toch gebeuren, toen hij wel drama maakte had hij ook geen keus, tandjes moeten gepoetst!

Share This Page