Joolz - wat wel/niet kopen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jazz87, 10 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jazz87

Jazz87 Actief lid

17 jan 2016
    233
    1
    18
    16-12-2015 gestopt met de pil
    NULL
    Hoi dames,

Ik heb een vraag. Begin augustus verwachten we een zoontje en ik wil graag een Joolz Day2 kopen. Maar ik heb een aantal vragen. Hopelijk kunnen jullie me daarmee helpen?

1. Is een slaapzak nodig? Aangezien het straks zomer is, hoeven we hem niet te gebruiken dus dat is wellicht zonde.
    2. Is een dekentje voldoende of moet ik ook een nestje kopen? (Van de Essentials lijn van Joolz)
    3. Ik hoor regelmatig dat een parasol niet handig is, en dat de comfort cover beter is. Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik hoor het graag!

Thanks!

2. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Slaapzak niet. Ik had wel een voetenzak voor in het zitgedeelte. Alleen niet van joolz.
    Ik had een dekentje.
    Ik had de joolz parasol. Ging prima

3. Monijari

Monijari Actief lid

27 sep 2014
    307
    3
    18
    Hoi!

Wij hebben een Joolz day aangeschaft bij onze eerste en gaan hem nu weer gebruiken.

1. De voetenzak: hebben we pas gebruikt in het zitgedeelte (met een half jaar) en dus in de winter, kan je later aanschaffen. Wij kregen heb erbij.

2. Dekentje is voldoende in de zomer, evt met lakentje. Je kindje kleed je altijd 1 laagje meer dan je zelf doet. Heb jij dus luchtige kleding aan omdat het 30 graden is, heeft je kindje dat ook en doe je alleen een lakentje. is het 20/25 graden kleed je het kindje wat dikker en doe je een lakentje en een dekentje. We gebruikten heir gewoon wiegbekleding voor, past perfect en is goedkoper dan de bekleding van Joolz zelf.

Parasol vonden wij heel onhandig. Met een kinderwagen loop je immers en loop je niet continu in dezelfde richting, hierdoor ben je continu aan het draaien met dat ding. We hebben een Dooky gebruikt. Hier komt nog genoeg lucht langsheen en kan je zelf op een gewenste hoogte hangen.

4. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.077
    12.030
    113
    #4 Dubbelgeluk, 10 apr 2017
    Laatst bewerkt: 10 apr 2017
    1. Slaapzak als in voetenzak? Die ga je gebruiken in het zitgedeeltje na 6-9 maanden tot en met dat je de wandelwagen niet meer kan of wilt gebruiken. Ik ben erg blij met de voetenzak van Joolz, mede omdat hij erg goed past.
    2. Nestje ken ik niet, maar je kan: een dekentje en in de winter dikker/ skipakje aan doen, maar de voetenzak voor de maxi cosi van bijv koeka vond ik heel fijn om te gebruiken.
    3. Wij hebben de zonnekap, die vind ik echt top. Parasol moet je steeds meedraaien met wandelen. De zonnekap kan je helemaal uitklappen. Echt een aanrader als je de Joolz hebt.

5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Geen slaapzak maar wel een voetenzak gebruikt.
    Erg lang gebruikt. Van de week er pas afgehaald.
    Dochter heeft er een half jaar gebruik van gemaakt.
    Geen idee of ze er volgend jaar gebruik van gaat maken.

Babynestje zou ik niet aanschaffen.
    Dekentje volstaat prima.

Parasol geen ervaring mee.
    Heb wel iets gemist voor de zon.

6. LianneE

LianneE Niet meer actief

Voetenzak heel handig in de winter (kreeg m er gratis bij).

Had de zonnekap/ ding wat je uittrekt van uv spul. Ook erg handig.

Verder een wrapper voor in de winter en als t niet koud was dekentje (mijn oudste is van sept).

7. SANne1987

SANne1987 Actief lid

11 jan 2015
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voetenzak voor buggy-inzet hier bij onze februari-baby veel gebruikt.

Voetenzak of dekentjes voor wandelinzet niet van joolz gehad maar gewoon een fleecedeken en lakentje. (Wel een must.)

In zomer tijdens wandelen vaak dooky maar tijdens stilstand wel parasol, zeker bij half bewolkt weer. Bij parasol had ik persoonlijk het gevoel dat er meer luchtcirculatie was in de bak.
    En zodra dl in buggy zat was de parasol een must. Dan kon ze net de wereld zien en wilde ze echt niet meer achter een dooky zitten. Maar hoeft niet van joolz te zijn. (Had ik wel omdat ik dezelfde kleur wilde.)

8. Mss86

Mss86 Fanatiek lid

24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    De voetenzak krijg je er vaak bij, wij gebruiken die alleen voor het zit gedeelte. Voor de wieg gewoon een lakentje en dekentje.
    Ik vind de regenhoes en het muskietennet een echte aanrader. De parasol heb ik geen ervaring mee.

Deel Deze Pagina