Accessoires bij kinderwagen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Kancamagus, 3 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kancamagus

24 nov 2015
    89
    34
    18
    Hoi allemaal

Inmiddels ben ik 17 weken zwanger en begint de drang tot het kopen van een kinderwagen de kop op te steken.
    De wagen zelf krijgen we cadeau van onze ouders. Superlief! Maar, zoals een beetje commercieel bedrijf hoort te doen, komen bij een wagen ook tig accessoires. Ik zie door de bomen het bos niet meer.
    Welke accessoires hebben jullie aangeschaft bij de kinderwagen? Wat is praktisch en wat is gewoon zonde van het geld?

Ons oog is gevallen op de Joolz day2. We wonen direct aan een groot natuurgebied waar we de wagen ook willen gebruiken. Man is lang (2m) en ook ik ben vrij groot. Dit even ter info.

Qua accessoires, zoals voetenzak, slaapzak, zonnedoek (?), regenhoes, matrashoesjes enz enz ben ik heel benieuwd naar jullie ervaringen.

2. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Wij hebben bij de Joolz:
    - voetenzak: must have! Maar gebruik je pas als je kindje in het zitgedeelte zit.
    - muskietennet: nooit gebruikt, maar zat er bij.
    - summer seat: dit is een zitje van gaas, handig voor de warme zomerse dagen. Zat er bij ons gratis bij en ik gebruik het in de zomer i.p.v. de gewone zitting. Zat ie er niet bij, had ik 'm niet gemist.
    - regenhoes: bij de eerste weleens gebruikt, maar vond het veel gedoe om 'm om te doen. Ging ook al vrij snel kapot en daarna ook geen nieuwe meer gehaald en ook niet gemist bij de tweede. Zoveel regent het eigenlijk niet in Nederland en in de bak en in het zitje liggen/zitten ze best droog.
    - meerijdplankje voor de oudste, maar dat is bij een eerste n.v.t.

Koop niet teveel accessoires, ik denk dat je veel niet gaat gebruiken.

3. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Dooky, regenhoes en Lodger Bunker voetenzak.

In de reiswieg gebruikte ik de eerste maanden gewoon een aankleedkussenhoes als hoeslaken, en een Lodger omslagdoek (zomerbaby).Geen aparte dekens of lakens voor gekocht dus. In het zitgedeelte alleen in de winter de Lodger Bunker gebruikt als voetenzak. De originele Mutsy voetenzak nooit gekocht en nooit gemist.

Regenhoes had ik van Prenatal eigen merk, niet de originele dure.

Dooky: voor mij een must have.

4. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik heb een Joolz day (1e model). Ik ging vaak lopend boodschappen doen en dan is het boodschappennet wel heel makkelijk. De regenhoes ook voor onverwachte buien, maar die hoort er standaard bij bij Joolz. Verder hadden wij maxi cosi adapters erbij genomen. Als mijn dochter sliep in de auto konden we haar zo met maxi cosi op het onderstel zetten. Bovendien was de maxi cosi koeler dan de wagen bak, dus op warme dagen gebruikten we die ook voor korte stukjes (lang in een maxi cosi is niet goed ivm de houding, dus we gebruikten vaker de wagenbak).

Muskietennet hadden we niet, maar wel een Dookie. Ivm ventilatie deed ik dan wel de achterkant van de wagenbak open. De Dookie zorgde ervoor dat zon en wind uit de wagen werd gehouden, net als nieuwsgierige mensen. Een parasol is alleen tegen de zon.
    Bekerhouder heb ik nooit gemist.
    Luiertas heb ik zelf een leuke voor uitgezocht.
    Voor de voetenzak hadden we een universele voor €7,50 uit het aanbiedingenrek. Die gebruikten wij pas in de buggyzit.

Ik gebruikte een wieglaken en deken in de de wagenbak.

5. LianneE

LianneE Niet meer actief

Regenhoes zit er volgens mij gratis bij (bij joolz). Verder heb ik uv-hoes (vond ik handiger dan dooky of parasol) en voetenzak. Die laatste is vaak een actie dat je m gratis krijgt (zoals nu bij babydump). de adaptors om de maxicosi op onderstel te kunnen klikken vond ik ook onmisbaar :)

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wat wij veel gebruiken;
    - voetenzak (Koeka)
    - regenhoes
    - muskietennet (hier lagen ze veel buiten in de zomer en hoefde ik niet bang te zijn voor wespen)
    - cupholder
    - dooky
    - tassenhaak
    - adapters maxicosi

7. Louloute

Louloute Niet meer actief

Hier hebben we bijna niks gekocht qua accessoires en ook niks gemist.
    Wel maxicosi adapters, die zijn onmisbaar.
    Dooky vond ik ook heel handig, tegen zon, wind, nieuwsgierige mensen idd
    Voetenzak pas dit jaar gekocht, hele goedkope van qute. Bijna niet gebruikt maar wij wonen een stuk meer in het zuiden dan Nl. Voor Nl zou ik misschien voor een goede gaan maar volgens mij krijg je die vaak cadeau bij joolz.
    Luiertas ook apart gekocht, een handige grote en mooie :D
    Thats iT :)
    Oh ja, voor in de wagenbak gebruikte ik moltonhoes, Aankleedkussenhoes (past beter dan een lakentje) en een hydrofiel in een driehoek gevouwen. Wikkeldeken is ook handig trouwens, ik had er een van lodger die is top. En een leuk speeltje!

8. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Wij hebben;
    Adapters voor MC
    Voetenzak (ideaal voor in buggygedeelte)
    Dooky voor de eerste (september baby) en nu parasol, nu gekozen voor parasol omdat het vrij warm onder de kap kan worden en dan maakt een Dooky het nog warmer. Daarnaast komt de zon vaak nog langs de zijkant wanneer je deze aan het frame vastmaakt.
    Regenhoes (zat er standaard bij, maar weinig gebruikt want als het echt regende ging ik met de auto...)
    Luiertas apart gekocht (nu 1 van isoki, heel fijn sn groot)
    Tashaken (ideaal voor extra boodschappen en bij winkelen)
    Voor het matras gebruik ik een waskussenhoes.

9. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ik heb een totaal andere wagens. Maar een aantal xxl hydrofiele zijn handig. Deze kan je dubbelgevouwen gebruiken als laken in de wagenbak en om de wagenbak/buggy af te sluiten van de zon voor een dutje.

Voetenzak is in de winter erg handig. Hier hebben wij beenkappen waar wij dekentjes tussen doen. Maar een echte voetenzak was veel fijner geweest.

Een parasol vind ik prettig om te hebben. Vooral tijdens de wandelingen door het natuurgebied.

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Amper accesoires gekocht/gebruikt.

- maci cosi adapters
    - voetenzak
    - luiertas

Een parasol hebik wel gemist.
    Regenhoes niet. Met regen pak ik de auto. :)
    Het is maar net wat je wensen zijn.

11. Kancamagus

24 nov 2015
    89
    34
    18
    Bedankt voor jullie reacties en tips! Ik ga ze meenemen wanneer we de wagen gaan uitzoeken en bestellen! 😀

12. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Dooky, voetenzak. Meer nooit gehad en niet gemist op een Joolz Geo.

13. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Houbook in je achterhoofd (ook voor de eest van je uitzet trouwens) dat als je tóch nog iets mist, je het gewoon online kunt bestellen en je het dan de volgende dag in huis hebt.

Hier was muskietennetje en regenhoes bijgeleverd en hebben we alleen een lodger bunker gebruikt toen hij in het zitje ging. Verder wieglakentje en dekentje, hydrofielen en een normale fijne tas als luiertas gebruikt

14. Scooter84

Scooter84 Niet meer actief

Wij hebben een Joolz Day2 gekregen van mijn schoonouders. We hebben er een luiertas, voetenzak en maxicosi adapters bij gekocht. We willen nog een regenhoes bij gaan kopen. In de winkel werd verteld dat de parasol eigenlijk niet heel handig is (wel heel eerlijk van de verkoopster...niet verkopen om te willen verkopen).
    O en toen we de wagen gisteren ophaalde hooren we dat de levertijd voor de Joolz Day2 inmiddels is opgelopen tot een week of 17 (!!) Dus ik zou als ik jou was niet al te lang wachten met bestellen als jullie deze wagen echt willen.

15. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Bugaboo.
    -Een matrashoesje gebruikte ik gewoon de badstof hoezen van het aankleedkussen voor. Paste precies.
    - Voetenzak is inderdaad wel een musthave had eerst een originele maar later een schapenvacht variant van Kaiser gekocht en dat is echt een hele fijne.
    - parasol zat bij de wagen nooit gebruikt.
    - regenhoes zit bij de wagen en wel handig voor nu en dan.
    - hou er rekening mee dat een kinderwagenbak op koude dagen gewoon koud is, ook op het matrasje. Ik legde er een vachtje in dat hield een hoop kou tegen en mn zoontje voelde altijd lekker warm. (neem wel een medicinaal gelooide of ecologische ivm chemicaliën)
    - maxi cosi adapters heel veel gebruikt.
    - luiertas (o.i.d.)

De meeste dingen zitten gewoon bij je wagen. Ik zou wel de voetenzak direct aanschaffen maar de andere artikelen merk je snel genoeg of je het mist. Het is leuk hoor met 17 weken een kinderwagen kopen met alles er op en er aan maar elke moeder is ander. Dingen waarvan je nu denkt oh dat is leuk zijn uiteindelijk niks en de dingen waarvan je denk niet aan mij besteed worden het onmisbare item. Dus gewoon lekker basic en de rest komt wel. Je hebt je man zo naar de winkel gestuurd om wat te halen zullen we maar zeggen :p

16. Tonks

Tonks Bekend lid

5 jul 2014
    519
    53
    28
    Muskieten net voor over de joolz vind ik echt een must have. Wij zaten in de zomer buiten en de baby lag dan lekker te slapen in de wandelwagenbak .Hier zitten nogal wat bijen en muggen, dus dat vond ik erg fijn.

Ook de regenhoes vind ik onmisbaar. En de dooky ook altijd erg handig. En natuurlijk de lekkere warme voetenzak voor in de winter.

17. Banana

Banana Fanatiek lid

29 jun 2014
    2.045
    621
    113
    Voetenzak van joolz zelf. Wel pas gebruikt bij zit gedeelte
    Geen parasol, maar dooky
    Maxi cosi adapters
    Regenhoes
    Muskietennet (had zomerkindje)
    In de liggedeelte gewoon een aankleedkussenhoes over matras en een dekentje. Bij koudere dagen baby's only maxi cosi voetenzak in de wagen

18. loki2013

loki2013 Lid

27 jul 2015
    20
    0
    1
    De voetenzak van koeka vind ik echt ideaal. Heerlijk in de maxi cosi, maar ik legde haar er ook in in de kinderwagenbak. Was zijn prijs meer dan waard.

Deel Deze Pagina