Wij gaan deze zomer naar Portugal. We hebben daar een huis met privé zwembad. Mijn zoontje is dan 19 maanden. Ik wil eigenlijk hem iets aan kunnen geven als we buiten zijn en hij zou in een onbewaakt moment in het water vallen dat hij toch blijft drijven. Wat zou ik hier het beste voor kunnen kopen?
Je heb ook van die Zwempakjes ( ook voor jongens met van die pijpjes en mouwtjes zeg maar) met van die drijfblokken er in! Volgens mij heet dat iets van float suit. Mijn dochter is er nu nog te klein voor maar ik zag er een keer een meisje mee op vakantie, echt ideaal! Die plonsde zo in het zwembad heel de dag en bleef altijd met dr hoofd boven en het is Vaak ook nog eens uv werend...
Neem je een zwemvestje, bandjes, zo'n drijvend badpakje etc hou er dan rekening mee dat deze niet ontworpen zijn om het hoofd boven water te houden. Je kindje blijft wel boven water maar dit kan dus dan ook met het gezicht naar beneden (en dat is toch wel moeilijk ademhalen) Een reddingsvest heeft een kraag en is ontworpen om je kindje, als het in het water komt, op zijn rugje te draaien zodat zijn gezicht boven het water blijft.
Je heb ook van die float suits met een drijfring als kraag, die had dat meisje ook, die kon onmogelijk met haar gezicht op het water liggen,..
Wist niet dat ze ze ook al met kraag hadden maar dat is dus inderdaad belangrijk. Dat er een kraag is die ervoor zorgt dat het gezicht naar boven komt te liggen.
Ik zal richting de zomer eens gaan kijken voor zo'n pakje met kurken erin. Ik had zelf ook al zoiets gezien, maar wist niet of het makkelijk was voor mijn zoontje. Vooral als hij buiten speelt zeg maar.
Volgens mij hebben die kindjes er geen last van, zo zag het niet uit in elk geval. Het is eerder voor jezelf iets minder handig met verschonen... Maar ja, veiligheid is ook belangrijk...
wij gaan inderdaad ook naar portugal met een prive bad. ik zat me ook af te vragen hoe we dat moeten gaan doen. ik denk toch maar gewoon goed in de gaten houden. als het warm is dan vind ik het zielig om zo'n pak aan te geven met van die blokken erin. dat zit toch niet lekker, en dan kunnen ze toch niet fijn spelen. onze dochter heeft al een hekel aan die zwembandjes om haar armen.
Das toevallig. Ik wilde het gewoon ter veiligheid aan doen. Mijn zoontje kan soms zo snel zijn. En even niet opletten kan altijd he. Bandjes vind hij niet erg, maar lijkt me niet fijn spelen.
Het is nog niet nodig geweest, maar mn zoontje heeft al sinds zn geboorte een zwemvetsje klaar liggen. We wonen aan het water en ik wil geen risico lopen. Vroeger heb ikzelf ook altijd in een zwemvest gelopen en dit nooit als beperkend ervaren. Kinderen kunnen er geoon aan wennen. Op een gegeven moment weten ze niet beter. Koop wel echt een goeie, dus geen zwemvest van de hema of kruitvat. Ga hiervoor naar bijv een watersportwinkel. En probeer hem evt. Gewoon een keer uit in bad of zwembad. Dat geeft je zelf ook een beter, veiliger gevoel.