Baby 5,5 maand: geen ritme meer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Stefanie83, 31 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai allemaal,

Mijn zoontje is nu 5,5 maand en sinds een paar weken heeft hij totaal geen ritme meer. Voorheen voedde ik hem 'op verzoek' (flesvoeding). Hij kwam steeds heel netjes om de 4 uur. Hij kreeg 5 flessen van 180 ml per dag.

Wat betreft het slapen: hij ging altijd na de laatste fles (23 uur) naar bed en werd dan rond 7 uur wakker en sliep daarna door tot 10 uur. Overdag deed hij wat hazenslaapjes, maar nooit lang achter elkaar.

Maar sinds een paar weken is alles anders. We zijn inmiddels al overgestapt op 4 flessen, maar eigenlijk is dat hem ook al teveel. Het is net alsof hij niet zo nodig meer hoeft te eten/drinken.

Daarnaast ligt zijn slaapschema ook helemaal overhoop. Hij valt rond 18.30 uur al in slaap en - als ik hem zijn gang laat gaan - slaapt hij gewoon door tot 10 uur de volgende dag. Ik maak hem echter nog wel rond 22 uur wakker om hem nog een flesje te geven, omdat ik anders bang ben dat zijn suikerspiegel te laag wordt tijdens het slapen, maar het gaat totaal in tegen mijn gevoel. Ik laat hem liever zelf aangeven dat hij honger heeft. Verder slaapt hij overdag tegenwoordig ook nog rustig 3 uur achter elkaar.

Om een lang verhaal kort te maken: mijn zoon heeft totaal geen ritme meer en dat is erg lastig. Ik weet niet zo goed meer wat ik ermee aan moet. Iemand tips? Hij is overigens niet ziek ofzo. Nog steeds zijn vrolijke eigen ik :D

Hopelijk komen jullie met goede tips! Alvast bedankt!

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb niet veel tips maar een kindje van 5,5 maand zou ik echt niet wakker maken voor een voeding. Ik neem aan dat hij ook zwaarder dan 6 kilo is? Dan mag hij in principe zo lang slapen als hij wil. Als hij wakker gemaakt wordt, is het des te lastiger voor hem om zijn eigen ritme te vinden.

Blijkbaar heeft ie gewoon op het moment veel slaap nodig! Zolang hij goede plasluiers heeft, vrolijk en alert is als hij wakker is en goed groeit zou ik me geen zorgen maken

3. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie. Maar bijvoorbeeld zoals nu: hij ligt al vanaf 18 uur te slapen en hij heeft vandaag amper 400 ml. gedronken. Dan kan ik hem toch niet nog de hele nacht laten liggen zonder hem nog wat drinken te geven? Dan heeft hij toch veel te weinig gehad?

Hij is overigens 8,5 kilo, dus hij heeft wel wat reserves ;)

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hoi hier eentje die ook iets meer gaat slapen. Vandaag werd ze pas wakker om 10 uur ze heeft 14 uur aan een stuk geslapen. Ze is in bed gegaan om 20u en werd wakker om 10u vanmorgen.

Nu slaapt ze twee slaapjes per dag en soms drie en er zit zeker een slaapje bij die 2 uur duurd voor heen was het steeds van die hazenslaapjes overdag.

Vandaag is ze zelfs tot 3 flessen gekomen heb een potje extra fruit gegeven anders had het proppen geworden met de 4 de fles.

Zelf heb ik de kinderen nog nooit wakker gemaakt. Meestal melde zich van zelf wel. En het is ook wel logische ze lopen tegen de 6 maanden dus het kan echt geen kwaad. Geef je ook al wat groente en wat fruit en rijstenbloem in de fles. Dan is het gewoon voldoende. Ze drinken wat ze willen willen ze meer komen ze er echt wel om.

Succes ook;)

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik snap je twijvel als je wilt kan je wel die fles geven van 22u maar zou het nog een dagje aan kijken of het morgen ook zo is en anders misschien heeft hij wel wat onder de leden. Daar kunnen ze ook lekker van slapen. Succes.

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

:) ik geef borstvoeding en heb geen idee van hoeveel kindjes per dag 'moeten' drinken bij flesvoeding. Ik denk dat ik het toch eens zou proberen om hem niet wakker te maken, al is het maar voor één keer, om te zien wat er gebeurd.

Deel Deze Pagina