Voor ons nieuwe kindje ben ik op zoek naar een makkelijk draagding. Ik twijfel tussen de zomerversie van de Lodger shelter en de Mini Monkey. Hebben jullie ervaringen met (een van) beide dragers of misschien een andere goede tip? Groetjes! Esther
geen van beide kindjes liggen er niet makelijk in en omdat je op 1 schouder draagt word het snel heel zwaar. ik zou zelf een draagdoek nemen
Ik zou ook voor een draagdoek gaan, of een ander soort ergonomische drager (beco butterfly bijvoorbeeld). Ik heb zelf de Lodger Shelter, maar alleen gebruikt voor in de maxi cosi. Om te dragen is het volgens mij een verschrikkelijk onding. Je draagt ermee op 1 schouder en zoals Amfy ook al zegt, gaat dat op den duur echt hartstikke zeer doen.
We hadden de mini monkey maar ik vond het vreselijk: baby lag er niet lekker in en kon er voor mijn gevoel zo uitvallen. Baby Bjorn vond ik heel fijn.
ik heb ze allebei, nog niet gebruik natuurlijk. denk zelf dat de lodger beter is voor de baby, vind de mini monkey wat minder eruit zien. heb de mini monkey vooral als hangmat genomen en de lodger echt om te dragen. misschien bevalt het allebei niet maar dat zien we dan wel.
Bedankt voor jullie reacties! Ok... allebei dus niet. Ze zagen er zo handig uit. Een draagdoek ziet er altijd heel gaaf uit, maar het is echt niets voor mij. Ik wil een zo makkelijk mogelijk draagding, maar het moet natuurlijk wel comfortabel zijn. In de eerste plaats voor mijn kindje, maar ook voor mij. Bij mijn vorige kindje had ik een ringsling (en hebben we ook een draagdoek geprobeerd), maar dat werkte helemaal niet (had het idee dat ze er zo uit zou vallen) en ze wilde er niet in. Resultaat was dat ik haar vooral gewoon in mijn armen heb gedragen. Met dit kindje gaat dat gewoon niet, omdat er nu ook een kleine grote zus rondloopt... @mermaid: is die beco butterfly ook geschikt voor net geboren baby'tjes? En waar is bij in Nederland te krijgen?
Ik denk dat een bondolino iets geschikter is voor je. Die is goed te gebruiken vanaf de geboorte. Het is een voorgevormde drager maar ipv gespen moet je hem ook vastknopen zodat hij makkelijk door verschillende mensen kan gebruikt worden. Een beco zou ook kunnen (met baby-insert), deze ziet er meestal een stuk mooier uit dan een bondolino, vind ik. Het is eigenlijk het handigste om wat te passen, vind ik. Het hangt vaak van je eigen postuur af welke je aangenaam vindt. Ik weet niet of je in de buurt van den Bosch woont want daar is maandelijks een inloopochtend en kan je enkele dragers proberen. Onder andere een beco!
Ik woon helaas een heel eind uit de buurt van Den Bosch (en ben niet zo heel mobiel meer)... Die Beco Butterfly ziet er wel heel mooi uit (hij is wel duur!), maar ik vrees een beetje voor mijn brede heupen. Bij de mevrouw op het filmpje ziet het er allemaal heel comfortabel uit, maar ik ben iets 'vrouwelijker' gevormd en ik moet altijd erg hannessen met bijvoorbeeld rugtassen met een heupband, omdat het dan allemaal wat hoog uitkomt, omdat het verschil tussen mijn taille en heupen zo groot is. Ik ga nog even zoeken naar die andere die je noemt. Kunnen passen zou inderdaad handig zijn...
hier de shelter ook alleen gebruikt in de maxi cosi. Dochter ging keihard huilen als ze erin lag, veels te diep en opgekruld. Zelf geen ervaring mee (heb alleen een buikdrager), maar zou dan ook voor een draagdoek gaan.
Beide niet doen idd Ik heb een draagdoek gebruikt (rekbare) toen uk nog een echte uk was en nu de beco butterfly. Maar er zijn een hoop ergonomische dragers die een hoog gebruikersgemak hebben (even googlen en je komt een eind) als je knopen niet ziet zitten. Over het algemeen zijn de meeste voorgevormde dragers overigens minder geschikt voor de echte kleintjes dan een draagdoek.
Wij hebben de Mini Monkey en hier bevalt hij wel heel goed! Ik heb er nog geen lange stukken mee gewandeld, dus weet niet hoe het dan voelt, maar de kleine ligt er heerlijk in, en ook gebruiken we hem als hangmatje in de box. Mn man vindt hem ook erg fijn. Hij is nogal groot en breed, en niet alle draagzakken zitten fijn bij hem.