me verloskundige zwanger krijg een vervanger:S?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door st3phanieej, 4 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. st3phanieej

st3phanieej Actief lid

22 aug 2008
    169
    0
    0
    hallo ik hoorde via via dat mijn verloskundige dus zwanger is blijkbaar al 20weken dit heeft ze mij geen ene x verteld en nu krijg ik dus een vervanger als ik moet bevallen dit vind ik nou niet zo fijn kan ik geen andere verloskundige zoeken? want ik kreeg deze verloskundige aangewezen omdat die in mijn wijk woont ik vind wel dat ze me had kunnen vertellen dat ze zwanger is ze is al 20weken en ik loop al 18weken bij der :(

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

is haar keus wanneer ze het jou verteld toch? en als je bevalt kan ze ook ziek zijn en een vervanger sturen, dat kan altijd, dus ik vind het eigenlijk niet zo'n rampscenario.

ik heb 5 verschillende in de praktijk, heb nu pas alle 5 gehad, tsjah, doe je niks aan.

als jij je lekkerder voelt om een andere vk te zoeken ipv degene die aangewezen is dan doe je dat toch? is je goed recht ;)

3. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

13 dec 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Maakt dan toch ook niet uit of je zelf een andere zoekt of je krijgt nu een andere.
    En ze is idd aan jou niet verplicht om iets te vertellem.

4. st3phanieej

st3phanieej Actief lid

22 aug 2008
    169
    0
    0
    nou ik vind dat ze me dit nou wel had kunnen vertellen dat ik ook weet waar ik aan toe ben nou moest ik het zelf aan haar vragen terwijl ze al meer dan 20weken zwanger is . ik vind het nou niet zo fijn als een onbekende verloskundige me helpt die ik helemaal niet ken zit niet voor niets bij 1 iemand vind ik niet leuk

5. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Als je aant bevallen bent maakt het je niet meer uit wie het kindje eruit haalt hoor.
    Voor mijn part kwam de buurman mijn dochter eruit halen en het zal me nu ook een worst wezen eerlijk gezegd!

6. st3phanieej

st3phanieej Actief lid

22 aug 2008
    169
    0
    0
    ja ik vind het eerlijk gezegd niet zo fijn als ik een ander krijg
    ik ben best preuts aangelegd enzo en daarom vond ik het fijn dat ik haar gewoon had ze kent mij enzo en dan krijg ik een ander

7. mymiracle

ik zou zeggen leg je erbij neer want haar zwangerschap kan je niet ongedaan maken, de situatie gaat dus niet veranderen, hoe eerder je dat accepteerd hoe eerder je de nieuwe vk kunt leren kennen.

8. st3phanieej

st3phanieej Actief lid

22 aug 2008
    169
    0
    0
    nee dat snap ik ook wel dat ze zwanger blijft is ook hartstikke leuk voor der . en wanneer ontmoet je die nieuwe verloskundige dan? tegen mij zei ze als ik beval pas ofzo als ik haar gewoon al ontmoet eerder enzo heb ik er ook niet zoveel problemen mee maar ik vind het zelf niet echt fijn als ik ga bevallen en er staat een vreemde naast me bed iedereen is anders toch en ik vind dat niet fijn

9. Angelicaatje

Angelicaatje Actief lid

6 mrt 2008
    338
    0
    0
    Sociaal Pedagogisch Werker
    Hoofddorp
    Kan je die vervangster niet eerder mee kennis maken?
    Ik ben erg bij met het praktijk waar ik nu bij zit, daar werken er wel 7 verloskundigen en ik heb ze allemaal een keer gezien en gesproken...
    Als je nou moet bevallen bij een gyn, dan is dat toch ook een wildvreemde?

10. mymiracle

ja wie weet kun je alvast bij die vervanger terecht zodat je die leert kennen, als je dat vraagt is dat vast geen probleem.

11. st3phanieej

st3phanieej Actief lid

22 aug 2008
    169
    0
    0
    oke dank je wel ik moet de 17de weer op controle ik zal het gelijk even vragen aan der als ik gewoon nu al een vervanger krijg vind ik het ook helemaal niet erg maar niet als ik op het punt sta te bevallen haha

12. mamavanro

mamavanro Bekend lid

6 apr 2008
    610
    0
    0
    huismam
    Haha :) nee inderdaad...als het zover is maakt het helemaal niets uit...als iemand de beeb er maar uit haalt en zo snel mogelijk :)

Ik loop bij een praktijk waar 4 verloskundige samenwerken en ik heb er tot op heden er 2 gehad...en de ene ligt me ook beter dan de ander.....maar het is niet anders ;)

13. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo,

Meid, ik zie het probleem eigenlijk niet zo...
    Of je zoekt zelf een andere vk, of je krijgt een plaatsvervangster van je eigen vk.

Zoals mamaKitty al zei, als je ligt te bevallen, maakt het je niks uit wie de bevalling doet.
    Voor hetzelfde geldt loop je je hele zwangerschap bij een vk en moet je onverwacht op medische indicatie in het ziekenhuis bevallen.
    Dan doet je eigen vk de bevalling ook niet. (heb ik namelijk meegemaakt)
    Of..je eigen vk is tijdens je bevalling ziek ofzo...
    Het zijn allemaal dingen die kunnen gebeuren...

Geef je wel gelijk dat de vk het misschien wat eerder had kunnen zeggen.
    Ze heeft geen verplichtingen naar je toe, maar was wel leuker geweest.

Liefs Elly.

14. st3phanieej

st3phanieej Actief lid

22 aug 2008
    169
    0
    0
    bij ons mag je zelf geen andere zoeken je krijgt er een toegewezen vandaar
    maar ik zie het allemaal wel
    ik vind het zelf altijd fijn als je 1iemand gewoon heb maar ja
    ja ik vond het wel fijn als ze het gezegd had nu moest ik het vragen aan der terwijl ze al meer dan 20weken is maar ja het komt allemaal goed:)
    ik hoef nog lang niet te bevallen haha

bedankt voor jullie antwoorden

15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.199
    113
    Brabant
    ik kreeg ook de dienstdoende vlos uit het volgende dorp, vond ik niet leuk,maar het is niet anders. Een vlos werkt nu eenmaal geen 24/7.
    Ah joh, wieweet gaat ze het je zelf nog vertellen op je volgende afspraak?

16. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    LIjkt me idd prettiger een bekende aan je bed te krijgen, bij ons proberen ze ervoor te zorgen dat je ze allemaal een keer gezien hebt.

Maar TS: als zij twee weken verder is dan jij, dan is ze toch met verlof voordat jij bevalt, in die laatste weken kom je elke week bij de vlos dus dan leer je de vervanger toch kennen? Maak je geen zorgen meid!

Vind het wel grappig hoe iedereen 'randstedelijk'(denk ik) reageert want volgens mij kun je op de meeste plaatsen helemaal niet kiezen bij welke praktijk je komt.

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja, Deetje, dat is waar, ik woon in een klein stadje en er is hier gewoon maar 1 vk praktijk, waar 2 vk samen werken, dus ik kan niet eens overstappen. Bij mij was de ene in die tijd dat ik ging bevallen op vakantie, dus ik kreeg gewoon de ander, blijft weinig over. Eigenlijk vond ik dat een beetje een rare vrouw, net een vee-arts, maar eigenlijk mocht ik haar wel hoor, heb mijn mening bij moeten stellen. En ach, in die paar korte bezoekjes dat ik hun gezichten heb gezien, heb ik amper een band gekregen hoor. Halverwege moest ik naar het ziekenhuis en kwam ik bij een wildvreemde arts terecht, kon me werkelijk niet schelen op dat moment.

18. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Bij mijn praktijk zitten 3 vk's waarvan er ook eentje zwanger is, die is sinds deze maand met verlof. Er is dan een vaste vervangster. Ik heb haar al een paar keer tijdens een controle gehad en kan haar dus ook bij de bevalling krijgen (of een van de andere 2).

19. st3phanieej

st3phanieej Actief lid

22 aug 2008
    169
    0
    0
    ja het is allemaal niet anders maar had het fijner gevonden als ik haar gewoon heel de periode had maar ja:) ik had het vandaag aan der gevraagd of ze zwanger was weet niet of ze het anders zelf gezegd had ..

maar ja t komt allemaal wel goed:)

20. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ging je 2 weken voor je bevruchting al naar de vk?
    Het is haar werk en geen enkele vrouw is verplicht het te vertellen.
    Ik heb een praktijk met 4 vk's en ik heb de meeste pas 1x gezien. Het zal me een biet zijn wie er komt; vind ze allemaal even leuk, lief en aardig en daar gaat het helemaal niet om; als ze maar kundig zijn toch?

Deel Deze Pagina