Babyshower en zelf MMM....

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Littlegirl1989, 25 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myhappyfamily

Myhappyfamily Fanatiek lid

28 okt 2016
    3.723
    1.218
    113
    Vrouw
    Het is inderdaad heel moeilijk. Had dat ook voor ik zwanger was van mijn dochter, uiteindelijk via de mmm zwanger geworden. Iedereen om je heen word zwanger en bevalt. Ziet overal leuke foto's, maar o zo graag wil je het zelf. Bij mij wisten het heel veel mensen al. Bij deze zwangerschap wil ik het als een verassing houden dus dat maakt het wel moeilijker.

Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt. Vooral om dat het niet echt een hele goede vriendin is is het niet super belangrijk om erbij te zijn. Misschien kun je het haar inderdaad vertellen, als ze er begrip voor heeft dan snapt ze ook wel waarom je die dag niet kan komen.
    Maar snap ook heel goed als je liever het niet iedereen vertelt.
    Alleen zelf kan je de beslissing maken wat ga je doen. ga je er heen of niet. En vertel je het haar of niet.

2. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Mja, mijn vriendinnen waren wel oppervlakkig op de hoogte... Maar ik denk dat dat niet zoveel verschil maakt hoor. Ik heb mezelf nooit uitgelegd en het zijn nog steeds vriendinnen. Ik merk nu in mijn eigen zwangerschap dat het me ook niet zo boeit wie wel en wie niet komt. Je bent dan toch heel erg met jezelf bezig! Dus denk dat het straks met de dikke doei ook wel mee zal vallen. En als dat niet zo is, ook jammer dan, daar wordt jouw zwangerschap niet minder van.

Zelfbescherming is echt prima hoor. Het maakt het ook makkelijker om positiever te reageren, als je je negatieve gevoelens niet probeert te onderdrukken. Is mijn ervaring.

3. Roseline

Roseline Niet meer actief

Als ik dit lees zou ik zeggen: zeg het gewoon af! Wat is de meerwaarde voor haar als jij er bij bent.
    Ik zou mezelf echt niet gaan zitten kwellen voor iemand die je niet heel goed kent. Daarnaast vind ik babyshowers vreselijk stom en onnodig.. hihi :p maar ja dat ben ik;). Sterkte verder....

4. Hagedisje

Hagedisje Actief lid

12 jun 2015
    342
    40
    28
    Als je iedereen tevreden wilt houden, dan bij jezelf beginnen ;)

5. Logan

Logan Niet meer actief

Ik ging niet. Waarom mezelf het extra moeilijk maken? Zonder dat ik ooit uitleg heb gegeven ben ik nooit geweest.
    Overigens, ik vind niet dat perse jouw schoonouders het eerst hoeven te weten. Dat is aan jullie, geen regel die zegt hoe dat moet. :)

6. Logan

Logan Niet meer actief

Nee, dat kan niet. Zulke opmerkingen zijn zó pijnlijk!

7. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Dankjulliewel voor jullie reacties.
    Ik heb iig teruggedraaid bij mijn man dat ik vond dat SO er eerdt van moesten weten dus we hebben ze nog niks verteld. Gaan er ook niet over liegen, maar op dit moment er niet zelf als eerste over beginnen.

Zoals ik me nu voel ga ik de babyshower inderdaad afzeggen, heb nog een ronde om te proberen maar lukt dat niet geef ik gewoon aan dat ik wat anders heb.

Deel Deze Pagina