Verbouwen, in hoeverre rekening houden met de buren.

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 19 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij laten momenteel onze toiletten renoveren. De klusjesman begint om 8uur en gaat rond 17uur weer naar huis. Hij is afgelopen woensdag begonnen. Direct die middag vroeg mijn buurvrouw of de klusjesman er rekening mee kon houden dat haar kinderen van bijna 3 en 4 tussen 1 en 3 slapen dus dan niet wil boren ed. Want haar kindje van 4 had die middag door hem niet kunnen slapen.

Vinden jullie dat ik mijn klusjesman moet gaan verplichten zijn werk stil te leggen omdat haar kindje anders niet kan slapen?
    Onze dochter van 15 maanden die erg gevoelig is voor geluiden slaapt er overigens wel doorheen.

Ik heb zelf aangegeven dat als er ook nog werk te doen is waarbij hij niet hoeft te boren, zagen oid ik hem zou vragen of hij dat eerst kan doen. Maar als dat niet het geval is, dan moet hij toch doorgaan met het werk waarmee hij bezig is anders kost het ons geld. Ze leek daar niet echt blij mee.

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Euh ja, ik snap haar frustratie wel, maar twee uur per dag niet werken kan ze nu toch ook niet van jullie verwachten. Want jullie moeten wel blijven betalen. Zo'n ramp is voor een drie- en vierjarige toch niet om niet te slapen overdag?

dreumesje en Chocolat vinden dit leuk.
  3. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Als je klusjes man in die tijden iets anders zou kunnen doen dan zou het netjes zijn als hij dat zou doen maar hij is het niet verplicht.

Ik zou het in ieder geval niet fijn vinden als klusjesman zijnde als ik mijn werk continue niet kan voort zetten en misschien wel achter gaat lopen op schema voor een slapend kind. Maar een kind van 4 die nog zo lang slaapt tussen de middag? Heel jammer dat ze het er niet mee eens zal zijn maar de klussen moeten uiteindelijk toch een keer gebeuren.

Officieel mag je gewoon tot 22:00u klussen hoor.

Chocolat vindt dit leuk.
  4. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    ik had gekeken of er in die tijden dingen gedaan konden worden met zo min mogelijk geluid. kan dat niet? jammer dan voor de buurvrouw.. sowieso vind ik het apart dat een 3 en 4 jarige nog zo lang slapen tussen de middag maar dit kan ook komen omdat mijn kids zeer snel van hun slaapjes af waren haha..

5. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.845
    4.103
    113
    Ik denk dat je het goed aanpakt. Vragen of hij er evt rekening mee kan houden als er meerdere dingen te doen zijn, maar hij kan niet gaan zitten wachten natuurlijk.
    En ik neem aan dat 2 toiletten verbouwen geen eeuwigheid duurt?
    Snap overigens wel als hij volop met een drilboor oid bezig is om de tegels eruit te halen dat dat erg vervelend is, maar dat is vaak toch met een paar dagen wel klaar. Vervelend voor de buurvrouw maar niet onoverkomelijk als je alleen keurig overdag klust.

6. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Wat hierboven al gezegd is.. je kunt de klusjesman vragen of hij werk dat zonder al te veel geluid tussen die tijden kan.. en anders is het even jammer voor de buurvrouw met haar kinderen.. het is nu ook niet zo dat de klusjesman weken ermee bezig is..

7. NSpreeuw

NSpreeuw Actief lid

26 apr 2017
    112
    15
    18
    Vrouw
    Als hij er enigszins rekening mee kan houden is dat hartstikke mooi, maar lukt dat niet is het jammer voor de buurvrouw, maar zij betaalt de uren dat je klusjesman dan niks zou kunnen niet. En lawaai overdag moet gewoon kunnen vind ik. Als het nou 's avonds negen uur is het wat anders. Maar dat is niet het geval.

8. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.271
    25.740
    113
    Onze buurman is een fervent klusser. Hij weet het voor elkaar te krijgen om te boren zodra onze jongste slaapt. Zl schrikt dan panisch wakker, want hij vindt boorgeluiden blijkbaar echt heel eng. Toch heb ik de grens getrokken bij het 's avonds boren. Hij ging dan om 21 uur 's avonds lekker nog even aan de slag, met als gevolg een hysterisch kind. Toen bleek dat hij niet snel klaar was (zo was het bv 20 min stil en dan opeens begon hij weer) heb ik aangebeld om vriendelijk te vragen of hij wilde stoppen.

Maar om dan overdag weer te vragen of hij wilde stoppen... blijkbaar moest er iets verbouwd worden en ik heb het gewoon uitgezongen. Het was een paar dagen ongemak, maar ik vond niet dat ik ook nog de overdag bedtijden van mijn zoontje door kon gaan geven. Dus ik vind dat je buurvrouw het maar even uit moet zingen. Zolang het tijdelijk is en je rekening houdt met de bedtijden, voor zover mogelijk, vind ik het fatsoenlijk genoeg.

9. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hoe meer hij kan doen, des te sneller is hij klaar. Het is ook niet zo dat ze de hele dag in de lawaai zit. Eerste dag was vooral sloop werk en dat is nu gedaan 1 toilet is inmiddels bijna af en bij de andere hoeft niet echt gesloopt te worden.

10. Mjmw

Mjmw Actief lid

5 dec 2013
    221
    54
    28
    Thuis genieten van de meiden
    Winschoten
    Natuurlijk kun je daar geen rekening mee gaan houden. Dat zou inhouden dat mijn man bij veel klanten dan een siësta zou moeten gaan houden... als ik jou was zou ik haar aangeven hoelang de werkman ongeveer denkt bezig te zijn. Neem een ruime marge je weet nooit
    En je kunt natuurlijk zeggen dat je begrijpt dat het vervelend voor hun is maar dat het gelukkig tijdelijk is. Toen ik je topic titel las dacht ik: vast over savonds verbouwen oid... maar helemaal omdat het overdag is hoef je daar in die zin niet zoveel rekening mee te houden.

Wij gingen ook verbouwen in ons oude huis. Die buurman is bakker en moest dus overdag slapen. Toen we dan echt een dag moesten gaan breken zei hij. Ik kom je wel helpen dan kan ik daarna lekker rustig slapen teminste ;)...

En ja mijn meisje van 3 slaapt ook nog maar kan prima een paar x zonder en als ze te moe is slaapt ze ook wel ondanks alle lawaai. We hebben net een verbouwing van 3.5wk achter de rug...

Natuurlijk kun je de klusjesman vragen er enigsinds rekening mee te houden maar zou het werk er niet om stil leggen...

Succes met de 'rommel' in je huis... :p:)

Chocolat en janne1978 vinden dit leuk.
  11. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Wat hier al geschreven is. Vraag of hij er rekening mee kan houden, maar ik begrijp heel goed dat de klus ook gewoon af moet komen. En inderdaad het is ook geen ramp als een 3 en 4-jarige een keer niet tussen de middag slapen. Dan gaan ze 's avonds iets eerder naar bed.

Ik woon in een nieuwbouwwijk waar ze op dit moment aan het hijen zijn. Hoort er gewoon even bij.

12. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dit vind ik ook.

Dat kun je en moet je niet willen verwachten van die man, als buren zijnde.

Succes!

13. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.679
    113
    Het ligt er aan hoelang jullie er mee bezig zijn. Als het echt weken gaat duren zou ik een oplossing proberen te zoeken. Maar gezien het toiletten zijn lijkt het mij niet weken te duren. Als hij bijv na 1 uur even een rustig klusje kan zoeken ( mits die er is) kan het kindje rustig op bed.
    Toen wij net verhuisde gingen de buren ( zonder kinderen) net in het uurtje boren dat mijn dochter op bed lag. Gelukkig maar 2 x voorgekomen anders was ik ook even langs geweest.

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Fijn om te lezen dat ik er toch niet raar in sta!

Hij is waarschijnlijk woensdag ook alweer klaar.
    Kan zijn dat hij dan ook nog andere klussen gaat doen zoals verwarming ombouw, nieuwe deuren plaatsen, verfen enzo maar niet nog dingen die een hoop lawaai maken.

15. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Als toevoeging. Het is altijd handig en netjes om dit soort klussen vooraf even bij de buren te melden. Vrijwel altijd heb je dan minder gedoe. Ons huis is 9 maanden grondig verbouwd met zeer veel overlast voor buren. Ging van 7-19 en ook op zaterdag (wij woonden hier zelf toen gelukkig niet ). We hebben de buren vooraf netjes geïnformeerd. Maar 1 keer een klacht gehad en dat hebben we toen netjes opgelost. Vooraf informeren scheelt in mijn beleving echt een hoop!

Hoop dat de toiletten mooi worden!!

thephantom en ellessinia vinden dit leuk.
  16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hebben aangegeven dat er vanaf woensdag zou worden geklust. Ze wist het dus al van tevoren.

17. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Heb je haar ook verteld dat het al zo snel klaar is en het meeste lawaai is geweest?

Je kan inderdaad vragen aan de klusjesman om er rekening mee te houden en anders maar niet. Soms moet er ook geklust worden. Het kost ook een boel.
    En ze zijn ook al 3 en 4. En 's avonds is het ook stil. Zo'n ramp lijkt het me dus ook niet voor de buurvrouw.

18. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Toen onze buren van gingen verbouwen heb ik gevraagd of ze grote harde klussen wilde doorgeven. Zo kon ik van tevoren zelf bepalen of ik naar mijn moeder ging voor middagslaapjes.

Fijn dat je er tot zoverre het voor jou lukt rekening mee houdt, de rest is aan de buurvrouw.

19. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Dan zeurt ze wel een beetje idd ;)

jojo85 en Mjmw vinden dit leuk.
  20. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Oei, daar was ik toch niet to heel blij mee geweest als jij mijn buurvrouw was..

Deel Deze Pagina