Uitnodiging kraamborrel: op het kaartje drukken of een los velletje? Ivm buren enz.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sunshineS1976, 21 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ben ik weer met mijn geboortekaartjes- en kraamborrel- dilemma's ;)

Nav mn vorige topic waar iedereen toch wel aangaf dat wij heel erg schappelijk waren met 5 kraamborrels hebben wat lieve mensen aangeboden om een kraamfeest voor ons te geven. Ze waren het helemaal eens met jullie. Ze komen op de door ons gewenste dag en anders niet :)

Nu de vraag:
    Het gedichtje (waarin netjes wordt gezegd dat we liever geen kraambezoek willen) en de uitnodiging voor het feest; zouden jullie dat op het kaartje afdrukken of op een los inlegvelletje?

Vind het lastig. Want we geven ook een aantal buren natuurlijk een kaartje. Met een aantal heel leuk contact en willen we graag uitnodigen, maar ook een aantal waar we het uit beleefdheid voor doen maar waar ik niet op zit te wachten dat ze komen.
    Hetzelfde geldt voor wat kennissen. We willen ze graag op de hoogte stellen van de geboorte maar ze hoeven wat ons betreft niet langs te komen. Ik wil er geen verplichting van maken voor een ander.

Maar what to do? Want onze naaste buren zullen wel komen, zijn ook op de bruiloft enzo geweest, maar die buren daarnaast waar we wel eens een praatje mee maken maar meer niet, hoeft niet wat mij betreft. Maar als die buurtjes dan met elkaar praten over de uitnodiging en er dan achter komen van "goh wij weten van niets?!" Is dat dan niet een beetje l*llig?
    Lastig;)

Denk trouwens dat het wel rommelig wordt om die uitnodiging op het kaartje te zetten...

2. mausyi

mausyi Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.452
    0
    36
    Ik zou er een apart velletje/kaartje bij doen.

3. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Gewoon op een los vel erbij. Ik denk dat je voor de uitnodiging best wat tekst kwijt bent (aankondiging, datum, tijd, plaats etc). Dat staat niet zo mooi op een geboortekaartje. En op die manier kan je alleen de mensen uitnodigen die je echt erbij wilt hebben. Lijkt mij ook niet dat buren of kennissen waar je niet zoveel mee hebt zitten te wachten op een uitnodiging van jullie (immers kost tijd en geld voor een cadeau voor iemand waar je niets mee hebt). Je zult dus niet zo snel scheve gezichten krijgen.

4. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Los velletje. Makkelijker, een stuk mooier! (Vind ik ) en je hoeft niet 2 geboortekaartjes of te drukken

5. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Los velletje en ik vind t normaal dat je niet iedereen uitnodig. Dus nee niet lullig.
    Wij waten vorig jaar in de buurt op een bruiloft uitgenodigd andere buren weer niet. Ik was verbaasd. Maar we hadden wel beide zoiets van tja ergens moeten ze een grens trekken. (Wij hadden alleen ook geen uitnodiging verwacht.)

6. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Dit is wat wij hebben gedaan, misschien past het ook bij jullie. Op het kaartje zelf staan onze namen en ons adres (en natuurlijk het standaard geboortekaartje-werk, maar niets over kraamvisite) en verder geen gegevens. Mensen die alleen het kaartje krijgen kunnen dus alleen een felicitatiekaartje sturen (of een heel mooi cadeau ;)). De mensen die alleen op het kraamfeest worden uitgenodigd krijgen een kaartje met een inlegvel met daarop de uitnodiging voor het kraamfeest. De zin "bezoek vinden wij heel fijn maar mag het op ons kraamfeest zijn?" geeft aan dat we verder niet op kraamvisite zitten te wachten. Naaste familie en beste vrienden krijgen een kaartje met een ander inlegvel met zowel de uitnodiging voor het kraamfeest als onze gegevens voor als ze vooraf al een keer willen komen kijken. De tekst is dan ook anders. We doen het zo omdat mijn man een eigen bedrijf heeft en we niet alle klanten en zakenrelaties op het kraamfeest willen uitnodigen maar wel een geboortekaartje willen sturen. Succes ermee!

7. Marieke502

Marieke502 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.493
    0
    0
    Gastouder
    Brabant
    Ik zou het idd ook op een apart vel erbij doen. Dan bepaal je zelf de selectie.

Ik vind deze zin heel mooi, die zou je zeker kunnen gebruiken.

De zin "bezoek vinden wij heel fijn maar mag het op ons kraamfeest zijn?" geeft aan dat we verder niet op kraamvisite zitten te wachten.

8. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Bedankt! Fijn om te lezen dat het dus niet "stom" is om de een wel en de ander niet uit te nodigen.

Mooie zin Marieke thnx!
    We hadden iets van: "om de gebroken nachten iets te verzachten willen we met bezoek graag even wachten" maar vind die van jou nog wel iets duidelijker!

9. Juels75

Juels75 Actief lid

11 aug 2014
    294
    0
    0
    Een los velletje en het is echt niet raar dat je alleen je naaste buren uitnodigt. Heel normaal en begrijpelijk.

10. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Wij hebben het los erbij!
    Op een visitekaartje, die wij bij het geboortekaartje doen.

11. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ik heb mijn kaartjes zelf 'ontworpen' op internet, kaartjes mét uitnodiging erop en kaartjes zónder uitnodiging. Deze krijg ik dan tesamen thuisgestuurd. :)
    Ik wilde het eerst ook op een velletje apart, maar omdat ik nogal veel kaartjes ga versturen en geen zin had om het extra velletje zelf uit te printen, werd het een beetje duur om het apart te laten drukken. Ik heb dus maar een kaartje uitgekozen, waar het op paste :)

Ik maak dus ook wel een selectie wie er mag komen en wie niet, maar bij mij staat het op de kaartjes zelf :) (diegene die niet komen, zijn eigenlijk alleen maar verloskundigen, huisarts, sportverenigingen etc) :)

Deel Deze Pagina