Hallo dames. Ik ben benieuwd hoe jullie denken over 'babyshowers'. Ik ben ondertussen zwanger van mijn derde, en heb bij mijn eerste en tweede geen babyshower gehad. Het kwam gewoon nog niet echt (veel) voor. Nu om mij heen zijn de feestjes er in een keer overal. Ik heb altijd gezegd dat het van mij echt niet zo nodig hoeft. Al die cadeautjes, ik vind het persoonlijk wat teveel (straks ook al bij de geboorte). Daarbij is mijn ervaring dat het best flinke groepen met meiden zijn. Ik heb 2 goede vriendinnen en dan 3 schoonzusjes waar ik het goed mee kan vinden. Nog een nichtje. Maar veel meer (op een groep kennissen na) niet echt. Wat is dan gebruikelijk? Wie worden er uitgenodigd? Ik vind het gezellig om samen te zijn, maar ergens hoeft het dus ook niet van mij. Het zou mij niet verbazen als mijn schoonzusje wel wat gaat organiseren. Maar voelt toch een beetje vreemd, zo'n klein cluppie mensen (komen ze dan allemaal, anders voelt het ook zo triest) en in de aandacht staan. Cadeautjes die ik echt niet zo nodig hoef te hebben. Moet ik het over mij heen laten komen of toch de boel voor zijn en gewoon al aangeven hoe ik het zelf zie..... Lastig
Hier ook zwanger van nr 3.. ik heb er even aan gedacht om het te doen maar besloten het niet te doen. Vind gewone kraamvisite al erg genoeg moet er niet aan denken dat er allemaal mensen om me kleine baby staan enzo
Ik heb voordat ik zwanger was al aangegeven dat ik geen babayshower hoef. Natuurlijk zou ik het leuk vinden als dit voor me gedaan word maar ik vind het onnodig vriendinnen en familie op kosten te jagen. Ze geven je toch weer een cadeautje en als je bevallen bent komen ze weer aan met een cadeautje.
Ik heb er 1 gehad, vond het super gezellig! Vriendin organiseerde het, mensen namen cadeautje mee van max 3 euro. Sommigen deden samen. Er waren 15 meiden. Echt een leuke middag gehad. Babyshower voor schoonzus waren we met 7 mensen. Was net zo gezellig, alleen werd daar een duurder cadeau verwacht, dat vond ik jammer, want mijn budget is niet zo groot. Maar dat ligt dus een beetje aan degene die het organiseert. Bij mij nam iedereen nog wat mee, drinken, of een hapje. Bij schoonzus regelde haar vriendin dat zelf en gaven wij ern bijdrage. Je kan alle kanten op
Voor zover ik weet is het ook niet de bedoeling om het zelf te organiseren, maar wordt het voor je gedaan. Dat was bij mij wel zo en ik vond het hartstikke leuk
Ik heb er wel 1 gehad maar wist er niks van dus compleet verrast maar het was echt leuk, heb het over me heen laten komen en genoten
Ik heb een babyshower gehad, maar had hetzelfde als jij. Een gezellig samenzijn is leuk, maar al die cadeaus. We hebben een high tea gedaan en een workshop (we hebben zo'n tekstbord voor aan de muur gemaakt (ik dus voor de babykamer)). Hartstikke leuk! Hier ook maar met een klein clubje overigens!
Een babyshower kan toch helemaal op jouw manier gevierd worden? Bij mijn babyshower varieerden de cadeaus heel erg (van geen cadeau tot bijna 100). Dat was geen punt. Ik wilde wel inspraak hebben in wie werd uitgenodigd, omdat ik niemand wilde buitensluiten. Bij mij waren (schoon)moeder, (schoon)zussen, tante en vriendinnen uitgenodigd. Allemaal lekkere hapjes, taart, cadeautjes, spelletjes. Zeker een aanrader!
Babyshower vind ik persoonlijk meer geschikt voor mensen met een erg laag budget, die worden dan door vriendinnen geholpen de babyuitzet bij elkaar te krijgen. Voor mensen die voldoende middelen hebben vind ik het echt onzin. Net zoals een envelopje op een uitnodiging voor een huwelijk...
Dat vind ik niet, het gaat ook niet om de cadeaus. Een babyshower is net als een vrijgezellenfeest een leuk feest om de vrouw in het zonnetje te zetten voor een belangrijke verandering in haar leven. Een huwelijk vind ik een heel ander verhaal. Net als bij een verjaardag is het 'normaal' om wat mee te nemen. Als je niet zit te wachten op allemaal cadeaus die je misschien niet gebruikt en je bijvoorbeeld op reis wil vind ik een envelopje een nette manier om mensen geen cadeau te laten kopen.
Ik hoef het niet. Zou ook bij anderen niet gaan. Vind een kraamcadeautje leuk bij de kraamvisite maar verder vind ik het al snel wat overtrokken om maar met cadeaus te blijven komen. Ik geef sowieso geen cadeaus voor de geboorte.
Ik zit ook niet op een babyshower te wachten, hou daar helemaal niet van. Dit heb ik dus ook al direct kenbaar gemaakt bij mijn vriendinnen, en ze organiseren dus ook niks. Je maakt mij daar echt niet blij mee.
Heb er van tevoren niets over gezegd en het was voor mij dan ook echt een verassing toen ik met 38 weken opgehaald werd. Bij mij waren het dezelfde meiden als op mijn vrijgezellenfeest + moeder en schoonmoeder. Hebben een high tea gedaan en rompertjes getekend (super leuk dl heeft ze nog steeds aan omdat het verschillende maten zijn). Ook kreeg ik van iedereen een klein kadotje. Vond het super leuk! Maar ook zonder de kadotjes had ik het al heel leuk gevonden.
Ik heb bij beide zwangerschappen een babyshower gehad. Bij de 1e van mijn familie en bij de 2e van mijn schoonfamilie. Ik vond het juist heel erg leuk dat ze hun best hadden gedaan om mij in het 'zonnetje' te zetten. Bij de 1e was het bij mijn tante thuis en hadden ze spelletjes georganiseerd. Bij de 2e had mijn sz me meegenomen naar een turks ontbijtje bij een turks eettentje en daar zat al mijn schoonfamilir en hadden ze alles versierd. Het was dus beide keren echt een verrassing.
Nee. Ik vind het grote onzin. Net als gender reveal party's en meer van dien aard. Ik kan er niets aan doen maar vind het nogal hysterisch.
Ik heb tijdens beiden zwangerschappen een babyshower gehad. Gewoon een gezellige avond met mijn vriendinnen. Iedereeen had een klein hapje gemaakt en een klein cadeautje gekocht van 5 euro. Het idee dat mijn vriendinnen iets leuks doen voor mij, vond ik vooral leuk!