Ik heb zelf een high tea babayshower gekregen. Iedereen betaalde zelf (wat geen probleem was) en dat was gewoon mijn kado, geen extra kado's, maar gewoon met al je vriendinnen en familie samen zijn. Wel hadden ze allemaal iets voor mij en baby gemaakt (allemaal een lapje met een mooie tekst/afbeelding en is nu een dekentje). Ik vond het echt super!
Een vrijgezellen is anders, maar dat is dan ook zonder kados En als je vader verjaart, gaat hij dan écht aan iedereen de rekening presenteren van de hapjes? Als iedereen bijvoorbeeld 15 euro doet, en de organisator doet daar de hapjes enz. mee, én het gezamelijk kado, kan dat natuurlijk best. Of het uitje IS jet kado. Maar én dat, én een kado? Sorry hoor, maar het is niet omdat het 'nu eenmaal vaak zo gedaan wordt', dat het etiquette gewijs acceptabel is. Het kan natuurlijk best dat het in bepaalde vriendenkringen zo gedaan wordt, mij allemaal best Maar vraag het dan heel duidelijk op voorhand, zodat de mensen weten dat er bijgelegd wordt. En dan zou ik zeker erbij zetten dat een kado optioneel is.
Een cadeau is zeker niet verplicht en een kleinigheidje is ook al leuk. Ik wil gewoon de mama in spe verwennen. Ik ga sowieso kijken of ik van de bijdrage een cadeau kan halen. Dat word even rekenen
Nee hoor dat is niet raar. Wij houden het in de vriendengroep altijd bij de persoon voor wie het is thuis. We leggen allemaal wat geld in en gaan dan lekkere dingen kopen en wat cadeautjes,om vervolgens samen een avond of middag gezellig samen wat te kletsen,spelletjes doen etcetera!
+1 Idd vergelijkbaar met een vrijgezellenfeest toch.. Ik zou een mailtje opstellen (eerst navraag doen hoeveel de high tea kost, mocht je dat nog niet weten) met vervolgens 2 data erin, de prijs wat het gaat kosten en kijken hoeveel belangstelling hier voor is. Niet geschoten is altijd mis toch, dan zie je vanzelf wat de reactie van de mensen is en of ze dit zien zitten (om er zelf voor te betalen). Mocht er geen animo voor zijn, zou je altijd zelf nog de high tea thuis kunnen doen toch.. Zal ook wel een hoop schelen.. Weet niet of het je beste vriendin is? Maar neem aan een goede vriendin, aangezien jij het wilt organiseren.. Dan zou je het bij haar thuis kunnen doen en haar man vragen het samen met jou te betalen..? Misschien ook nog een idee om het bij haar thuis te organiseren en iedereen wat lekkers mee te laten nemen (schooltijden herbeleven haha). Het zijn maar wat ideetjes.. Lijkt me btw niet dat iemand moeilijk gaat doen om de high tea zelf te betalen.. Sowieso gezellig toch, met welke reden dan ook. Leuk idee!
Ben ik het niet mee eens.. Op je bruiloft zelf krijg je van de personen die mee op je vrijgezellenfeest zijn mee geweest toch ook een kado..
Kun je niet een high tea thuis organiseren en iedereen wat lekkers laten maken? Een high tea kost tegenwoordig best veel geld en ik weet niet of iedereen dat er voor over heeft. Verder zou ik zorgen dat ik van iedereen email adressen zou hebben en dan 2 data prikken en via datumprikker.nl iedereen uitnodigen. Zo zie je wie wanneer kan en welke dag de meeste aanmeldingen zijn.
Op mijn baby shower hadden ze ook een High tea geregeld, maar dit dan gewoon zelf verzorgd. Ze kwamen bij mij en iedereen had iets gebakken enz.Ze hadden ook de thee enz. mee. Alles was dus verzorgd.
Vragen wie mee wil doen en de kosten gewoon delen. Of inderdaad zelf een high Thea verzorgen dat iedereen iets mee neemt.
Pas geleden ook babyshower gehad. Voor de hightea moesten we allemaal wat eten meenemen en werd bij haar thuis leuk neergezet. Van tevoren kregen we via de mail te horen wat we moesten maken/kopen. Als je ergens anders gaat highteaen zou ik ook gewoon geld vragen hoor. Lijkt mij normaal. De datum kan je makkelijk met datumprikker .nl kiezen.
Mijn schoonzus heeft ook een babyshower voor mij heregeld toen, en per mail verteld dat het per persoon rond de tien euro zou kosten voor hapjes, drinken, kado's etc. Jammer dat niet iedereen betaald heeft, maar niemand vond het raar ofzo.. En ik heb enorm genoten