Op dit moment voel ik me vaker chagrijnig dan blij, ik heb een korter lontje en irriteer me heel snel aan alles en iedereen. Ik weet dat het deels door de hormonen komt maar ook wil ik niet alles hier op afschuiven. Kortom wil ich mijn vriend in het zonnetje zetten. Hebben jullie een leuk idee?
Heb een week of 2-3 geleden ook mijn vriend in het zonnetje gezet om dezelfde redenen plus dat ik het ergens lullig vind dat alles om mij en de baby draait en hij er soms een beetje naast staat te kijken. heb terwijl hij een paar dagen weg was een doos omgebouwd tot '1st daddy survival pakket' en daar 19 kleine stomme leuke nuttige niet-nuttige kadootjes in gedaan met leuke kleine tekstjes erop o.a. kinderchocolade, van die snoep speentjes, een daddy survival boekje, een baby handleiding, gummie'biertjes', mannen pralinen (worst in de vorm van hartjes) en dat soort dingen. Hij vond het fantastisch!
Zo voel ik het ook! Hij doet zoveel en ik ben een beetje te chagrijnig of geïrriteerd om niets. Wat leuk dat je dat pakket hebt gekocht en samengesteld. Worst in de vorm van hartjes is toch super? Is dat ook in Duitsland gekocht? Gelukkig ben ik niet de enige met dit gevoel. Ze vragen steeds naar mij en niet naar hem terwijl hij zoveel meer verdient (vooral nu)
Nou het heeft wel even geduurd hier voordat hij meer ging doen want hij zag mijn rugpijn niet en heb bijna alles rondom de baby zelf geregeld maar de laatste tijd doet hij steeds iets meer en merk ik ook dat het tussen ons weer wat soepeler loopt dus dat is fijn. Maar idd mensen vragen alleen naar mij en de baby terwijl hij ook voor het eerst vader gaat worden en dat vond ik toch best sneu. En dan krijgt ie ook al weinig seks + een hormonaal Monster Ja die worst in DE gekocht ja haha via bayrische site met gekke Duitse producten, ook biermosterd en pasta in de vorm van bierglazen
Dat is lief! Seks is ook een dingetje. Maar dat komt echt door de hormonen en het lichaam. Je brengt me echt op een idee! Heb je niet aangegeven dat je rugpijn hebt of heeft hij niet door gehad dat je pijn had? Ik heb me ook best jaloers gevoeld om vrouwen zonder enkel kwaaltje. Dan waren we samen een dagje weg en dan lijkt het of deze andere zwangere vrouwen barsten van de energie. ( Ik was dan al snel moe, of prikkelbaar) Gelukkig hoef je nog maar eventjes en dan is jullie kindje er al
Ja wel aangegeven en ik kreun ook vaak zat als ik moet bukken bijv. of moet stofzuigen oid want alles word gewoon veel zwaarder. Kom ook bijna niet meer van de bank af zonder hulp of uit de auto zonder hulp haha. Maar goed, aangezien ik het nog steeds allemaal deed had hij denk zoiets van 'het zal wel meevallen'. Maar nu laat ik steeds meer liggen omdat ik er gewoon echt geen puf meer voor heb en denk 'tsja jammer, dan niet', maar dan is het fijn als hij het ziet en het doet! Hij doet nu ook sneller iets als ik het vraag, bijv. vuilnis naar buiten of even stofzuigen bijv.. dat is wel echt fijn. Zonder te mekkeren dan ook. Hij heeft bijna de hele zwangerschap kunnen chillen en is ook al 4 maanden thuis door corona dus nu mag hij ook wel eens wat gaan doen voordat die kleine komt. Dan kan ik nog even de laatste weken een beetje voorbereiden en uitrusten Ja ik heb ook vaak het gevoel dat ik 1 van de weinigen ben met een hoop rugpijn en opgezwollen benen/voeten... tsja. Niks aan te doen helaas. Hoop dat het na de bevalling gewoon weg is haha!
Wat lief dat je daaraan denkt! Een pakketje zoals @duitshollandsmeisje heeft gegeven is een leuk idee. Of gewoon lekker samen ergens gaan eten als dat nog lukt? Hem als verrassing meenemen, goed gesprek hebben en misschien ook aangeven dat je deze gevoelens hebt en dus wel aan hem denkt!
Oh en trouwens, ja je kan geluk hebben in je zwangerschap en nergens last van hebben. Maar ik denk als ze mij zien over straat hetzelfde denken. Ik kom alleen maar buiten als ik me goed voel, en op heel veel dagen is dat dus niet zo! Als ik een goede dag heb, loop ik ook vol energie haha, dan ben ik zelf bijna verbaasd. Laatst overschat: geen goede dag en liep rondje door de stad. Liep echt heel langzaam en gevoel dat ik ging flauwvallen door de hoeveelheid prikkels. Zo kan het dus ook.. de eerste weken had je me sowieso niet moeten zien, was echt super bleek en zag eruit alsof ik ieder moment kon instorten. Maar de dagen waarop ik ‘shine’ benut ik wel volledig Wat ik wil zeggen is dus dat heel veel ook maar buitenkant is! En er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk. Wordt gewoon niet veel over gepraat, althans als mensen vragen hoe het gaat zeg ik : goed hoor. Want is gewoon niet veel begrip voor vaak. Reacties als: hoort erbij en komt wel goed, heb je dan gewoon geen zin in ook.
Erg lief dat hij je dan nog helpt. Dat doet hij hier dus ook. Soms alles uit handen pakken of zeggen dat ik even moet slapen. Gisteravond heeft hij alles alleen gedaan voor me. Ik was kort van stof en geïrriteerd over alles. Ik weet dat het na onze bevalling weer anders gaat, maar dan hebben we natuurlijk een baby hè Goed van je dat je trouwens niet doorgaat op het moment dat het minder lukt. Ik probeer het dan af te maken tegen beter weten in
Hier kreeg vriend van fam een 1e hulp bij papa zijn koffertje. Een gereedschapskoffertje Met een wasknijper Handschoenen Mondkapje Redbull Biertje Enz. Staan vast voorbeelden op Pinterest. Ontbijtje of lunch laten bezorgen is ook lief. Succes nog ff.