Ik vind het leuk! Bij m'n jongste ook een gehad, was zo leuk! Laatste babyshower werd gevraagd of we een klein bedrag wilden bijleggen voor een cadeau. Ik kon niet die dag, maar had wel geld overgemaakt. Had ook al een eigen cadeautje liggen, dat krijgt ze nu dan als de baby geboren is. Anders had ik dan alsnog een cadeautje gekocht. Veel te leuk, al die babyspullen.
Ik heb een aantal babyshowers meegemaakt en altijd toen een cadeau gegeven en ook met kraambezoek. Overigens heb ik er zelf nooit 1 gehad... vind dat wel jammer.. hihi
vind het echt iets amerikaans wat is ook al weer is komen overwaaien. Als je het goed doet kun je een hele toestand er van maken. EErst spectaculair aankondingen , dan een gender-reveal party , een babyshower en als klap op de vuurpijl een spetterend kraamfeest. Vind het allemaal zo overdreven.
Superleuk hoor als iemand het voor je organiseert! Ik vond het leuk de mijne. En ja ik kreeg cadeautjes en ja ik zeg nu dat ze echt niks mee hoeven te nemen want ik heb al zoveel gehad en toch krijg ik weer vanalles. En eigenlijk doe ik dat zelf ook toch nog wat geven. Gewoon omdat het er vanaf kan en ik het leuk vindt om m'n vriendinnen te verwennen. Ik zou er niet zo over nadenken.
Ik vind het hartstikke leuk! Het gaat op zon dag niet eens zo zeer om de cadeau's maar meer om de gezelligheid. Althans, zo heb ik de babyshowers ervaren.
Is toch super leuk!! En je kunt toch je kado geld splitsen als je dat zo tegen staat. Maar degene waar ik heen moet naar een babyshower, daar wil ik dingetjes voor kopen als ik iets leuks zie en doe dat dan gewoon voor de babyshower.. En een leuk kadootje hoeft eechhttt niet duur te zijn!
verplaatst.... want vrouwen zonder zwangere buik mogen geen mening geven over een babyshower op 'zwangerschaps'pagina.nl? nu krijg ik alleen maar van die hormonale reactie (grapje natuurlijk dames )
Ik heb 2x babyshower gehad en meerdere bijgewoond. Vaak namen we een kleinigheidje mee of bij de kraam iets kleiners. Of beide groot.(nou geen box of zo, besteksetje, leuk setje of zo)Ik vind babyshowers meer voor personen die heel dichtbij staan en dan vind ik 2x iets geven niet erg.
het lijkt mij ook wel gezellig, gewoon een high tea met al je 'echte' vriendinnen, zo vaak krijg ik die ook niet bij elkaar haha, drukka agenda's allemaal
Ik krijg met mijn babyshower allerlei kado's, vriendinnen hebben 25 euro per persoon eraan uitgegeven. Ze brengen ook eten/drinken & versiering mee Als de kleine er is krijg ik nog iets kleins (Kleertjes, speelgoed,...) Ben de 4de zwangere in de groep, 't is een gewoonte geworden dat dit zo word gedaan
Ik vond het hartstikke leuk! Ik ben afgelopen week goed verwend door mijn familie en vriendinnen. Het ging dan voor mij ook niet om het cadeau, maar de steun en liefde van al die mensen die er waren. Bovendien kun jij als persoon voor jezelf bepalen of je een cadeau wilt geven tijdens de babyshower of als je op kraamvisite bent, zodat het niet perse dubbelop hoeft te worden. Ieder heeft zo haar budget dat ze kunnen uitbesteden. Ik zou me dan absoluut niet verplicht voelen tot iets.
Bij ons in de kerk doen ze altijd wel babyshower als iemand eerste kindje verwacht, dus ik krijg er straks ook een Vind het wel erg leuk altijd, gezellige avond met de vrouwen, iets met quiz of grappige opdrachten, hoop lol, lekkere hapjes, aanstaande mama even lekker in het zonnetje zetten. Inleg is altijd zelf te bepalen, paar euro voor hapjes of mensen nemen hapjes mee, mensen kunnen inleggen voor cadeautjes maar niet verplicht om bepaald bedrag te geven ofzo. Mama kan wensenlijstje opgeven. Voor eerste kindje heb je wel veel nodig en heel breed hebben we het niet dus ik vind het wel een zegen dat mensen daarmee willen helpen. Maar niemand is wat verplicht en het gaat vooral om gezellige tijd hebben. Kraamvisite is net zo goed welkom zonder cadeau.
Ik krijg er eentje en ben daar erg blij mee. Maar dit is omdat ik door een hele eenzame zwangerschap ga. Ik zag mijn moeder nooit omdat ze aan de chemo was. Ik woon in Utrecht en mijn vriendinnen wonen in Drenthe en Friesland en zo, dus erg ver weg. Nu krijg ik straks een mooie middag samen met de dames wie ik het liefst zie om mijn zwangerschap te vieren, iets wat ik zelf nog amper heb kunnen doen door heel veel stress en verdriet de afgelopen maanden. Dus voor mij is het fantastisch en fijn en ben ik heel erg blij. Niks commercieel, niks overdreven.
Het leek mij ook niets, maar ik heb nu in november mijn eerste babyshower (van een zwangere vriendin bedoel ik). Ben benieuwd!
Ik vind het hartstikke leuk. Ik ga altijd met plezier en vind het niet erg om 2x een cadeau te geven. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Ik ben afgelopen weekend zelf verrast met een babyshower. We hebben gezellig een high tea gehad. Daarnaast ben ik gruwelijk verwend. Ik heb echt zoveel cadeaus gehad. Van de een groter als van de ander. Ze hadden zelf een cadeau meegebracht en konden zo zelf het budget bepalen. De ene heeft een tientje uitgegeven, maar mijn zus bijvoorbeeld heel veel meer. Toen ik er een voor mijn zus organiseerde heb ik aan iedereen 15 euro gevraagd voor een cadeau. Het eten heb ik zelf betaald en ik heb zelf ook extra cadeaus gegeven, die ze anders achteraf gehad zou hebben. Nu heeft ze achteraf alleen kleding, nikes en een knuffeltje gehad. De dingen die ze echt nodig had, zijn gegeven met de shower. Bovendien is het een keuze om mee te doen aan zoiets. Je bent niet verplicht om te komen. Het is gewoon een gezellige dag.
Ik vind babyshowers echt gezellig. Ik heb er zelf ook eentje gehad. Georganiseerd door mijn moeder en mijn vriendinnen. Een gezellige avondje bij mijn moeder thuis, met hapjes en spelletjes. Iedereen heeft zelf besloten wat het budget was voor de cadeautjes. En bij zo'n babyshower zijn toch niet iedereen aanwezig. En bij de kraamvisite ben je vrij om wel of geen cadeau mee te nemen. Ik heb straks in november een babyshower van een vriendin. Ik zal beide keren cadeautjes meenemen. Bij de babyshower wordt het een gezamenlijk cadeau, bij de kraamvisite kan ik een leuke mandje geven met spulletjes. Dat vind ik zelf zo leuk Als jij er eentje wilt organiseren gewoon lekker doen. Mensen zijn niet verplicht om te komen. En ze kunnen zelf beslissen of ze wel of geen cadeau meenemen. Veel plezier met het organiseren
Ik vind dat elke zwangere vrouw een babyshower verdient! ! Het is toch leuk voor de baby komt een moment samen met al je vriendinnen lekker baby kletsen, lekker eten en samen zijn. Qua cadeau ik kreeg van de gene die op de babyshower kwam cadeau (veel luiertaarten) en na de bevalling dan kwamen ze met wat kleins een rammelaar of bijtring ofmcadeaubon ofzo......mij is opgevallen dat als het om baby's gaat mensen veel meer uitgegeven dan gewoon een verjaardag. MAAR babyshower gaat in mijn ogen gewoon om het nog even samen te zijn.
Ik vind een babyshower echt onzin. Heb bij mijn vriendinnen ook aangegeven dat ze dat voor mij echt niet hoefden te doen.
Ik heb een 'babyshower' gehad. Hier was het gewoon gezellig high tea met z'n allen. Een leuke middag samen en ik kreeg als cadeau een luiertaart. Niet veel poespas en cadeaus dus. Ik vond het zo prima en super gezellig!