noch een vrijgezellen feest noch een babyshower gehad.. vind het niet bezwaarlijk. Al zou ik zon taart wel lekker vinden haha
grappig dat jij het jammer vind als je er geen krijgt. Ik heb tegen mijn zus gezegd en aan een vriendin(die hem anders zo organiseren) dat ik hem echt niet wilde. Ik heb het niet zo op die bijeenkomsten die leuk moeten zijn. Ik heb liever dan mensen gewoon langs komen. Achteraf had het ook helemaal niet gekunt want ik lag verplicht op bed de laatste maanden van mijn zwangerschap. Toen ik weer wat mocht doen wou ik hele andere dingen doen.
Toen ik zwanger was ('05/'06 en '08/'09) was dit nog helemaal niet. In ieder geval niet in mijn omgeving. Maar het zou sowieso ook niet iets zijn waar ik op zit te wachten.
2 kindjes hier, nooit geen babyshower hoor! Vind het ook best wel onzin als ik eerlijk ben. Zeker overgewaaid uit Amerika ofzo Zou me ook redelijk bezwaard voelen want daar horen ook weer kadootjes bij en die krijg je bij kraamvisite ook al. Nee niet mijn ding.
Troost je, een babyshower is in mijn omgeving helemaal niet gebruikelijk. Ik ken in ieder geval niemand die er een heeft gehad. En ik dus ook niet
Ik geloof ook niet dat hier een babyshower wordt georganiseerd, ik zou het ook niet missen denk ik. Zo'n kraammand met cadeautjes klinkt wel heel erg leuk, maar in mijn omgeving worden dit soort dingetjes niet gedaan. Ik had tot mijn verrassing wel een vrijgezellenfeest gehad, dat vond ik wel erg leuk!
Ik snap die baby showers en vierders niet. Met alle respect maar hoe kun je iets vieren wat er nog niet is? Is het niet handig om dat juist NA de bevalling te doen? Je weet maar nooit wat er kan gebeuren denk ik dan maar. Ik heb ook nadrukkelijk gezegd tegen familie en vrienden geen baby shower te willen.
Bij mijn vriendinnen is het wel normaal. Maar ik heb zelf aangegeven dat ze het voor mij niet hoefden te organiseren. Ik hou niet van dat soort dingen.
Het ligt er denk ik helemaal aan hoe jij en je familie/vrienden daar tegenaan kijken. Het is inderdaad iets wat overgewaaid is vanuit Amerika, en langzaam wordt het hier steeds populairder. Ik heb wel een babyshower gehad, maar ik zou het geen probleem vinden als er deze zwangerschap niks geregeld wordt.
Een babyshower is idd niet vanzelfsprekend (in dit land) maar een commercieel vanuit Amerika overgewaaid iets. Ik persoonlijk vind het onzin, zeker als het iets zou zijn dat "moet" ofzo. Mensen zoals jij die daar dan verdrietig om zijn, dat vind ik dan de nadelen van zo'n rage Ineens voel je je misschien gepasseerd of sneu omdat niemand het voor jou organiseert. Terwijl een groot deel van de mensen er natuurlijk helemaal niet aan denkt omdat het gewoon in Nederland geen algemeen bekend gebruik is. Als je het zelf wel heel leuk vindt kun je natuurlijk ook zelf iets organiseren? Gewoon klein, met die mensen die je erbij wilt hebben, samen een gebakje eten en over de baby praten Hoop dat je toch geniet van je zwangerschap!
Mocht je geen babyshower krijgen en of hebben gehad organiseer je toch een kraamfeest Hier nooit gehoord dat iemand een babyshower heeft gehad. Is ook niet gebruikelijk en mis het dus totaal niet. Inderdaad typisch iets amerikaans!
hier niet gehad, maar toen hoorde je er bijna niet over en ik kende toen ook niemand die dat had gehad. Nu idd krijgen veel mensen om mij heen een babyshower. Mocht ik nog es zwanger worden dan verwacht ik ook geen babyshower hoor! Tuurlijk is het leuk maar familie woont een beetje te ver weg van elkaar en zijn niet zo ondernemend en echte vriendinnen heb ik niet veel (1 echte vriendin) wel leuke buren enzo waar ik overigens ook pas ben uitgenodigd voor een baby shower, was super leuk.
Hier is het ook heel erg "in", hou er zelf absoluut niet van. Vind het gewoon niet fijn om op wat voor manier dan ook in de belangstelling te staan Heb echt het idee dat het provincie afhankelijk is ofzo, in het ene dorp of stad erg populair, terwijl er in sommige gemeenten amper aan wordt gedaan zo te lezen. Mij maak je er ook echt niet blij mee, hoorde per toeval dat het wel al georganiseerd was voor me, maar door misverstanden tussen 2 partijen nu niet door gaat. Nou ik lig er dus niet wakker van haha!
Niemand heeft er een voor mij georganiseerd.. wel onlangs naar die voor mijn zus geweest - geregeld door mijn moeder en een vriendin van mijn zus... Op zich zegt een babyshower me niet zo veel, maar toen het opeens wél kon voor mijn zus gaf het me toch een beetje een raar gevoel.