Ik weet het even niet meer. Ik ben nu ruim 30 weken zwanger, en heb fibromyalgie en bekkeninstabiliteit. Mijn fysio geeft al een tijdje aan dat ik het rustiger aan moet doen en dat het werken de situatie niet bevordert. Ik heb het uiteindelijk nog een paar weken 6 uur per dag vol gehouden. Nu ben ik 2 weken geleden bij mijn huisarts geweest en die gaf aan dat hij niet mag zeggen dat ik thuis mag blijven, maar dat hij het wel snapt dat het niet meer gaat. Hij zei ook dat het UWV hem kon bellen voor als ze vragen erover hadden. Ik heb dit op mijn werk verteld. Ze probeerde me toch naar de zaak te laten komen. na overleg met mijn VK heeft die aangegeven dat het afgelopen was voor me om te gaan werken, en dat ik eventueel zelf het UWV moest bellen voor een afspraak. Dit weer doorgegeven aan mijn werk, en die hebben zich er maar bij neergelegd. Ze gaf aan dat het geen zin had dat ik het UWV zou bellen. Ik moest wachten tot zij contact met me opnemen. Ik zit nu dus al die tijd al te wachten op een oproep van het UWV en de arbo dienst (mijn werk heeft ze allebei ingeschakeld). Vanochtend ben ik gebeld door mijn werk of ik toch niet een paar uurtjes kan komen werken. Ik weet dat ik nee had moeten zeggen, maar ze weten het zo te spelen dat ik geen andere mogelijkheid had om er tegen in te gaan. Gisteren ben ik bij mijn fysio geweest en die gaf aan dat er eindelijk weer een beetje verbetering in mijn lichaam is. Ik zie er dan ook echt tegenop om weer te gaan. Vooral omdat ik me ne iets beter ging voelen. Sorry voor het lange verhaal, maar ik moet het even kwijt. Als ik dit aan mijn vriendinnen vertel worden ze echt boos op me dat ik ja heb gezegd. Vandaar dat ik het hier maar van me af probeer te schrijven.
Hoi Happymama, Je bent duidelijk niet zo happy meer. Wat vervelend zeg. Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je werk je onder druk zet om toch te komen werken. Moeilijk is het hè om jezelf en je kindje echt voorop te zetten. Ik heb hier een paar weken geleden mee te maken gehad toen ik gevloerd was door oververmoeidheid. Is er iemand die op jou heel veel invloed heeft, die je heel belangrijk vindt? In mijn geval is dat mijn moeder. De huisarts zei al dat ik het even rustiger aan moest doen, de VK ook, mijn vriend ook maar pas toen mijn moeder het zei, ben ik het ook gaan doen. Zij brengt gewicht in de schaal! Ik hoop dat het lukt om heel goed te kijken wat voor jou en je kindje het allerbeste is. Misschien lukt het echt om een paar uur te werken maar als het niet lukt: DAN NIET HE! Kindjes krijgen is echt veel belangrijker en dat weten ze op je werk ook! Heel veel sterkte Pien
Je kan trouwens altijd zelf de arboarts inschakelen, die heeft een soort van open spreekuur. Maar volgens mij moet je werkgever hiervoor betalen. Ik heb dit tijdens de zwangeschap van Sam ook gedaan, en zo kwam er wat meer duidelijkheid ook richting mijn werkgever (alleen bleek ik een week later al een spoed ks te krijgen, ik zou namelijk halve dagen gaan werken in overleg met arbo arts, maar ja.. ik kreeg zw. vergiftiging) Als je lichaam het momenteel niet toe laat om te werken dan moet je het niet doen, ook al gaat het wat beter, want het wordt nu alleen maar zwaarder, niet lichter!