We kunnen het haast niet geloven. Gewoon weer de 1e ronde zwanger! Ik heb zo'n slechte zwangerschap van mijn dochter gehad. Er is ontdekt dat ik een afwijking in mijn baarmoeder heb (een tussenschot) daardoor werd mijn zwangerschap gelijk erg medisch. Ook ben 3x opgenomen in het ziekenhuis ivm uitdroging en ik kreeg geen hap meer weg. Heb dan ook sondevoeding gehad....! Ik kreeg ook angsten tijdens mijn zwangerschap. Zo durfde ik op een gegeven moment niet eens meer alleen thuis te zijn of naar de supermarkt Het heeft nog een tijdje geduurd maar ik kan nu wel zeggen dat ik de angsten erg goed onder controle heb! Ik word gelukkig niet meer belemmerd in het dagelijks leven. Toch ben ik bang vanaf het moment dat we er weer voor gingen dat die angsten terug gaan komen als er weer van alles gebeurt in mijn lichaam en dat de hormonen de angsten ook versterken. Ook heb ik ME (o.a. chronische vermoeidheid) en was ik de vorige zwangerschap echt uitgeput! Nu heb ik natuurlijk nog een kleine rondlopen die in september 2 jaar word. Ik heb wel aardig wat mensen op wie ik kan terug vallen kwa oppas maar toch... Ik hoop echt heel erg dat ik van deze zwangerschap wel kan genieten. Zat er bij jullie veel verschil tussen de zwangerschappen?
Wauw, wat leuk nieuws, gefeliciteerd. Hopelijk doordat je jezelf nu wat beter kent kan je beter met eventuele angsten omgaan. En laat ons ook hopen dat de misselijkheid niet weer zo erg wordt! Probeer er zeker al van te genieten!
Heel herkenbaar! Ik had bij mijn eerste zwangerschap ook een zware zwangerschap. Veel misselijk geweest, niet alleen de eerste maanden, wat toch wel een domper was. Veel bloedverlies: in eerste geval door een hematoom; later door een placenta die voor de bmm lag. Veel rust moeten houden, twee keer opgenomen geweest in zh en ks onder algehele narcose. Ik moet er nog erg aan wennen en merk dat dat voor een groot deel komt doordat ik er erg tegenop zie. Hier ook meteen raak, zelfs voordat we gericht in mijn vruchtbare periode zijn gaan klussen. We hadden zoiets van: "als het komt, komt het, maar als het iets later komt, is het beter dan dat het iets eerder komt." En toen buiten mijn vruchtbare periode om in een keer raak, terwijl we bij mijn dochter ruim een jaar gericht bezig zijn geweest. Dit hadden we nooit verwacht! Of er verschil zit tussen mijn twee zwangerschappen kan ik nu natuurlijk nog niet zeggen, maar ik herken het misselijke gevoel meteen weer. Ook een aantal andere dingen zijn herkenbaar van de vorige keer. Ben bijv. erg moe. Tot nu toe gaat het nog goed hoor: ik ben nog prima in staat om voor mijn dochter te zorgen. Maar ben ergens wel bang dat het heel zwaar gaat worden.