Dames, wie van jullie is er ook verzekerd bij fbto? En kan mij iets meer hierover vertellen? Ik heb al even gezocht en kom een topic van een jaar geleden tegen, misschien is het een en ander nu veranderd, dus ben benieuwd naar ervaringen. Heeft het zin om de module nu al aan te zetten? Ben nu 11 weken zwanger. Krijg je bijvoorbeeld al leuke extraatjes toegestuurd (dit lees ik namelijk in het oude topic). Ik twijfel een beetje, anders zet ik hem pas rond een maand of 6 aan. Wie weet er meer?
Volgens mij zit daar een wachttijd op van 6 maanden! Je betaald een half jaar lang wel extra premie, maar bent pas na 6 maanden verzekerd. Was vorig jaar tenminste wel zo, dus zou 't wel even checken!
Er zit geen wachttijd op de module gezinsplanning. Vorig jaar ook niet. Ik heb hem gelijk weer aangezet ivm onderzoeken etc en de kosten daarvoor.
Ja als je je aanmeldt voor een kraampakket krijg je t 9 maanden dagboek van pauline oud toegestuurd. Ook van de combinatietest krijg je 100 euro vergoed (of een andere echo op eigen verzoek). Maar dan moet je wel snel zijn .
Er zit idd geen wachttijd op de gezinsmodule. Ik heb hem vorig jaar aangezet toen ik 10 weken zwanger was en kreeg vrij snel de leuke extra's toegestuurd. Ook heb ik gebruik kunnen maken van vergoeding voor een echo. Het kraampakket kreeg ik rond 25 weken toegestuurd.
Er zit inderdaad geen wachttijd op! Ik heb al mij vriendinnen die zwanger zijn of bezig zijn fbto aangeraden. Je krijgt zoveeeeel vergoed! Echt top!
je krijgt nu geen vergoeding meer voor een echo toch?? dacht dat dat tot vorig jaar dec. was? Ik heb hem vorige maand aangezet.. vroeg genoeg, ik heb het 9 maanden dagboek gelijk terug ingevuld maar er zit inderdaad geen wachttijd op dat is alleen voor sterilisatie.
Ik ben zelf ook bij FBTO verzekerd, en heb ook de module gezinsplanning aan staan. Hierop staat geen wachttijd. Helaas zijn er wel een paar kleine dingen gewijzigd voor 2014. Vorig jaar kreeg je nog een een pretecho tot 100 euro vergoed. Die hebben ze dit jaar uit het pakket gehaald. Het was volgens mij ook de enigste verzekeraar die dit in zijn pakket had. Ook werd de nanycare vorige jaar nog vergoed, en dit jaar helaas niet meer. Maar zoals al is gezegd, krijg je bij het aanvragen van het kraampakket een leuk zwangerschapsdagboek mee. En ook wanneer je het kraampakket krijgt, krijg je een boek voor het eerste jaar van je kindje. Ik ben zelf erg tevreden met FBTO.
He wat balen van de echo!! Heb toevallig al de (duurste) pretecho gepland omdat ik dacht 100,- daarvan terug te krijgen. *oepsie*
Je kan online goed zien wat er wel en niet wordt vergoed met de module gezinsplanning. Daar staat de pretecho voor 2014 niet meer in.