Positieondergoed

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door famke89, 20 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Hoi dames,

Ik begin last te krijgen van mijn buik, en dan vooral na een dag werken (werk in de zorg..) dan heb ik zo'n last van mijn banden, en beetje bekken (komt volgens vk mede doordat ik zelf geboren ben met heupdysplasie..)..

Nu raadde mijn schoonzus aan om ondersteunende onderbroeken te gaan dragen.. zelf had ze die van de hema.. maar op de site van de hema lees ik hier zulke slechte recensies over!.. Wie heeft hier wel goede ervaring mee..?

Of welk ander merk zou je aanbevelen.. vind die van noppies best wel prijzig eigenlijk.. dus als het goedkoper kan, graag!

Ben benieuwd naar jullie ervaringen :)

2. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Bloggen op weerzownmamablogger.wordpress.com
    Drenthe
    Geen ervaring mee, maar kun je niet beter gewoon een goede buikband kopen? Dan kun je gewoon normaal ondergoed blijven dragen.

3. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Wat versta jij onder een goede buikpijn? :) niet die fun-dingen van prenatal toch?! ;)

4. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Jep, ik dacht ook meer aan een buikband in plaats van ondersteunend ondergoed.
    Ik ben zelf heel actief (correctie: was tot één week geleden) en vond het dan bij de zwaardere activiteiten (langere wandelingen bijvoorbeeld) lekker om een buikband te dragen. Ik heb er via Marktplaats eentje van Anita babybelt gekocht. Zit echt heerlijk stevig.

Het huidige advies is wel om hem niet altijd om te doen, dit omdat je buikspieren anders te lui worden. Dus gewoon bij de zwaardere momenten en niet de hele dag.

Echt een aanrader hoor! ;)
    En je kunt ook gewoon je eigen (mooie) ondergoed blijven dragen. :D

5. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Bloggen op weerzownmamablogger.wordpress.com
    Drenthe
    Nee geen fun-buikband, maar echt een voor ondersteuning. Je hebt er genoeg even goed rondkijken zou ik zeggen. ;)

6. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Ben al druk bezig! Thanks voor de tips :) :D

7. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Om eerlijk te zijn heb ik meer steun van de "fun" buikband als van de anita babybelt... Bij mij is de steun dan ook meer nodig dat ik die enorme buik een beetje bijelkaar houdt... ipv dat iets het omhoog houdt... (bij mij vouwt die band aan de onderkant toch dubbel zodat er nog weinig steun in zit)

Oh en die ondergoed heb ik ook even geprobeerd... maar vind mn normale ondergoed echt lekkerder zitten als de posititie ondergoed! ;)

8. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Heb mijn schoonzus even gevraagd en haar zus had nog zo'n anita belt liggen.. kan ik zo ophalen... vanavond late dienst dus kan ik m meteen ff uitproberen ben benieuwd!

Vind de funbanden ideaal om mijn shirtjes op hun plaatst te houden :p.. En bewoners vinden het leuk om iets vrolijks te zien ipv de hele dag de witte uniformen ;)

9. Jola81

Jola81 Niet meer actief

Ondergoed gaf bij mij niet echt steun, alleen dat vervelend snijdende randje hebben ze niet, dat is wel fijn. Ik heb uiteindelijk een babybelt gekocht en ben er blij mee. Het is even wennen, want als je hem niet goed doet heb je er meer last dan lol van. Maar als je het eenmaal onder de knie hebt, is hij heerlijk.

10. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik vind het ondergoed van Hema wel fijn. Maar zo'n band zal meer steun geven denk ik ja.

11. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Ik heb 2 positieonderbroeken van de hema, eentje nog helemaal nieuw. Omdat de eerste echt afschuwelijk zat! Wat een troep. Lubbert meteen, vreselijk... Heb alleen teveel schaamte om die nieuwe terug te brengen, haha. Alsof je een tent terugbrengt... Dan maar een missertje van een paar euro..

12. RMeenakshii

RMeenakshii Actief lid

11 feb 2014
    174
    0
    0
    Zeeland
    Hier ben ik het niet mee eens.
    Ik heb ook de buikband gebruikt. Ik had er niet echt goede ervaring mee. Het zat niet fijn het verschoof ook als ik na het toilet ging schoof die mee niet echt ideaal en dat ding is belachelijk duur. Het ligt nu alleen maar in de kast :( ik baal wel van mijn aankoop.

13. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van de Hema zijn vreselijk!!!!! Heb zelf deze gekocht babybelt zwart - BellyFashion.nl werk in de zorg en merk veel verschil! Heb m alleen om met werken en veel lopen enzo.

14. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Heb nu mijn dienst gewerkt met Anita belt.. en moest zeggen geen buikpijn! Hoera.. alleen heb nu wel rugpijn.. uh.. wat doe ik verkeerd?!! :$:(.. Gelukkig heb ik morgen afspraak bij de fysio voor mijn nekblessure.. maar zal het toch even na vragen ;)

15. Evientje

Evientje Niet meer actief

Waarschijnlijk een reactie van je spieren doordat je buik nu ondersteuning krijgt en je je spieren daardoor anders gebruikt! Niks ergs meestal, misschien even aan de fysio vragen of ze je advies kan geven met de buikband, hoe je er het meest profijt van kan hebben!
    Ik heb heel veel plezier gehad van de ondersteunende buikband, droeg heel extreem naar voren en had een giga buik, maar herken de pijn in mijn rug wel van het begin!

16. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Het heeft indd met de houding te maken.. daarbij moet ik toch leren een stapje terug te doen in mijn werk.. moet echt leren hulp vragen.. denk nog te veel 'oh doe ik wel even'.. maar dat gaat 'even' niet meer ;)

17. Ddana

Ddana Actief lid

27 okt 2012
    181
    0
    0
    Den Haag
    Neem je band dan ook voor de zekerheid mee naar de fysio! kan hij/zij zien of het verschil in houding oplevert misschien.

18. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Goede tip! Zal ik volgende week doen :)

Deel Deze Pagina