Hallo Allemaal, Even een luchtig onderwerp. Door alle kwalen heen heb ik gelukkig ook de tijd en energie om te vieren dat mijn meisje eraan komt. Ik organiseer zelf mijn eigen babyshower. Ik heb al een goed beeld van hoe ik het zou willen en dus ook al veel geregeld. Ik ben echter benieuwd naar ervaringen, tips, inspiratie? Wie heeft ook een babyshower georganiseerd of gehad? Hoe was dat, wat zoal gedaan? waar, wat..? Hoe ver waren jullie in de zwangerschap? Hadden jullie ook een planning, bepaald structuur? Of hebben jullie gewoon alles op beloop gedaan? Mijn babyshower is op 8 Juni. Ik ben nu dus druk alles aan het uitvogelen. Ik vier het in de tuin ( dus hoop op Mooi weer). ik hoor graag van jullie?
Mijn babyshower was geloof ik rond 30 weken en werd door mijn moeder en een vriendin geregeld. Ik werd weggelokt uit huis naar die vriendin van me omdat we naar de 'markt' zouden gaan. Toen we weg wilde gaan zei ze ow ik ben wat vergeten bij je moeder dus gingen we weer snel terug en ik keek over de heg en zag een hele grote berg roze balonnen aan het huis hangen en VERASSING! Ik was helemaal overrompeld en begon te huilen. Vanwege een heel laag inkomen en ik zonder werk zat had ik niet gedacht er 1 te krijgen dus ik was helemaal omver geblazen en super blij! We zaten lekker in de tuin en ik pakte alle kado's uit. Er was genoeg drinken en cake enz en als afscheid had een andere vriendin chocokoekjes met nootjes gemaakt en in cupcake vormpjes gebakken. Super lekker! Mijn dag was perfect!
Oh! Sadieraven, dat klinkt echt leuk en bijzonder! Wat fijn dat men je zo verrast heeft. Het is ook leuk dat iedereen even erbij stilstaat dat er een mooi wondertje in je buik groeit.
Niet vervelend bedoeld hoor, maar hier is het zo dat je een baby shower 'krijgt' van je vriendinnen. Heb nog nooit gehoord dat een zwangere dat zelf geregeld heeft..
Ja mja, als je op sommige vriendinnen moet wachten; krijg je hem nooit Ik moet hem ook nog steeds krijgen, maarre, ik vrees dat ik hem op mijn dikke ronde buik kan schrijven Moedig en leuk dat je het zelf doet!!!
Ik was 37 weken zwanger, heb toen een babyshower gehad van me schoonmoeder! Was super. Mijn man zei dat we uit eten gingen maar eerst even wat moesten brengen bij zijn ouders.. Toen we daar aankwamen en ik naar binnen liep zaten daar mijn moeder oma en tante en paar dierbare vriendinnen van mij.. Ik moest huilen omdat ik t echt niet verwacht had! Alles was blauw en me schoonmoeder had leuke spelletjes bedacht zoals geblinddoekt een baby Born verschonen en babyvoeding potjes raden door te proeven en te ruiken.. En een soort quiz over mij en me man en de zwangerschap dus ze had er echt werk van gemaakt!! Had een super leuke dag/avond
Haha.. Ja volgens mij is dat inderdaad wat er normaal gebeurt. Een vriendin zou het voor mij organiseren, maar weet je.. Ik ben echt DOL op organiseren, heb genoeg ( en meer) tijd over dan die vriendin. Ik vind het het hartstikke LEUK om te doen. En ik heb ervoor gekozen mijn verjaardag te vieren in de vorm van een babyshower ( ladies only). Ik volg mijn hart, passie en gevoel, niks mis mee toch? En in de toekomst zal ik het eventueel met veel plezier organiseren voor zwangeren ( familie/vrienden) om mij heen! Btw mijn omgeving is er alleen maar enthousiaster op geworden en hebben net als ik onwijs zin om eraan deel te nemen
Joycey: Inderdaad! haha en ik ben al zo een ongeduldig typ. Maar het is gewoon leuk om samen stil te staan bij het wonder in je buik. Geef er een thema aan, speel wat spellen en eet wat lekkers en je hebt al een leuk feestje! MirandaV: Wat leuk! Ik zou ook blij verrast zijn! Klinkt echt onwijs leuk, je avond. Lieve mensen om je heen. En betreft de spellen: Leuk, leuk.. ik heb nagedacht over een pop verschonen, maar dan moest ik een pop aanschaffen en dat leek mij teveel gedoe, als ik wat nichtjes in de buurt had, had ik wel even snel een pop geleend. Baby hapjes proeven! leuk om te horen dat je het als leuk ervaarde. Ik heb dat gegoogled, maar leek alsof men er niet al te enthousiast over was. maar wellicht dat ik het toch doe!
Toevallig heb ik er gisteren eentje gehad, geregeld door een vriendin van me! Ook ik ben het huis uit gelokt door mijn vriend en toen ik 2 uurtjes later thuis kwam, zat het hele huis vol met familie en vrienden en alles was versierd met slingers en ballonnen! Die hadden allemaal cadeautjes gekocht en gemaakt voor me, ben echt gruwelijk verwend. Vriendin had spelletjes georganiseerd, zoals: * Iedereen kreeg een ketting met speentje om en mocht gedurende de gehele babyshower niet de woorden mama, moeder of baby zeggen. Doe je dat wel, dan moet je de ketting afgeven aan degene die jou erop betrapt. * Een glas water en een ijsblokje met een mini-poppetje van een baby erin. De eerste die zonder het glas op te pakken, het voor elkaar kreeg het poppetje uit het ijsblokje te krijgen, wint. (door roeren, of door in het glas te blazen bijv.) * Een grabbeldoos met 10 baby(-gerelateerde) spulletjes erin die je binnen een bepaalde tijd moet zien te raden. Verder had iedereen iets lekkers meegenomen: soesjes met roze en blauwe glazuur, lange vingers met glazuur, fruit, worstenbroodjes, sandwiches, gezonde spiesjes met worst, kaas, tomaat, etc. kinderchampagne... En ze had als bedankje babyschoentjes besteld via internet en daar een bedankkaartje aan gehangen voor iedereen die is geweest. Besteld via: De leukste babyshower shop! Alles voor babyshower, kraamfeest, kinderfeest, bedankjes, cadeaus! Echt heel leuk was dat! Ben er nog steeds van onder de indruk!
Oh wat leuk, ik vind het wel leuk dat je het zelf organiseert hoor. Ik weet al dat mijn zus het voor me gaat regelen maar ik hoop stiekem ook zelf mee te mogen helpen tegen die tijd hihi, lekker dingetjes bakken enzo. Verder geen tips want nog nooit bij een baby shower geweest maar veel plezier alvast iig!
Ik heb vanmiddag mijn babyshower gehad.. Was echt super gezellig.. We hebben high tea hapjes gedaan.. lekker in het zonnetje gezeten, en gewoon een hele gezellige middag gehad.. Ik had het samen met een vriendin georganiseerd, en moet zeggen, was een geslaagde middag.. We hebben geen spelletjes gedaan, want daar ben ik dan weer helemaal geen type voor. Ben nu 35 weken..
Ik had een babyshower net een week voor ik met verlof ging. Rond de 31 weken volgens mij? En het was een surprise. Ik ging eten met mijn man ( het was restaurant week ) dus een lekkere luxe lunch bij een sterrenrestaurant! Intussen zijn mijn zus en vriendin hier in huis gekomen om alles te versieren! Er waren hapjes, drankjes en bedankjes. Hopelijk deze keer weer E over het zelf organiseren: babyshower is iets Amerikaans en daar is het heel normaal dat je het zelf doet
Ik heb vorig weekend mijn babyshower gehad, was toen dus 36,5 week zwanger. Georganiseerd door mijn vriendinnen, echt heel leuk onder valse voorwendselen werd ik mee de stad in genomen en hadden ze een high tea in stijl (helemaal roze!) geregeld en allemaal leuke cadeautjes. Ik vond het superleuk en had het helemaal niet verwacht. Ik zou zelf zoiets niet organiseren voor mezelf, heb uit meerdere hoeken van vriendinnen gehoord het overkomt alsof die persoon nog spulletjes voorde baby uitzet nodig heeft en daarom een babyshower geeft. Ook al is het niet zo, dat idee zou ik nooit af willen geven..
Leuk topic! Ik heb die van mij zaterdag gehad! Ik zou gewoon bij een vriendin langsgaan en toen ik binnenkwam zaten daar mijn favo vriendinnetjes! Ik snapte het eerst niet en toen ik het eindelijk doorhad moest ik huilen. Hebben geen spelletjes ofzo gedaan, maar de tafel stond vol met lekkere hapjes en taart en ik heb cadeautjes gekregen. Was echt geweldig dat vriendinnen dat zo geregeld hadden, dan voel je wel even heeeeeel veel liefde! (Ik ben zwanger, ik mag zwijmelen hihi) Heel veel plezier voor diegenen die hem nog krijgen!
Ik heb er ook eentje gehad gisteren! Ik zou bij een vriendinnetje gaan lunchen en toen ik daar binnenkwam zaten al m'n vriendinnen er! Ik was totaal overrompeld en ja hoor, ook tranen . Alles was roze en blauw versierd en iedereen was in het roze/blauw gekleed, afhankelijk wat ze denken dat het wordt. Ik heb veel cadeautjes gehad, een boekje met schrijfsels van m'n vriendinnen voor de kleine, een rompertje met hun namen in textielverf, en ze waren allemaal solidair aan de alcoholloze wijn. En er waren natuurlijk veel zelfgemaakte roze en blauwe hapjes! Als ze iets deden wat een zwangere vrouw niet mag, moesten ze een euro strafgeld in een potje doen. De kleine heeft dus ook een spaarpotje! Ze hebben zich echt onwijs uitgesloofd en achteraf hoorde ik maanden voorbereid. Ik ben nog aan het nagenieten!!!
Min collega's hadden een bayshower georganiseerd onder het mom van een verplicht werkoverleg. Ik was toen ong 27 weken zwanger,enorm niet in mijn hum en had al helemaal geen zin in een verplicht werkoverleg!! Alles roze/blauw versierd,lekkere hapjes en babyfoto's van mijn collega's waarvan ik moest raden wie het was en dan mocht ik uit 2 grote manden een kadootje pakken. Ontzettend gezellig,enorm verwend, fantastische collega's en tranen!
Meiden! Wat leuk om te horen! Ik word echt enthousiast als ik jullie verhalen lees! Het is ook gewoon hartstikke leuk en ik kan niet wachten tot ik een ander ermee kan verrassen. Voor de dames die 30+ zwanger waren, ten tijde van de Babyshower, trokken jullie dat wel? Hoelang duurde de shower bij jullie? Ik heb aan al mijn gasten laten weten dat ik mijn baby-uitzet bij elkaar heb. Ik houd daar ook niet zo van. Ik heb best mijn eigen smaak en ik had nogal haast om alles te kopen ( haha, nestdrang???). Wat voor mij echt superbelangrijk is; hoe cliche dit ook mag klinken is dat ik mijn geliefden bij mij heb en ik een middagje ongeneerd mag kletsen over alles wat met babies te maken heeft en natuurlijk ook gewoon vrouwendingen.. gezellig eten en drinken en spellen omdat ik echt DOL ben op spellen. Niemand is verplicht, alles mag, niks moet.. gewoon leuk houden voor iedereen. High thea lijkt mij ideaal, ik kan er alleen niet zoveel recepten voor vinden? Ik heb maar gekozen voor tapa's/ kleine hapjes.. En we duimen natuurlijk voor mooi weer!
Ik was dus 36,5 week zwanger en trok het prima, en dat terwijl ik veel klachten heb. Maar ja het is natuurlijk gewoon lekker zitten, kletsen en eten hihi.
Mijn babyshower was ook een verrassing! Ik werd uit huis gelokt en in de tussentijd was hier alles versierd en klaargezet. Toen ik binnen kwam waren ze allemaal heel stil tot ik door de deur kwam en iedereen keihard VERRASSING!!! in mijn oor toeterde Daarna ben ik vreselijk verwend met allerlei cadeautjes, ik moest verplicht op mijn versierde stoel blijven zitten en alle hapjes en drankjes werden voor me neergezet. Ik voelde me echt in de watten gelegd. Ze hadden er een soort high-tea van gemaakt dus iedereen zat gezellig bij elkaar en de cadeautjes heb ik aan tafel uitgepakt. Lichamelijk heb ik een makkelijke zwangerschap, ik was 32 weken ongeveer en wel moe aan het einde, maar het was goed te doen.