Ik ben momenteel 38wkn zwanger en vraag me al een tijdje af hoe je afscheiding kan onderscheiden van vruchtwater. De verloskundige had me dit verteld:'gooi maar een theelepel water op je onderbroek, dan weet je het.' Bij mij is het probleem juist dat ik afscheiding krijg in combinatie met iets waterigs..... Dan sowieso wordt de onderbroek nat.... Hoe kan je eigenlijk onderscheiden wat afscheiding is en wat vruchtwater is als het gecombineerd uit dezelfde 'gat' komt? Sorry dat ik het zo omschrijf maar ik weet echt niet het verschil te onderscheiden en wil weten of anderen hetzelfde probleem hebben gehad of nog steeds hebben... Kan iemand mij hierbij helpen? Alvast bedankt!
Hi Melili, Enkele weken terug vroeg ik de vk dezelfde vraag omdat mijn ondergoed ineens nat was. En ik een zoetige geur overduidelijk kon ruiken. De vk is toen langsgekomen en heeft mij onderzocht. Ze zei het volgende als je bijv ligt of zit en je blaast over je hand en er druppelt vocht uit dan kan het vruchtwater zijn. Mocht er een opening zijn in je vlies dan blijft het nl druppelen of vloeien en houdt niet op. Ik heb exact hetzelfde als jij, maar bij mij is het dus geen vruchtwater. Ik hoop dat je wat hebt aan mijn warrige uitleg, succes en bij twijfel gewoon de vk nogmaals bellen. Beter 1 teveel dan 1 te weinig!
Dank je! Die truuk met blazen op de hand heb ik idd gebruikt en dan druppelt er niks. Dan weet ik het