Samen met mijn schoonzusje organiseer ik de babyshower van mijn andere schoonzusje. Nou is het zo dat zij precies hetzelfde is als ik, houdt niet van spelletjes en al helemaal niet van die typische babyshower spelletjes als geblindoekt een pop verschonen en raden welke smaak babyvoeding er in het potje zit. Hebben jullie ideeen voor activiteiten die leuk zijn om daarvoor in de plaats te doen?
Bij mij, en veel van mijn vriendinnen, was de babyshower een high-tea bij een leuk restaurantje in de omgeving. Iedereen nam een klein cadeautje mee, maar verder was het gewoon gezellig samenzijn. Misschien dat een optie voor je?
Ik had voor mijn bff (die spelletjes ook stom vindt) bedacht om zelf mijlpaalkaartjes te gaan maken. Allerlei teksten uitgeprint en plaatjes en stiften en kleurtjes en iedereen 3 of 4 kaartjes gegeven om te versieren. Zoals 'vandaag ben ik 2 maandjes oud' Of 'Joepie voor het eerst logeren bij oma' Was een leuke invulling van de dag, kaartjes waren heel crea en bff vond het leuk. Of ze ze nou gaat gebruiken of niet moet ze zelf weten hahaha.
Ik vind babyshowers echt afschuwelijk en dan vooral die domme spelletjes inderdaad. Maar heb toch een babyshower gehad. Was gewoon een gezellige borrel met taart, lekkere hapjes en voor mij fris. Heb cadeautjes gekregen en verder gewoon lekker gekletst.
baby kledinghangertjes kopen. En dan versieren of allemaal een wens of iets liefs opschrijven voor de baby.
Dit! En iedereen had een baby foto van zich zelf gemaild en die hingen op een slinger en dan kon je raden wie wie was.
Mag ik even inbreken? Wat kost bij jullie een babyshower? De zus van mijn schoonzusje kreeg er een en toen moest iedereen 40 euro betalen en nog een kado kopen.. Nu is mijn schoonzusje zwanger.. maar ik ga echt geen 40 euro betalen..
Ja doei! 5 euro en eventueel iedereen zelf een hapje laten meenemen. Je kan niet in andermans portemonnee kijken en mensen willen vaak nog een kraamkado geven als het kindje eenmaal geboren is.
Hier gingen we met mijn zus lekker high tea'en, ik weet niet meer exact wat dat kostte pp. Ze kreeg een boekje met allemaal foto-herinneringen van de aanwezigen. En verder geen spelletjes ofzo, gewoon lekker eten, thee drinken en kletsen.
Bij mijn nichtjes hadden we allemaal een babyfoto van onszelf meegenomen en deze op de tafel verspreid. De zwangere pakt dan een foto en mag raden wie het is. Eenmaal geraden, dan mag ze van diegene het kadootje/aardigheidje aannemen/uitpakken. Erg leuk
Op mijn babyshower hebben we op de rompertjes de geboortedatum geschreven waarvan we dachten dat mijn dochter geboren zou worden. Hingen allemaal aan de muur in de woonkamer. En met z'n allen een flesje leeggedronken. Wie gewonnen had kreeg een cadeautje. Maar het mooiste vond ik dat ze allemaal een stukje hebben geschreven in een boek. Daarin schreven ze hoe ze mij zien, hoe ze denken dat ik ben als moeder en hele leuke levenslessen voor mijn dochter. Was zo emotioneel en mooi.. kijk er nog geregeld in. Dat boekje krijgt mijn dochter later.
Hier een high tea/wine en inclusief het kado (een trip trap met babyzitje) 35 voor mijn nichtje. Spelletjes vind ik ook zooooo stom!!! Het enige leuke vond ik inderdaad ook de babyfoto's van alle aanwezigen. Gewoon gezellig samen zijn is toch prima? Het hoeft toch niet perse met rompertjes versieren, poepluiers proeven, potjes geblindoekt proeven, babypoppen verschonen??? Vreselijk!
Kosten max 5 euro voor een knutselactiviteit. Verder zelf iets lekkers en een cadeau meenemen. Dan kan je het zo duur maken als je zelf wilt. Als je het zelf ook leuk vindt is in een restaurant een high tea doen bijv ook leuk maar wel veel duurder en dan kan dat alleen als iedereen akkoord is. Met een grote groep lijkt mij dat lastig. Vrijgezellenfeestachtige dillema s krijg je dan. Maar gewoon bij iemand thuis dan zou ik geen 40 euro uitgeven als je dan ook nog een cadeau wil/moet kopen.