Slapeloosheid

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Imona, 2 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hoi dames.

Hier gaat alles goed met de baby en de zwangerschap. Weinig tot geen kwaaltjes. Dus weinig te klagen. Op 1 ding na.

Slapeloosheid.

Ik slaap al nachten nauwelijks. Moet er gewoon 4 tot 5 x uit voor de wc. Wordt van elk geluidje wakker. En als ik dan wakker ben slaap ik gewoon niet meer.

Ik ben zo oververmoeid. Vannacht weer wakker om naar de wc te gaan. Kom ik terug. Kan weer niet slapen. Meteen huilen. Poosje bij mijn man gelegen. Wat tot rust gekomen maar kan gewoon niet slapen.

Heb nu nog anderhalf uur voor ik er uit moet en weer moet gaan werken. Ik moet nog 3 weken tot verlof. Maar eigenlijk kan ik gewoon niet meer. Ben gewoon op.

Heb 2 banen. Bij de een stop ik over 3 weken. Bij de ander kom ik na verlof weer terug.

Denk dat ik maandag ga praten bij het werk waar ik toch stop om eerder te stoppen. Deze week nog af maken dat ze vervanging kunnen zoeken en dan gewoon klaar.
    Bij de andere baan waar ik nog terug kom wil ik eigenlijk door gaan.. maar misschien vragen om minder te werken?

Zou er ook iets zijn wat ik mag nemen om beter te slapen? Melatonine ofzo?

Zal de vk maandag ook eens bellen.

Sorry voor mijn beklacht. Moest echt even van me af schrijven..

2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik had ook veel last van slapeloosheid, kon midden in nacht uren wakker liggen ;)... Heel irritant en op den duur ook vreselijk vermoeiend!

Bij mijn eerste werd ik zelfs ziek van oververmoeidheid, begon te spugen en kreeg buikpijn. Ben 2 keer opgenomen geweest ter observatie (verdenking zwangerschapsvergiftiging) maar niets bijzonders kunnen vinden. Toen ik overdag structuur een middagslaap ging doen van minstens 2 uur, kwam het niet meer terug.

Ook in mijn 2e en 3e zwangerschap was voor mij de enige oplossing om in middag te gaan slapen, zo kwam ik per 24 uur toch enigszins aan voldoende uurtjes. Gek genoeg viel ik in middag als een blok in slaap ;)...

Verder 's nachts bleef ik wel in bed liggen (liggen is ook rusten) en probeerde aan leuke dingen te denken.

Veel succes!

3. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Doe ik inderdaad ook. De uurtjes die ik overdag kan slapen die slaap ik ook.
    Heb op mijn werk aangegeven dat ik minder wil werken omdat het te veel wordt. Dat is meteen geregeld en moet zeggen dat ik nu ook meteen beter slaap. Nog steeds niet als vanouds maar wel beter. Denk dat het gewoon te druk geweest is met werk e.d.

4. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Ik moet er ook 4 keer per nacht uit om te plassen, maar slaap daarna wel weer in. Je lichaam bereidt zich alvast voor op de komst van de baby en daardoor slaap je sowieso al heel licht. Ik denk dat je er verstandig aan doet met je werk te bespreken dat je het de laatste weken niet meer gaat redden. Dan kunnen zij je ziek melden ten gevolge van je zwangerschap en heb jij de nodige rust. Die rust ga je straks nog hard nodig hebben!

Deel Deze Pagina