Mijn man is net een leek wat betreft feestje organiseren.. Dan denk ik dat ik toch maar iets van een kraamfeest ga houden ofzo.. Maar het leek me wel erg leuk, misschien dat ik nog een beetje naar oma kan doorspelen, die vind dat soort dingen super !
Een vriendin van mij heeft voor mij een babyshower georganiseerd zonder dat ik het wist! (2 weken geleden) Ze heeft het bij mijn ouders gedaan zodat ik er niet achter zou komen. (ik kom namelijk overal achter ) Onder het mom van even iets ophalen heeft mijn vriend mij naar mijn ouders weten te lokken. Daar werd ik verrast door een huiskamer vol met familie, collega's, vriendinnen etc. (allemaal vrouwen). We hebben spelletjes gespeeld (ik moest babyfotos' raden) en als ik er een geraden had kreeg ik een kado. De meiden moesten mijn buikomvang schatten en zo meer... Het huis was tot op de details versierd met blauwe slingers, cupcakes etc. Kortom, ik heb erg genoten en vind het leuk dat het voor mij georganiseerd is maar ik zou er noooooiiit om hebben gevraagd! Ben nu voor mijn beste vriendin ook een shower aan het organiseren...
Hier ook iemand die t geweldig vindt! met alles erop en eraan.. spelletjes, alles roze.. roze eten.. ja je zou mij er heel erg mee verrassen en blij maken met een babyshower!! Maar hier verwacht ik t ook niet.. geen vriendinnen die zoiets zouden doen denk ik en ook de familie is er niet van, ben zelf juist de enige die zo uitpakt met dingen Dus jammer maar helaas.. Zou t zelf wel willen doen voor mensen maar de mensen om me heen zijn er dus niet zo van en ik denk dat die t me niet eens in dank af zouden nemen dus dan doe ik t ook niet Beetje hints laten vallen kan wel, weet niet of je binnenkort een verjaardag hebt ofzo? misschien dan even in een gesprekje iets laten vallen van "las laatst iets op op een forum/site over een babyshower, DAT vond ik een leuk idee zeg!" hihi
Een babyshower is gewoon een gezellig samen zijn met je vriendinnen ze zetten jou even lekker in het zonnetje en kunnen jou en je ongeboren kindje even goed verwennen is gewoon super leuk voor iedereen! In het buitenland word het heel veel gedaan vooral Amerika en daar organiseren ze het ook vaak zelf.... Ik vind dus niet dat het voor zwangere vrouwen is die het financieel minder hebben.....Ik heb er al een paar georganiseerd voor vriendinnen en een nichtje en dat deden we vaak of met 30 weken of als hun verlof in ging maar kan ook een paar weekjes voor de bevalling heb het voor 1 vriendin gedaan met 36 weken... Ik denk dat ik er zelf ook wel 1 ga krijgen...Vooral omdat ik al eens iets heb opgevangen dus even afwachten....(ook ik kom vaak overal achter hihi) Het is gewoon super leuk om je vriendinnen een keer allemaal samen bij elkaar te hebben!
@ firefly Ik zou me niet te druk maken om hoe zo'n babyshower 'hoort' of hoe het normaal gedaan wordt. Als jullie in je nieuwe huisje zitten en je wil graag de komst van jullie ukkie vieren, dan lijkt me dat een heel prima reden. Ik denk niet dat mensen zich er al te druk om maken als je iets doet wat 'niet hoort'... De babyshower is toch nog een relatief nieuw fenomeen in Nederland. Dus ik zou zeggen: organiseer lekker een feestje, om je eigen redenen en omdat jij daar zin in hebt. En als je geen zin/puf/tijd hebt om dat zelf te doen, vraag je gewoon om de hulp van een vriendin. Niks mis mee denk ik. Have fun!
Ik ben toevallig gisteren enorm verrast met een babyshower.. Echt super leuk, en het leukste vond ik nog dat ik helemaal van niks wist. Ik had geen vermoeden, helemaal niks. dus we kwamen thuis na het sporten, en bezoek aan oma. en toen zaten mijn vriendinnen opeens binnen.. Kadootjes gekregen, ze moesten mijn buikomvang raden. Manlief en ik moesten geblindoekt een luier om doen bij een pop. (erg grappig aangezien man nog nooit een luier vast had gehad). en daarna kregen we allemaal een wit rompertje die we gingen versieren met textielstiften. Ze hadden een slinger opgehangen met hoera een jongen, een blauwe cake mee en nog meer lekkere dingen. 's avonds kwamen de mannen erbij en hebben we met zijn allen lekker frietjes gegeten. Dus kortom ik ben verwend.. En dat te bedenken dat ik smorgens zo chagreinig was.. Dat manlief zich zorgen maakte of het nog wel goed zou komen die dag! Bekijk bijlage 202074
Mijn man vertelde laatst dat mijn vriendinnen ook een babyshower voor mij zullen organiseren, maar wanneer? Ik wacht dus in spanning af haha! Vind het wel heel leuk!
Ik heb er zelfs twee gehad!! Eerst van mijn lieve vriendinnetjes, dat was ZO gezellig. Mijn man deed de hele dag al vreemd, we gingen ergens (?) naar toe en ik moest mijn normale kleren aantrekken (ik was die hele week al in joggingpakmood) en me opmaken. Ik voelde me doodmoe en had er weinig zin in. We waren net vertrokken en hij was wat vergeten dus moesten we weer terug. Eenmaal thuis hingen overal ballonnen buiten en kwamen al mijn vriendinnen me verrassen. Ik was echt zó verrast he, had het nooit verwacht...uit het hele land waren ze gekomen. Heb echt zo'n leuke middag gehad, spelletjes gedaan, cadeautjes gekregen. SUPER! Ik gun het iedereen echt een babyshower te krijgen, ik vond het zo speciaal. Voor mij was het georganiseerd door mijn schoonzus (die van mijn man alle namen en nummers had gekregen van wie mijn man dacht dat ik er graag bij wou hebben). Oh ja en een week later werd ik dus opnieuw verrast door alle nichten van de familie van mijn man (samen met nog een andere zwangere nicht). Was ook een hele leuke gezellige avond met nog meer spelletjes en cadeautjes. Kon mijn babyshower met vriendinnen niet overtreffen, maar echt super dat ze het voor me hadden georganiseerd.
Wat een super leuke verhalen zeg !! Een dubbele babyshower, heeerlijk !!.. @ Kell, wat een prachtige taart meid. Hopelijk heefftie gesmaakt
Ik heb een tijdje terug samen met een andere vriendin een babyshower voor een vriendin georganiseerd. We hadden cupcakjes gebakken met roze en blauwe topping. En kleurstof voor door de drankjes. Ook hadden we leuke cadeaus gekocht. Zelf denk ik dat het een feestje is dat net als een vrijgezellenfeestje stiekem voor je georganiseerd wordt
Ik vind het raar om erom te vragen of te hinten en helemaal raar om het zelf te organiseren... Aangezien je op dat feestje namelijk kadootjes krijgt, beetje raar om mensen te ''dwingen'' kadootjes voor je te kopen voor de babyshower (en vervolgens als de baby er is weer wat)... Vrijgezellenfeest organiseer je toch niet zelf? Dat is ook een feest wat (over het algemeen) voor de bruid kosteloos is... Raar om het zelf te regelen of erom te vragen lijkt me.
Vind ik niet, hoor. Dat is tenslotte wat je met een verjaardag ook doet. Ik snap wel dat dit anders is dan een verjaardag, want die horen er nou eenmaal bij, maar volgens mij ligt het helemaal aan hoe je het brengt!