Ik wil niet gelijk aan de telefoon hangen bij mijn verloskundige maar ik zou toch graag even mijn hart willen luchten. Ik ben nu 31 weken en 3 dagen zwanger van ons eerste kindje. Ik weet dat mijn placenta aan de voorkant ligt en tot nu toe verloopt alles voorspoedig. Sinds een paar dagen merk ik dat het rustiger wordt in mijn buik. Ik gebruik nu telkens de Angelsound om even naar haar hartje te luisteren en die vind ik ook elke keer snel&duidelijk. Toch voel ik amper schopjes terwijl ik die eerder 's avonds en 's ochtends in bed duidelijker voelde. Kan het zijn dat ze nu gewoon wat rustiger is? (zoals mijn man zegt) Ik voel haar wel vaak 'schuiven' ....
Ik ben 30 weken en ik voel ook steeds meer verschuivingen en bewegingen dan geschop. Volgens de verloskundige komt dat vooral doordat er gewoon weinig plek meer is om echt in het rond te schoppen. Toch ben ik er ook wel eens wat ongerust om en zit ik ook elke week wel een keer met de angelsound op mijn buik
Ik had dat ook rond dat termijn. De ruimte word minder en zullen ze meer gaan schuiven. Mocht je het echt niet vertrouwen moet je gewoon bellen he. Beter een keer voor niks dan te laat.
me too. ik heb de placenta ook aan de voorkant liggen en voel de kleine alleen een keer langskomen zeg maar. bij mijn 1e voele ik werkelijk alles. soms moet ik echt tellen hoevaak ik de kleine voel. je moet hem minimaal 10keer per dag voelen.
Volgens mij nemen de bewegingen idd af als er minder ruimte is om te bewegen. Zolang je het hartje hoort en sochtends en savonds wel beweging voelt zou ik me niet te veel zorgen maken. Je kunt trouwens hier ook aan een VK je vraag stellen!
Dank jullie wel meiden, voor de reacties! Fijn om te lezen dat het voor sommige dames herkenbaar is! Zolang ik het hartje hoor, heb ik met mezelf afgesproken niet gelijk de verloskundige te bellen ... maar jullie hebben gelijk, als ik het echt niet vertrouw dan is zij de eerste die ik bel. Heb net vijf min ontspannings oefeningen gedaan (lees: rustig ademhalen op bed) en dan voel ik onderin inderdaad wel wat verschuiving, dus ik zal me wel zorgen maak om niks! Nogmaals ... bedankt!
Ik heb even in mijn 9maanden dagboek gekeken en had het ook met jou termijn! Had achteraf groeispeurt en sliep veel. Ook lag het anders dan de weken daarvoor waardoor ik minder voelde... Duurde bij mij ongeveer een week en het kwam weer een alle hevigheid terug!