Hoi iedereen, Mijn dochter is nu bijna 3 maanden en druk bezig met proberen om dingen te grijpen. We hebben een paar rammelaars die we van kraamvisite hebben gekregen - van die pluche beestjes van bambam en happy horse bijvoorbeeld - maar op 1 of andere manier kan ze die niet goed grijpen: ze heeft best kleine handen en ze opent ze ook nog niet helemaal tijdens haar grijppogingen. Ik zou graag een 'dunne' rammelaar voor haar kopen die ze wat makkelijker kan pakken, eigenlijk bijna een soort bijtring qua formaat maar dan een rammelende . Ik heb gezocht maar kan zo gauw geen geschikte vinden, wel een hele mooie gezien van Janod maar die is van hout, en dat lijkt me een beetje eng aangezien ze met die dingen in d'r gezicht slaat . Iemand een goede tip? Bedankt alvast!
Wij hebben er een met een pluchen nijntje, van de Makro (volgens internet is het van het merk Tiamo). Hij is vrij groot, met een dunne ring alleen er zit maar een heel klein rammeltje in, niets spectaculairs. Ik vind m echt fantastisch. Doordat hij zo dun is is hij heel goed beet te pakken door die kleine knuistjes en Nijn's oren verdwijnen direct in de mond.... Is t favoriete speelgoed van ons mannetje!
heb er eentje van woezel en pip! zoontje vind hem fantastisch..oren van pip verdwijnen meteen in de mond...er zit een ring omheen denk net zo dik als mijn wijsvinger, en die kan hij ook goed vastpakken dus die ring ook!
Ik heb deze bol.com | Dani Olifant Ringrammelaar, Tiamo | Speelgoed van tiamo. Bij mijn zoontje (3mnd) favoriet. Hij kan deze echt goed vast pakken en hij hoeft niet veel moeite te doen om flink wat lawaai te maken, vind ie heel leuk.
Wij hebben deze http://www.fisher-price.com/img/product_shots/W3118-growing-baby-birdie-tweeter-b-1.jpg kost geen drol (kruidvat) maar is hier echt een succes!
Wij hebben deze van de Hema: HEMA) Dit was 1 van de 1e speeltjes die hij goed kon vasthouden, hoop plezier aan gehad.
Bij de kruidvat zag ik laatst ook een rammelaar liggen, met een kleine ring. Alleen niet alle fillialen hebben ze geloof ik.
Bedankt! Er zitten een paar heel geschikte bij, precies wat ik bedoel! @Amfy, snap wat je bedoelt maar - is mijn mening hoor, geen wetmatigheid of zo - ik denk dat mijn dochter sneller de grote dingen gaat pakken als ze eerst een succeservaring heeft met iets kleiners. Nu slaat ze er een kwartier naar, lukt het niet, en dan gaat ze gefrustreerd huilen. Terwijl ze helemaal begint te stralen als ze bijvoorbeeld mijn truitje vastpakt. Ik wil haar eerst wat succeservaringen geven met een makkelijkere rammelaar, dan naar de grotere dingen.
Als je denkt dat je dochter er plezier van heeft zou ik het gewoon kopen hoor. Waarom zou ze zich moeten frustreren met speeltjes waar ze nog niet klaar voor is? Wanneer ze iets kleins leert vastpakken gaat ze vanzelf grotere dingen vastpakken. Daarbij zoveel kost een rammelaar nou ook weer niet.