Hutspot

Discussion in 'Voeding' started by aappie20, Oct 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

Feb 19, 2012
    3,224
    525
    113
    Voor de Leidenaren onder ons is het weer zover 2&3 oktober de dagen dat je echt hutspot moet eten.
    Nu heb ik als Leidse dus ook hutspot staan koken
    Wortel aardappels en uien.

Mag ons ventje van 9 maanden dit al mee eten?
    Ene site staat dat het mag andere liever geen ui ik word er geen wijs uit.
    Overigens reageerde hij nergens op qua allergieen

2. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Ik zou zeggen: lekker mee laten eten!
    Die ui is toch helemaal meegekookt, dus zal niet zo 'scherp/pittig' zijn en anders de grotere stukken eruit halen...
    Hier vond ze het toen altijd heerlijk (inmiddels is veel een ander verhaal ;) )
    Smakelijk!!

3. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    En, hoe vond hij het?
    Ons mannetje heeft gister ook gesmuld van de hutspot. Ik had hem al wel vaker uien gegeven, gebakken, in de pastasaus ofzo. Hij vindt het heerlijk.

Want als importleidenaar hebben wij gister natuurlijk ook hutspot gegeten ;) Ons zoontje is trouwens een geboren Leidenaar, hahahaha.

4. ladydd

ladydd Bekend lid

Dec 23, 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    lekker mee laten eten. mijn dochtertje at ook echt alles al met 9 maand!!! nu nog steeds gelukkig

5. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

May 13, 2010
    2,802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Hier gisteren ook hutspot gegeten... Groot succes! Gewoon de kleine mee laten eten, toch lekker... Wat je eventueel kan doen is de uien wat kleiner snijden of, misschien heel stom van mij, maar ik verander de verhoudingen een beetje, meer wortel en aardappel en wat minder uien. Maar lijkt me eigenlijk nergens voor nodig omdat de ui zijn pittigheid wel verloren is door het koeken:D
    Smakelijk!

6. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

Feb 19, 2012
    3,224
    525
    113
    Ik had toch een potje open getrokken hihi
    Maar er liggen porties in de vriezer voor hem:) dus morgen krijgt hij lekker hutspot!!

Share This Page