Voor de Leidenaren onder ons is het weer zover 2&3 oktober de dagen dat je echt hutspot moet eten. Nu heb ik als Leidse dus ook hutspot staan koken Wortel aardappels en uien. Mag ons ventje van 9 maanden dit al mee eten? Ene site staat dat het mag andere liever geen ui ik word er geen wijs uit. Overigens reageerde hij nergens op qua allergieen
Ik zou zeggen: lekker mee laten eten! Die ui is toch helemaal meegekookt, dus zal niet zo 'scherp/pittig' zijn en anders de grotere stukken eruit halen... Hier vond ze het toen altijd heerlijk (inmiddels is veel een ander verhaal ) Smakelijk!!
En, hoe vond hij het? Ons mannetje heeft gister ook gesmuld van de hutspot. Ik had hem al wel vaker uien gegeven, gebakken, in de pastasaus ofzo. Hij vindt het heerlijk. Want als importleidenaar hebben wij gister natuurlijk ook hutspot gegeten Ons zoontje is trouwens een geboren Leidenaar, hahahaha.
Hier gisteren ook hutspot gegeten... Groot succes! Gewoon de kleine mee laten eten, toch lekker... Wat je eventueel kan doen is de uien wat kleiner snijden of, misschien heel stom van mij, maar ik verander de verhoudingen een beetje, meer wortel en aardappel en wat minder uien. Maar lijkt me eigenlijk nergens voor nodig omdat de ui zijn pittigheid wel verloren is door het koeken Smakelijk!
Ik had toch een potje open getrokken hihi Maar er liggen porties in de vriezer voor hem dus morgen krijgt hij lekker hutspot!!