Ik ben zwanger van ons eerste kindje.. een hoop komt er op me af geen idee waar ik allemaal moet beginnen MAAR....we hadden een rondreis gepland om met vrienden naar Italie te gaan, ik ben dan 29-31 weken zwanger. Zou ik de reis kunnen laten staan? Het is een 2,5 uur durende rondreis door Italie, met het vliegtuig heen en dan een auto huren en met het vliegtuig terug. Ik heb werkelijk geen idee zie allemaal tegenstrijdige informatie op internet
Heeeeeel lastig om op je vraag antwoord te geven. Vanuit mijn zwangerschappen gezien? Noooooo way dat ik dat had aangekund tegen die tijd! Ik was niet lekker en dan ben je ook nog eens in een ander, warm land. Pff zelf moet ik er niet aan denken. Als ik dan kijk naar mijn vriendin die met41 weken nog vrolijk shoppend rondliep, tja die had het waarschijnlijk wel zomaar gedaan. Ik denk dat niemand je een zinnig antwoord kan geven, puur omdat je echt niet weet hoe jij je voelt tijdens je zwangerschap. Zelf vind ik vanaf 30 weken wel riskant hoor om in een ander land te zitten, ieder voor zich hoor, maar stel je voor dat er iets gebeurd en je moet worden opgenomen? Zit je daar in een "wildvreemd" land...
Ik zou mezelf toch sterk afvragen of je daadwerkelijk die rondreis nog wil doen. Is het de bedoeling dat alles gepland, gereserveerd en vastgelegd wordt? Zonde van je geld als je niet goed te pas bent tegen die tijd. Misschien kun je gewoon last minute beslissen of je wel of niet mee gaat.
Ik ben wat huiverig voor zwanger en vakantie, maar dit komt voor mij dan ook na een nare ervaring. Die ik niet nog eens zal op tekenen, want daar wordt niemand vrolijk van. Bij iedere reis die ik nu boek, neem ik een annuleringsverzekering. Normaal ben ik niet van dit soort verzekeringen, maar ben daar nu ietsje anders naar gaan kijken.
Als t al gepland stond, zou ik t gewoon proberen.. Ik ben met dat aantal weken bij de 1e ook op vakantie geweest en dat ging prima. Hield wel mega veel vocht vast...
erg moeilijk.. ik zou het zeker niet doen allebei mijn 2 zwangerschappen te vroeg geboren kinderen en veel zhuis bezoeken. moet er niet aan denken dat ik dan in een ander land was.. ook voel je je toch anders, minder conditie, sneller moe en ik weet niet wat de warmte met je doet.. ik zou het uitstellen.. maar goed luister naar je eigen gevoel..
Ik zou het niet aandurven, maar ook lichamelijk never nooit aangekund door bekkenklachten. En dan nog een vroeggeboorte kunnen krijgen nee mij niet gezien zo ver van huis..
Als je je goed voelt tegen die tijd zou ik lekker gaan. Maar aangezien je dat niet weet.. Ja, lastig.. Zelf voelde ik mij bij de eerste prima rond die termijn en ben 2 weken naar Kreta geweest: heerlijk, zo'n vakantie voorafgaand aan de echte laatste loodjes. Laatste keer samen op vakantie etc., was echt genieten.
Ben met de eerste met 28-29-30 weken in Italië geweest, maar hebben dat vlak van te voren geregeld. Was in apartement, ergste vond ik de autoreis. Verder was is erg blij dat ik op het heetst van de dag lekker koel binnen kon zitten. Voelde me prima die zwangerschap, maar was blij met een passieve (relax) vakantie