Voor dat ik zwanger werd is er maar een vriendin van mij die ook zwanger is geweest. Zij wilde toen geen babyshower, maar zij trouwde ook in de tussentijd en ze had liever een vrijgezellen feest. Prima. Maar ik had dus stiekem wel een beetje verwacht dat ik een baby shower zou krijgen. Gelukkig ben ik uit die droom geholpen, want een van mijn "vriendinnen" blijkt dat verpest te hebben met leugens. Dus ja, en nu ben ik ruim 36 weken zwanger en kan het niet meer, want dat vind ik inderdaad echt te laat om zo iets nog te doen. Wat gaan je vriendinnen doen als je onverwachts met 36 weken gaat bevallen? Er is niet echt slim over na gedacht..
Ik werd verrast met een high tea....verder geen gekke dingen. Dus lekker eten en veel kletsen, ohja en kado'tjes uitpakken.
Oh ik vond het super leuk. Was totaal onverwachts, had er echt niets van meegekregen. En al m'n vriendinnen waren er, ze hadden ook m'n familie uitgenodigd en wat vrienden van m'n vriend. Dus we hadden volle bak. In een afgehuurd café. Super gezellig en ben enorm verwend met cadeautjes. Hou zelf niet zo van de spelletjes, maar ze hadden een vlag gemaakt met op elk vlaggetje een baby foto van iedereen die er was en dat vond ik wel echt super leuk om later thuis te raden wie wie was. Oja en iedereen had op een groot vel papier een wens of boodschap voor de baby opgeschreven. Die hangt nu ingelijst op haar kamertje.
Ik vond het echt superleuk!! Bij mijn eerste had mijn moeder het georganiseerd, allemaal lekkere dingen op tafel, ze hadden allemaal een beetje gelapt voor een leuke wipper en wat kleine dingen.. en allemaal leuke spelletjes gedaan (met genoeg rust tussendoor want ik was doodop hihi) Bij tweede niets... ook niet verwacht. Bij derde (nu dus) hadden ze stiekem geregeld mijn vriendinnen dus ik wist van niets en ineens suprise, echt geweldig, allemaal zelfgemaakte lekkere dingen op tafel, taart, wat kadootjes, maar ooh zo leuk ze hadden een bellypaint geregeld, wilde ik heel graag maar had ik zelf nooit geregeld... Zo leuk om even in het zonnetje te staan, zwanger zijn vind ik zelf best zwaar (vooral de laatste 10 weken vind ik echt een ramp!!) maar dat maakt het toch even leuk en speciaal!! Ik straalde helemaal ervan!
Ik heb ook zelfgemaakt schilderijtje en knuffel gekregen die staan nu ook op kamertje... zo leuk voor de beeb!
Ik vind het ook leuk!! Ik heb het afgelopen zondag gehad me moeder en me beste vriendin had het geregeld!! me vriendin had idd hapjes gemaakt en alles zag er goed en verzorgd uit slingers in het blauw tafel vol lekkers en ik hoefde niks te doen Me schoonzus had een leuke taart gemaakt in het blauw van een ronde buik In de ochtend kreeg ik eerst een bellypainting van me tante en ze nam me later mee naar me moeder waar iedereen was We hebben allemaal lekker gegeten en mocht ik de kado's uitpakken en gingen we een spelletje doen.. En later de taart ik vond het wel leuk en opzicht viel de vermoeidheid wel mee met 31 weken
Ik weet uit ervaring dat het ook iets is voor mensen in je omgeving die graag iets voor je doen om op de een of andere manier iets bij te dragen (kado, herinnering noem maar op), ik zou zeggen probeer je niet te verzetten ertegen maar laat het lekker over je heen komen. ook al ben je moe het is mooi om te zien wat mensen voor jou en je baby willen/ kunnen doen. Probeer ervan te genieten het valt echt mee en het is echt leuk
Als je vriendinnen het goed doen houden ze met al die zaken rekening! Ik heb het vorig jaar geregeld voor mijn beste vriendin. 3 uurtjes, bij haar thuis, rekening gehouden met welke dag van de week, alles meegenomen, neergezet, opgeruimd en weer afgewassen. Zij mocht inderdaad op haar stoel zitten en lekkere hapjes eten, cadeautjes uitpakken en wat kleine leuke spelletjes doen. Was erg leuk en ze is goed in de watten gelegd. Ik hoop dat jij het ook als leuk ervaart en geniet ervan!
Bel een vriendin en vraag haar de gastvrouw te zijn. Zo ben je in ieder geval gegarandeerd dat je het niet alleen hoeft te doen. Maar naar mijn mening wordt JIJ in het zonnetje gezet, dus hoef je niets te doen! Wordt dat niet gedaan dan is het geen goede shower.
Ik wil het niet, eerst mn kindje maar eens goed en wel op de wereld zetten. Een kleine high tea ofzo vind ik gezellig hoor, maar niet met babyversiering, cadeautjes of iets in die trant.