Steeds meer bruinverlies :(

Discussion in 'Zwangerschap' started by Kangerootje, Nov 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

Dec 24, 2013
    3,291
    1,491
    113
    Female
    Momenteel ben ik wat onzeker en benieuwd naar mensen die iets soortgelijks hebben ervaren.
    Ik ben bijna 7 weken zwanger en heb op week 4 een paar dagen licht bruinverlies gehad. Volgens de VK niets om me zorgen over te maken.
    Nu heb ik alweer bijna een week bruinverlies, en sinds gisteren is dat best wel erg geworden...
    Volgens de verloskundige komt het door een gevoelige baarmoedermond...
    Heeft iemand hier ervaringen mee? Het maakt me erg onzeker, zeker omdat ik nu bijna geen symptomen heb, nog niet echt misselijk, wel af en toe een soort weeïg gevoel, en zere borsten, maar ik voel me verder erg goed.
    Omdat het mijn eerste zwangerschap is, weet ik niet of het normaal is me nog zo goed te voelen, en bruinverlies te hebben..?

2. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik heb het bij eerste zwangerschap ook gehad, ook rood verlies. Bij mij bleek het een tweeling waarvan een al snel niet goed ging.... Heb je al een echo gehad?

3. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

Jun 28, 2014
    1,887
    1,011
    113
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Ik had van week 6 tm 10 dagelijks bruinverlies... Dan meer dan weer minder. Toen met 14 weken weer alleen toen roze/rood... Ben toch 31 weken nu dus bij mij was er niets aan de hand. Mijn vk zei dat in 50% waar bloedverlies optreed er niets aan de hand is en dat de oorzaak onschuldig is.

Hoop dat alles goed komt... Succes!

4. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

Apr 8, 2013
    3,456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Ik heb het ook. Geen week achter elkaar, maar een dag, soms twee. Nu een keer of 4 gehad. Herken het totaal niet van de vorige keer en maakt(te) me ook erg veel zorgen. Tot nu toe gaat alles super goed. Heb gister een mooie echo gehad en de kleine frutsel lag lekker te spartelen!!!

Het kan wat zijn, maar het hoeft dus echt niet!!! Wanneer heb je je eerste echo?

Succes meis, eerste weken zijn killing qua onzekerheid. Helaas zit er nig even niks anders op als wachten...

5. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

Dec 24, 2013
    3,291
    1,491
    113
    Female
    Bedankt voor jullie reacties. Fijn om te horen dat jullie het ook hadden en het wel goed ging. Ik hoop dat dat bij mij ook het geval is!!
    Ik heb 4 december een echo, dus over een kleine 3 weken.. Inderdaad vreselijk die onzekerheid!! Maar, we wachten het af.. :)

6. Amber1994

Amber1994 Actief lid

Oct 1, 2014
    209
    0
    0
    Ik had heel veel bloedverlies met 6 weken.....Direct een echo bij gyn, kreeg slecht nieuws te horen. Mocht bij de vk volgende dag nog eens komen voor een echo toen een mooi kloppend hartje. Zij zag een hematoom. Het bloeden was ondertussen iets minder, maar ze vertelde me wel direct dat ik nog vrij veel kon gaan verliezen.

Ondertussen 12 weken en 2 dagen. 2 dagen geleden een prachtige echo gehad.
    Ik vind trouwens wel dat ze je lang laten wachten voor een echo te maken. Zit je nog 3 weken in onzekerheid. Kleine moeite toch !! Ze zouden nu toch al wat moeten en kunnen zien hoor.

7. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    hier flink bruin verlies gehad vorige keer een aantal weekjes. maar gelukkig was het helemaal niets :) hoop dat dit ook zo voor jou geld.
    hier helaas ook toen zo lang moeten wachten. niet leuk...

8. Delrey

Delrey Lid

Nov 14, 2014
    7
    0
    0
    Ik heb het nu ook met ruim vijf weken en is nog niet anders geweest. Ik ben nu heel onzeker. Het is niet veel maar elke keer wel een iets. Vervelend he, ik hoop dat we allemaal een mooie echo krijgen.

9. Dubbelbloed

Dubbelbloed Actief lid

Sep 25, 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn echo bureau kan je vanaf 7 weken op eigen kosten een echo laten maken. Kost 25 euro. Misschien kan je informeren bij jou in de buurt?

10. Mississippi

Mississippi VIP lid

Feb 10, 2012
    10,511
    4,635
    113
    Ik heb 2 keer bruin verlies gehad rond de 7 weken, mocht toen meteen langskomen in het ziekenhuis en gelukkig zagen we geen bloeding in de bm en ging het helemaal goed met de baby! Zolang het bruin is, is het goed! Pas bij rood is het reden om zorgen te maken (aldus mijn gyn)

11. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

Jun 8, 2011
    3,405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Bij mij begon mijn ma zo.

Ik duim voor jullie!

12. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

Nov 14, 2011
    2,616
    2
    0
    Bij dochter paar dagen flink bruinverlies gehad rond de 9 a 10 weken zwangerschap, was verder niets aan de hand.
    Deze zwangerschap rond de 4 weken meerdere dagen licht bruinverlies gehad, ook niks aan de hand.

Dat gezegd hebbende, beide vroege miskramen begonnen óók met bruinverlies, maar daar kwam bij mij al wel heel snel ook roze bij en dan weer snel rood.

13. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

Dec 24, 2013
    3,291
    1,491
    113
    Female
    Ha allemaal,
    En hoe zit het met jullie symptomen?
    Bjanc: werden jou symptomen minder toen je een MA kreeg, of hielden die wel aan?
    Mijn misselijkheid is namelijk bijna helemaal weg, en verder geen symptomen, alleen wat pijnlijke borsten.
    Ik ben bang, dat dat ook geen goed teken is...?

14. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

Nov 14, 2011
    2,616
    2
    0
    Bij mij verdwenen bij de v.mk's ook plots alle symptomen, en meest opvallend het 'zwanger zijn gevoel'. Bij de goede zwangerschappen verdwenen symptomen ook wel eens voor enkele dagen, of werden vervangen door andere symptomen, maar bleef het 'zwanger gevoel' wel. Alleen minder symptomen hoeft dus niet alles te zeggen.

15. indy22

indy22 Fanatiek lid

Oct 20, 2012
    1,829
    25
    38
    Bij mijn miskramen verdwenen de zwangerschapsklachten volledig na week 5 en tussen week 6 & 7 kwam de mk plots op gang.

Echter nooit bruiverlies gehad.

Ken evengoed veel zwangere vrouwen die veel bruin (of zelfs helderrood) verlies hadden en een gezond kindje kregen.

En er zijn vrouwen die niet of nauwelijks klachten hebben tijdens de zwangerschap..

Eerlijk: het zegt dus echt niks! Het kan goed gaan en het kan fout gaan.. Alleen een echo kan je nu duidelijkheid geven.

Ik zou de vk bellen.. Bij zulke twijfel doen ze bij mijn praktijk vanaf 7 weken een echo. Daarvoor doen ze daar niet aan en moet je gewoon maar afwachten. Maar je bent al zeven weken dus je zou kunnen bellen?

Ik hoop voor je dat het gewoon allemaal dik in orde is meid!!!

16. Harriet

Harriet Lid

May 9, 2014
    27
    0
    0
    Almelo
    Hoi hoi,
    ik heb hetzelfde gehad, rond de 6 weken en rond de 8 weken. De eerste keer was het niet zo veel maar de tweede keer had ik toch ruim gevloeid. Heb toen meteen de verloskundige gebeld en uitgelegd dat ik heel erg onzeker was hierdoor en dat ik graag wilde of ze even konden kijken of alles goed was! Gelukkig kon ik 2 uurtjes later komen! Toen kreeg ik direct een inwendige echo! Alles was bij mij goed! Mijn baarmoedermond was inderdaad erg gevoelig. Het kon er mee te maken hebben of je seks hebt gehad de dag ervoor! Dit was bij mij wel het geval, en daarom ook te verklaren! Ik hoop dat je gauw meer weet en anders zou ik toch nog een keertje bellen, wie weet krijg je een vervroegde echo, want nog 3 weken moeten wachten is verschrikkelijk!
    succes en een dikke knuffel

17. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

Jun 8, 2011
    3,405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Ik heb me tijdens mijn ma nooit echt zwanger gevoeld, ondanks dat er een hartje klopte ect. Bij mij ging bruin over naar rood... Toen week beetje bloedverlies en bruin gehad... Bleek uiteindelijk dat hartje gestopt was... Week later kwam vruchtje er in zijn volledigheid uit.... Check mijn andere topics hier over..

Ik duim voor jullie het is.50-50

18. Dana1989

Dana1989 Bekend lid

Apr 1, 2014
    754
    404
    63
    Ach meid die onzekerheid is niet leuk! Als ik jou was zou ik wat aandringen bij je Vk voor een echo want die stress en onzekerheid die je nu hebt is ook niet goed. Ik duim voor je. Dikke knuffel!

19. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

Dec 24, 2013
    3,291
    1,491
    113
    Female
    He Dana wat lief dat je even hebt gereageerd.. :) Had ik nog niet gezien!
    Bedankt voor de reacties allemaal, gelukkig kan ik melden dat het bruinverlies inmiddels zo goed als gestopt is.
    Ook ben ik sinds een poosje echt vaker misselijk, waardoor ik er toch meer vertrouwen in krijg.
    Helemaal op de roze wolk zit ik nog niet; eerst maar eens dat hartje zien kloppen! :) :)
    Nog 2 weken wachten!

Share This Page