Ik krijg vaak de vraag van mensen hoe veel maanden ik inmiddels zwanger ben... Ik ben 28 weken en ik deelde dat altijd door 4 dus ik zei 7 maanden Oo nog 2 maanden zeiden ze dan.. maar nee, dan zei ik nog 3. want nog 12 weken te gaan, 12/4 = 3 maanden... Maar volgens mij klopt dat niet? Hoeveel maanden zwanger ben ik nu? Hihi jullie weten vast t antwoord wel....
13 weken = 3 maanden 26 weken = 6 maanden 39 weken = 9 maanden Je bent in principe 9 maanden en 1 week zwanger Je kunt het aantal weken niet precies door vier delen, aangezien een maand altijd net iets meer/langer is dan 4 weken Dus bij 28 weken ben je in principe 6,5 maand
In een maand zitten meer dan 28 dagen (7dagen x 4weken). Dus je rekent met 4 weken in een maand maar dat klopt niet helemaal. Ik deelde het aantal weken ook meestal door 4 en dan haalde ik er wat vanaf. Dus bij 28 weken zou je zeggen 7 maanden maar dan zei ik 6.5 maand. Snap je waar t fout gaat? Hier hebben veel dames last van hoor en de mensen die het omrekenen naar maanden ook!
Kan wel kloppen dat je berekening niet uit komt, een maand heeft 30 of 31 dagen, dus 4,5 weken... Dat zou betekenen dat je nu iets meer dan 6 maanden zwanger bent.
Ik tel meestal gewoon terug van de uitgerekende datum.. Ik ben 15 april uitgerekend en het is nu 10 maart, dus ik ben ongeveer 8 maanden zwanger. Hoeveel weken ik zwanger ben weet ik altijd uit mijn hoofd.
4,3 week= 1 maand 8,6 weken= 2 maand 12,9 weken= 3 maanden 17,2 weken= 4 maanden 21,5 weken= 5 maanden 25,8 weken= 6 maanden 30,1 weken= 7 maanden 34,4 weken= 8 maanden 38,7 weken= 9 maanden om precies te zijn
oo haha jaa dat is logisch Eigenlijk zijn het geen maanden maar manen... Ik geef vaak de weken aan maar dan zeggen ze oo is dat 5 maanden ofzo? maar goed ik ben dus bijna 7 maanden zwanger thnx is dat ook weer helder
Ik denk altijd aan de uitgerekende datum. Dus op de 25e ben ik een maand verder. Als iemand vraagt hoe ver ik ben is dat antwoord ook altijd in maanden. De weken vergeet ik telkens of wordt te veel rekenen in mijn hoofd
Ik reken meestal naar de maand van bevalling toe. Dus ik ben in september, Maand 9 uitgerekend ben nu 11 weken,maar zeg ik gewoon nu 3 maanden! Ik ga me echt niet druk maken verder erom. Zwangerschap reken je nu eenmaal in weken!