Nee maar dat is ook eigen, als mijn ooms/tantes met kids komen dan is t ook gewoon eigen. Die kennen elkaar ook door en door, dat vind ik anders dan dat je collega's, sportvrienden, familie, buren in 1 kraamfeest gooit. Dan krijg je toch kliekjes haha (Maar sommige mensen kun je ook beter samen inplannen haha, ben er idd sneller vanaf )
Ja dat kan ik me wel voorstellen. Ik heb juist collega’s en buren wel “apart” op kraambezoek laten komen. Vond ik ook wat leuker.
Ohh ik vond het echt super gezellig en heel persoonlijk! Beidde keren! Ik en iedereen om ons heen kijken echt uit naar weer ene gezellig feestje samen voor deze jongen . Edit: wij hadden dus wel familie, buren, collega's, klanten, leveranciers, maar niet echt kliekjes eigenlijk mengde super leuk. Zijn ook nog leuke en onverwachte deals uit gekomen en van de oudste zelfs een stelletje
Haha goed gedaan! Moet zeggen dat t voor mijn ouders ook gebruikelijk was dat oa leveranciers kwamen op hun bruiloft 55 jaar geleden. In t dorp een eigen zaak hebben is t wel nuttig. Ik heb zelf nog nooit kraamfeest meegemaakt, ken ook niemand verder die t heeft gedaan.
Ja dat laatste scheelt natuurlijk , wij zijn dat vrij gewoon. De komst van een baby wordt in de familie en omgeving altijd met een feestje gevierd. En je hebt ook nog wel kraambezoek hoor, maar dan alleen directe familie en vrienden en de buren/overburen zeg maar. Niet mensen van het bedrijf etc. En niet de achterooms en tantes die we eigenlijk alleen zien bij een trouw, begrafenis of kraamfeest. Ik kom trouwens wel uit een dorp, en we hebben een eigen bedrijf, dus misschien ligt het ook daaraan Hier is het kraamfeest trouwens ontstaan als alternatief op het doopfeest. Dat is ook nog steeds groots, maar vele (waar onder ook wij) laten hun kind niet meer dopen. Een doopfeest of kraamfeest is voor mij dus ook wel hetzelfde.
Bij m'n vorige zwangerschap wel gehad en we organiseren het ook altijd voor vriendinnen. Ook bij een volgende zwangerschap. Ben nu 12 weken zwanger dus geen idee of het weer georganiseerd gaat worden. We zullen het mee gaan maken! Wij maken wel het geslacht bekend.