babyshower

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door roshi, 26 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Ik organiseer het zelf..... :oops: Ik doe het tegelijk
    met een soort after wedding en verjaardag feestje. Ik doe het
    in juni met 18 vrouwen, en het wordt een high tea. Om 5 uur mogen
    de mannen ook komen en dan gaan we bbqen...

LIEFS nony

2. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    Wij hebben ook een babyshower in de planning staan zover als ik weet ergens eind juni begin juli.Word georganiseerd door me schoonmoeder.
    Alleen niet alleen voor de vrouwen.Ook bij ons is iedereen welkom

3. eerlijkbeertje

eerlijkbeertje Bekend lid

10 okt 2007
    686
    0
    0
    Friesland
    daar doen wij helemaal niet aan..... ;)

4. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    het leuke van dit soort topics vind ik altijd dat je een vraag stelt als "krijg je het of het je het gehad, vertel dan hoe het was" en je krijgt blz vol met ik vind dit ik vind dat hihi grappig dat we eigenlijk altijd onze mening over iets moeten geven (doe ik zelf ook hoor dus zie het niet als aanval!) ;)

5. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Ik weet dat ik er eentje krijg van me schoonzusje, weet alleen niet wanneer ;)
    Lijkt me wel rg gezellig :D

6. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    ik krijg er 1, het zou een verassing zijn, maar mijn moeder heeft de datum versproken... haha het is volgende week zaterdag...

volgens mij is het normaal als je het in 7.5e maand krijgt, maar bij mij is het wat later...ik denk omdat veel vriendinnen niet op de 1e data konden?

wij doen het op zijn Amerikaans, alleen vrouwelijk geslacht...Mijn vriend en andere mannelijke vrienden van mij zitten echt niet op babypraatjes, bevallingsverhalen, bakerpraatjes en ander vrouwelijk geleuter te wachten... (denk dat het net aan het type vriend van jezelf ligt) veel mannen volgens mij niet...vandaar dat het in eerste instantie en vrouwen ding is.

Ik had hem vorig jaar september voor mijn zusje georganiseerd met een vriendin van haar. Ik heb toen voornamelijk alles betaald, het was een smak geld. Het was niet bij me opgekomen om bij alle vriendinnen geld op te halen en de kosten op die manier te delen...vind dat wel een goed idee!
    We hadden een heelijke taart van Dunya, en allemaal lekkere dingentjes ala high thea zeg maar. Natuurlijk werd zij verwend met allemala kado's...ze had het totaal niet verwacht...het was echt leuk...
    We hadden het huis versierd ect

7. mama1989

mama1989 Lid

2 jun 2008
    7
    0
    0
    noorden van friesland
    hallo!
    toen mijn zussen beide in verwachting waren,
    hebben een aantal van mijn familie
    een babyshower voor hun georganiseerd.
    nu doen mijn zussen het voor mij,
    ik weet dat het in juni al is, maar ben dan pas 5 maand.

heb dus het idee dat het niet altijd met 7 maanden is hoor :)

8. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Hallo,

Even een reactie van een (halve) Amerikaanse. Babyshowers zijn hartstikke leuk maar naar mijn idee wel heel Amerikaans. In de VS kennen we namelijk het principe van kraamvisite niet en wordt er dus vooraf gevierd (rond de 8e maand maar minimaal 2 weken voor de uitgerekende datum). De zwangere weet er vaak alles van hoor en het wordt georganiseerd door de beste vriendin. In principe zijn de dames erbij die ook bij het vrijgezellenfeest van de zwangere zijn geweest, aangevuld met de moeder en schoonmoeder. Het idee achter de babyshower is dat je je baby uitzet bij elkaar krijgt en dat je de geheimen van de bevalling en het kind hebben van ervaringsdeskundigen hoort. Mannen hebben daarbij niets te zoeken :D . Inmiddels is het natuurlijk uitgegroeid tot iets heel commercieels waarbij het vooral om dure kado's gaat en gezelligheid.
    Een shower wordt eigenlijk altijd overdag gedaan met een soort high tea (thee, limonade, sandwiches).
    Babyshowers worden in de VS al heel lang gehouden en dat gaat altijd OF in het roze OF in het blauw want Amerikaanse vrouwen weten altijd wat het geslacht is (ik niet trouwens).

Een shower is harstikke leuk en laat je (baby) lekker verwennen! (met of zonder mannen erbij!)

Geen babyshower voor mij maar wel lekker Hollands kraamvisite MET beschuit met muisjes!

groetjes,
    Elle

9. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Go Girl EllyNY! Beschuitjes met muisjes!

10. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Het lijkt mij zo leuk als iemand een babyshower voor mij zou organiseren.
    Maar mijn moeder is niet echt van zulke dingen.
    Een vriendin heeft nog geen kinderen en heeft denk ik nog nooit van een babyshower gehoord.
    En me andere beste vriendin heeft 2 kinderen en het veelste druk om zoiets te organiseren.
    En de rest van mijn vrienden staan niet dichtbij genoeg om zoiets te regelen.

Volgens mij hoor je het ook niet zelf te organiseren. Maar wie kan ik hiervoor benaderen? Het lijkt me zo leuk.

11. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Tsja, als je niet krijgt kan je toch niet je zin krijgen meis ;)

Ik zou niet willen hoor, maar als ik dat krijg kan ik ook niet weigeren ;)

12. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    YEAH! Ik ben helemaal Hollands aan het woorden (sorry, even een hap van mijn broodje kaas :D ).

Helaas Consider.. het principe achter een shower is dat deze VOOR je georganiseerd wordt... maar je kan natuurlijk ook altijd zelf iets organiseren, gewoon voor de leuk. Hou er rekening mee dat mensen het niet leuk vinden om twee keer iets te 'moeten' geven en dat Nederlanders het gebruikelijk vinden om op kraamvisite te komen (kunnen ze de baby echt zien!)

Deel Deze Pagina