Auto verzekeren?

Discussie in 'De lounge' gestart door KanjerB, 6 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Wij hebben vandaag voor een auto gekeken het is een BMW 528 bouwjaar 1998. Morgen wordt hij als alles goed verloopt op mijn naam gezet. Zit nu te kijken voor een verzekering maar twijfel tussen WA en WA beperkt. Wat zouden jullie doen? En welke verzekeringsmaatschappij zouden jullie kiezen er is zooo veel keus.

2. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ow ja en weten jullie hoe het zit met het op e naam laten zetten. Mijn rijbewijs is gisteren aangevraagd. Er ging iets fout dus het is niet via de spoedprocedure gelukt. Telefonisch werd mij verteld dt ik andaag terug moest en als ik opnieuw de kosten voor het rijbewijs plus spoedkosten zou betalen ik hem morgen zou hebben. Later lukte dat ook niet en zeiden ze dat mijn rijbewijs bij de drukkerij lag en dat er kans is dat hij alsnog morgen opgehaald kan worden. Maar inpricipe is het 5 werkdagen.

Stel het zit niet mee en is mijn rijbewijs morgen niet klaar kan de auto dan alsnog op mijn naam gezet worden met een GBA uitreksel? (las op internet dat een GBA uitreksel ook zou kunnen)

3. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Je moet altijd wa en inzittende verzekering nemen,dat je ook verzekerd bent voor je inzittenden! En ik zou er ook een glasverzekering bij doen. ;) je moet even wat sites bekijken,ik was bij de ohra verzekerd, en dat beviel me wel..

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.157
    8.132
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #4 Devilschase, 6 jan 2011
    Laatst bewerkt: 6 jan 2011
    inzittende verzekering is grote onzin en pure geldklopperij! je hebt namelijk al een persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering, en dus is een inzittende verzekering totale onzin en een lokker van verzekeringsmaatschapijen want iedereen heeft een inzittendeverzekering terwijl dit helemaal niet hoeft.

5. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Daar zat ik idd ook aan te denken. We hebben idd een aansprakelijkheidsverzekering.

Devil heb jij nog tips?

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.157
    8.132
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik zou gewoon wa-beperkt doen, desnoods bij onnaonna (vrouwenverzekering incl wegenwacht dus anwb = niet nodig) of bij Univé.

7. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ok, bedankt Unive kwam ik als her goed is duur uit. Ga even bij onnaonna kijken. Weet je trouwens ook hoe het zit met de situatie van hierboven voor jet op mn naam laten zetten?

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.157
    8.132
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    nee. Ik moest 6 jaar geleden perse mn rijbewijs hebben voor ie op mijn naam kon. Hoe dat nu zit weet ik niet.

9. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Ik zit even te kijken bij mijn verzekering en heb gewoon aansprakelijkheid.
    Maar nu lees ik dit , wat dus NIET is verzekerd.

Niet gedekt is onder andere de schade:

die verband houdt met het uitoefenen van een bedrijf of beroep
    aan gehuurde zaken
    veroorzaakt door motorvoertuigen en aanhangers
    aan of veroorzaakt door een vaartuig, tenzij er sprake is van schade door het gebruik van bijvoorbeeld een roeiboot of zeilplank
    als er sprake is van opzet

punt 3 doel ik op. Dat zou betekenen dat in deze situatie je dus beter wel een inzittende kan nemen toch?!

Oh dit is Interpolis btw

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.157
    8.132
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #10 Devilschase, 7 jan 2011
    Laatst bewerkt: 7 jan 2011
    nee. Want dit is gewoon als je met een auto ergens tegenaanrijdt wat schade veroorzaakt. Dat dekt je Aansprakelijheidsverzekering voor Particulierenn niet want daar heb je je Wettelijke aansprakelijkheid Motorvoertuigen voor, net als je schade aan passagiers.

Een inzittendeverzekering is niet voor de passagiers maar voor jezelf Mensen die met jou meerijden vallen onder de verplichte aansprakelijkheidsverzekering die je verplicht moet afsluiten. En als de tegenpartij schuldig is als je een ongeluk krijgt, zal die WA-verzekering van die ander de schade vergoeden.
    Oftewel, je passagiers zijn goed verzekerd, maar echt niet via de inzittendenverzekering, maar via de wettelijke aansprakelijkheidsverzekering, de inzittende dekt alleen schade aan jezelf, als je bijvoorbeeld tegen een paal knalt en je kleding zit een scheur in.

11. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Hmm ok..dan las ik het verkeerd
    Thnx

12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.157
    8.132
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland

Enige verschil is dat een inzittendeverzekering meteen uitkeert,ongeacht wie er schuldig is.Bij een wa verzekering moet er schuld bekend zijn voor ze uitkeren (via jou of de tegenpartij) waardoor het langer kan duren.

13. danip

danip Niet meer actief

klopt! O.i. is echt onzin! Dan heb je nog meer aan een rechtsbijstand, maar misschien heb je die al in het algemeen incl motorrijtuigen.

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.157
    8.132
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Verkeersrechtsbijstand is inderdaad ook onzin als je al een rechtsbijstandsverzekering hebt incl module verkeer ja.

15. dushi85

dushi85 Actief lid

23 aug 2009
    354
    0
    0
    Volgens mij kan je gewoon een auto op je naam zetten ook al heb je geen rijbewijs.

16. koala28

koala28 Niet meer actief

Van de RDW site:

Legitimeren
    Bij overschrijving van het kentekenbewijs op het postkantoor/TNT-postkantoor [​IMG]of voor keuren op een RDW keuringsstation, kunt u zich legitimeren met:
    een geldig Nederlands rijbewijs
    of
    een geldig Nederlands paspoort + een recent afschrift (niet ouder zijn dan 3 maanden) van de gegevens uit de basisadministratie persoonsgegevens van uw gemeente (GBA).

Ook kunt u zich met de volgende geldige documenten legitimeren:
    een Nederlandse identiteitskaart + een recent afschrift uit de GBA;
    een buitenlandse identiteitskaart (uit een EU/EG-land) + een recent afschrift uit de GBA;
    een diplomatiek paspoort + een recent afschrift uit de GBA of een verklaring van het Ministerie van Buitenlandse Zaken;
    een Nederlands reisdocument voor vreemdelingen + een recent afschrift uit de GBA;
    een Nederlands reisdocument voor vluchtelingen + een recent afschrift uit de GBA;
    een dienstpaspoort + een recent afschrift uit de GBA;
    een buitenlands paspoort + een recent afschrift uit de GBA;
    een actuele bedrijfsvoorraadpas (+legitimatie)

Ook hierbij geldt dat het afschrift uit de GBA niet ouder mag zijn dan 3 maanden!

Overschrijven bij erkend bedrijf; alléén met rijbewijs
    Bij overschrijving van het kentekenbewijs bij een door de RDW erkend voertuigbedrijf dat beschikt over de bevoegdheid Tenaamstellen Voertuigen (TV), is alleen een geldig Nederlands rijbewijs toegestaan.

17. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Heb mijn rijbewijs. Maar die meneer kan pas aanstaande maandag ochtmd. Dus moet goedkomen. En heb gekeken bij ohra kom ik het goedkoopste uit. Twijfel tussen onna onna en ohra

18. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Ik ben wa beperkt verzekerd incl rechtsbijstand. Ik ben verzekerd via Netpolis.

19. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Ik zou eens kijken bij Lancyr... erg goedkoop!

20. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik heb OnnaOnna, vind het ideaal.
    Wegenwacht service, ze komen zelfs je band verwisselen (echte vrouwenverzekering dus;))
    En je handtasje is zelfs verzekerd. En ze zijn niet eens duur.

Deel Deze Pagina