Ontstoken oogjes, vanavond HAP of wachten op dokter morgen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chrissie, 22 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Meiden,

ik zit met een dillemma.
    Mn zoontje heeft zn oogjes ontstoken. Dit heeft ie paar dagen (zusjelief heeft m aangestoken) Laatst de HA gebeld en die gaf aan blijven schoonmaken en gaat meestal vanzelf over. We moesten het dus nog even aanzien.
    Nu belt de oppas net. Hij was net wakker geworden, oogjes helemaal dicht en klagen over pijn. Dus ik heb de HA gebeld, maar nu kan ik morgen pas terecht..
    Ik twijfel nu beetje. Volgens de oppas was het echt naar om te zien. Maar de HA kan echt vandaag niet meer. Nu zou het evt een optie zijn om na 17.00 uur de huisartsenpost te bellen. Eigenlijk hou ik daar niet zo van, maar ik vind het ook niet fijn dat mn manneke pijn heeft en tot morgen moet wachten. Wat zouden jullie doen?

Groetjes Chris

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zou je eigen huisarts nog even boos opbellen en wanneer ze voet bij stuk houden (wat ik overigens echt aso vind) zou ik zeker naar de hap gaan.

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn eerste vraag zou zijn wie is de oppas? Is het een ervaren gastouder die al veel heeft gezien of een overbezorgde oma?

Een ontstoken oogje zet er al snel zielig uit, gewoon schoonmaken met gekookt afgekoeld water en een schoon watje. Elk oog een nieuw watje, want het is reuze besmettelijk!

Ik heb het pas over gekregen van dochter en het oog is geïrriteerd en voelt niet heel fijn aan met schoonmaken. Na een slaapje zit het inderdaad helemaal dicht, maar dat hoort erbij.

Ik zou er niet mee naar de hap gaan of het zou heel erg moeten zijn en zo erg dat hij er niet van kan slapen. Hier werd het na een paar dagen al minder en weer een paar dagen later was het over.

4. Chrissie

De oppas is een zeer ervaren gastouder :)
    Ik heb ook wel aangedrongen bij de HA maar als ze geen plek hebben houdt het op. En ik snap dat mensen die echt erg ziek zijn voor gaan.
    Ik hou ook niet van op naar de HAP te gaan als t niet echt nodig is. Zn oogjes zijn al paar dagen vies, maar nu klaagt ie dus ook over dat t zeer doet. Ik belde net nog even maar hij was nu wel weer gaan spelen. Hoop dus dat de pijn alleen bij het schoonmaken was (kan me voorstellen dat dat niet fijn is)

Weet iemand of er trouwens iets van verzachtende druppels zijn voor die kleintjes? Want die kan ik natuurlijk sowieso nog wel even halen voor hem.

5. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik zou hier niet de HAP voor bellen eerlijk gezegd. Na een slaapje zit het natuurlijk al snel dichtgeplakt. Ik zou gewoon even afwachten tot morgen wanneer je bij de HA terecht kan. Zeker als hij nu alweer lekker speelt.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Als hij nu weer gewoon is gaan spelen zou ik gewoon morgen gaan, maar wanneer hij er echt pijn aan heeft zou ik er niet te lang mee wachten en naar de hap gaan.

7. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland

Volgens mij alleen op recept

Mijn dochter had het ook, na 4 dagen toch maar naar de HA gegaan. Ze kreeg een gel die ik in haar ogen moest smeren ;). na 3 weken was ze er helemaal vanaf.
    Uit ervaring (zij had mij aangestoken) doet het ongelovelijk veel pijn. Kan mij dus goed begrijpen dat hij er om huilt. Maar ik zou gewoon schoon blijven maken vanavond en morgenochtend en dan gewoon naar de afspraak bij de HA gaan.

8. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik zou hier ook absoluut de HAP niet voor bellen. Finn heeft het gehad toen hij een maand oud was en toen zijn we naar de HA gegaan en die vertelde dus dat het vanzelf over moet gaan en als het na 2 weken niet helemaal weg was moesten we terug komen. Toen had hij er ook al 2 dagen last van.

HAP is in mijn ogen echt voor dingen die niet kunnen wachten...zoals ineens heeeeeeeele hoge koorts e.d.

9. Chrissie

Thnx meiden. Ik voelde me al weer wat beter toen ik hoorde dat ie al weer speelde :) Normaal is t best een bikkel die niet gauw huilt om pijn en als iemand dan tegen je zegt dat t echt niet fijn is, tja een moederhart krimpt dan ineen (de mijne in elk geval ;))

Ik blijf schoonmaken, en ga dan morgenochtend naar de dokter.

Wel kreeg ik als tip om schoon te maken met afgekoelde (kamille)thee. Dat schijnt te verzachten. Iemand daar toevallig ervaring mee?

10. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ja dat hebben wij toen ook gedaan! Dat ontsmet (mn vriendin moest ook serieus met compressen van kamillethee zitten omdat haar hechtingen irriteerden!)

Dus ik zou het proberen! Hier heeft het toen best geholpen!

11. Chrissie

Ja, ik bel ze normaal ook alleen als t echt nood is. Vandaar mn twijfel ook. Ik vond zn oogjes vanmorgen idd ook wel naar eruit zien, maar met schoonmaken viel t wel mee en hij klaagde ook niet. En idd had de HA gezegd, kijk het paar dagen aan dit gaat bijna altijdvazelf weer over.
    Als je dan gebeld wordt dat t toch slecht gaat, dan gaat mn hoofd toch spoken wat te doen..

12. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    446
    83
    Limburg
    Ik weet niet of je toevallig de jongste bv geeft maar anders zou je een druppeltje bv in de ogen kunnen druppelen, dat heeft hier bij ons meisje prima gewerkt. Toen ik die tip kreeg en dat ging doen was het heel snel over.

13. Chrissie

Nee, niet meer.
    Ik heb nog wel in de diepvries liggen, maar ik weet niet of het dan ook nog werkt?

14. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    446
    83
    Limburg
    Dat weet ik ook niet. Verwacht het eigenlijk van wel, maar zeker weten doe ik het niet.

15. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Dat zou ik ook hebben hoor! Je ziet het zelf niet maar hoort iemand anders zeggen dat het zo erg is...dan weet je dus niet wat je moet denken!
    Kijk straks eerst zelf maar eens hoe het er uit ziet!
    Zie je het echt niet zitten om te morgen te wachten kan je altijd eerst bellen!

Ow ik zou het trouwens proberen met de BV uit de vriezer! Denk dat dat nog wel werkt hoor!

16. Chrissie

Ik heb melk uit de vriezer gehaalt, manlief is met half uurtje thuis met de kids. Dan idd zelf maar even zien, schoonmaken, melk druppelen en knuffelen :D

17. Rosa84

Rosa84 Bekend lid

4 nov 2008
    638
    0
    0
    Ik wou ook al de tip van kamillethee geven, dat werkt echt super!
    Moet het wel echt thee van kamille zijn, geen thee met kunstmatige kamillesmaak ;) Ik haal altijd die van zonnatura!

18. Chrissie

Even een update, vanmorgen bij de HA geweest en idd wel flink ontstoken. Dus goed schoon blijven maken en zalf gekregen. En als het goed is moet het daar snel mee opknappen.
    Dank voor alle reacties!

ps hij mag dicht :)

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Toen Eva een keer ontstoken ogen had en het maar niet over wilde gaan, heb ik de huisarts gebeld en heb toen zonder dat hij haar gezien had een zalfje gekregen. En mijn huisarts is niet bepaald de makkelijkste. Had jouw huisarts ook kunnen doen natuurlijk...

20. Chrissie

Heb ik ook gevraagd, maar nee, ze moest de kleine zien..

Deel Deze Pagina