Hallo allemaal, Onze kleine meid is nu 3 weken oud en sinds gisteren heeft ze een beetje een ontstoken oogje. Elke keer als ik haar wakker maak om te voeden zit het oogje dicht en moet ik het eerst schoonmaken. Wat kan ik nu het beste doen en moet ik hiervoor gelijk de huisarts bellen? Alvast bedankt! Liefs Palmie
Hier hetzelfde probleem met zoon van 10 weken. Maak het ook elke keer goed schoon(klein beetje babyshampoo door water helpt ook wat) maar elke keer komt het weer terug. Ik ga morgen toch maar even de huisarts bellen ja
Probeer het eerst een paar keer per dag schoon te maken met afgekoeld gekookt water (met evt beetje babyshampoo erdoor). Wordt het dan niet minder, dan kan je de huisarts bellen.
Als je zelf bv geeft kun je ook een druppeltje voeding erin druppelen, dat doet echt wonderen tenminste hier wel.
idd een watje met gekookt water (afgekoeld), al zei de kraamhulp dat het tegenwoordig ook met warm water uit de kraan mag. Hier ging het ook niet over en heb een zalfje van de ha gekregen, daarna was het met een 5tal dagen ongeveer helemaal over, tot nu toe geen last meer gehad
Ik zou een druppeltje borstvoeding doen. Wanneer je zelf kunstvoeding geeft, heb je misschien een familielid of vriendin, wie je vertrouwd en durft te vragen om een druppeltje, dan kan je dat ook nog doen. Gaat dat het niet worden zou ik het proberen met koud water uit de kraan (of gekookt afgekoeld water als je dat liever doet). Of met afgekoelde kamille thee. Mocht het niet weg gaan, dan zou ik toch even naar de huisarts gaan.
Mijn jochie heeft ook al sinds de geboorte (hij is nu 4 maanden) een onstoken oogje. Echt wel zielig dat zn oogje steeds zo dicht zit. Af en toe krijgt hij hem zelf niet eens open en moeten we echt even boenen om het schoon te krijgen. Borstvoeding hebben we geprobeerd maar dit hielp jammergenoeg niet. De tip van kamille thee ga ik dus maar eens proberen. Ik hoor jullie hier trouwens zeggen dat je ermee naar de huisarts moet gaan? Ikzelf ben er al eens mee naar de huisarts gegaan aangezien het oog soms ook rood is. Maar volgens onze huisarts maakt een ontstoken oogje niets uit (ws zit de traanbuis nog dicht). Het enige wat we kunnen doen is elke dag de traanbuis masseren in de hoop dat hij open gaat en het oogje steeds schoonmaken. Meestal gaat het binnen 1 jaar over. Is dit niet zo dan word er pas vanaf 1 jaar actie ondernomen en kan het traanbuisje in het ziekenhuis worden doorgeprikt.
Plakt het oogje dan niet toe of moet je dat er ook uitspoelen (mss een stomme vraag) onze zoon heeft er ook last van al van begin van zijn geboorte