Onze dochter is nu 3 weken oud en sinds deze week is ze echt hele dagen wakker. Na de fles van 9 uur 's ochtends blijft ze wakker tot zeker 21.30 uur. Ze huilt zo'n beetje de hele dag. Eerst werd het minder als we haar bij ons hielden, maar nu krijst ze dan ook alles bij elkaar. Ik weet het gewoon niet meer. Ben volgens mij alle opties afgegaan. Het lijkt of ze honger heeft, ze heeft constante zuigbehoefte. Maar dit kan bijna niet volgens mij, ze krijgt 5 keer een fles van 135 cc. Ze doet ook lang genoeg over die flessen. Het huilen begint een kwartier a een half uur na de fles alweer, de tijd dat ze niet huilt moet ze bijkomen van de fles. Volgens de huisarts heeft ze reflux. We dikken daarom de voeding aan met nutriton, houden haar langer rechtop en hebben het hoofdeinde van het bedje opgehoogd. Zou het hiermee te maken hebben? We geven haar een speentje als ze erg overstuur lijkt of lijkt te gaan worden. Dan is ze wel even getroost, maar ze spuugt hem zo weer uit. Het rare is dat ze 's nachts over het algemeen prima slaapt. Ze krijgt de laatste fles om 23 uur en dan komt ze tegen 5 uur pas weer. Wat moeten we hier nou mee? Ik word echt knettergek
Zo opeens? Kan dat? En zou dat dan niet ook vlekjes of verkoudheid of zoiets moeten veroorzaken? Het is echt het wakker zijn en het huilen wat anders is dan voorheen...
Ik denk toch ook aan reflux, dus zou een verwijzing naar de kinderarts vragen en om medicatie vragen. Als je er niets aan doet wordt het alleen maar erger met het risico dat ze helemaal niet meer wil drinken. Lisa had erge (vooral verborgen) reflux en het begon met wat onrust tot een aantal weken later de hele avond krijsen. 's Nachts sliep ze altijd goed (gelukkig), ze was dan helemaal uitgeput.
Ben nog vergeten te zeggen dat ze ook kwijlt sinds een paar dagen, ze zevert alles nat.. Weet niet of dat normaal is voor haar leeftijd. Lees alleen dat zeveren vanaf een maand of drie voor kan komen ivm het doorkomen van tandjes... Lijkt me een beetje vroeg!
Allergie zou ook wel kunnen hoor, gaat vaak samen met reflux. Maar dat hoeft niet. Ik zou persoonlijk eerst de reflux behandelen en als dat niet voldoende helpt de voeding veranderen.
ik denk dat ze overprikkeld is door het wakker zijn,en dan nog meer huilt. door de vermoeidheid gaat ze ook sneller spugen he. zou anders nog wel even na de huisarts gaan hoor. mischien is inbakeren iets?? als al het medische uitgesloten is. leg ja haar wel op bed na een voeding?
De verdikte voeding leek zo goed te helpen, het ging vanaf we daarmee begonnen goed. Niet meer zo onrustig en ze spuugde niet meer. Ze heeft gister en vandaag wel weer een beetje gespuugd, vanmiddag één keer behoorlijk veel. Het ruikt wel zuur. Zal morgen de huisarts bellen voor een nieuwe afspraak, kan natuurlijk beter te vaak komen dan te laat...
Vraag om medicijnen voor die reflux! Indikken van de voeding is meestal echt niet genoeg! En doe dat zsm!
Dat idee hebben we zelf ook. Inbakeren doen we al, dat werkt alleen nu niet meer... Als we dat niet doen slaat ze zo met dr armpjes dat ze er nog onrustiger van wordt. Na de fles houden we haar nog een kwartier bij ons en dan gaat ze op bed. Meestal halen we haar daar na een uurtje maar weer uit, omdat ze steeds harder gaat huilen en dan echt klaarwakker is. Ondertussen kijken we dan wel even bij haar en troosten we haar zonder haar uit bed te halen, maar dat werkt niet.
Eens met Adi. Ik zou ook zo snel mogelijk medicijnen vragen voor de reflux. En misschien helpt buikslapen? Succes.
denk idd dat je medicijnen moet hebben ,je arts heeft mooi lullen alleen indikken hallo zeg,het arme kindje morgenvroeg direct op de stoep staan bij ha,en laat je niet met niks wegsturen!! overdrijf het anders maar een beetje
We hebben net uit pure wanhoop het cb gebeld. Zij raadden aan om de huisartsenpost te bellen. Dus dat ga ik nu maar even doen... Ze krijst steeds harder, vind het zo verschrikkelijk zielig.
ik ken dat wel bij ons was het idd dat onze dochter oververmoeid was. ik heb toen de 3 r's toegepast en binnen een paar dagen was het probeem opgelost. 19.30 lag ze in bed te slapen en dat doet ze nog steeds, soms wordt ze wakker voor een voeding, soms ook niet. hier heeft dta prima zn werk gedaan. maaar voor alle zekerheid wel langs de ha gaan om refux ed uit te sluiten.
We moeten om 22.50 in het ziekenhuis zijn, de dokter was net weg naar een spoedgeval. Ben benieuwd, de assistente nam me in ieder geval heel serieus. En je zult het zien, ze ligt nu half in slaap bij m'n vriend op de arm...
Ik lees dat ze zuigbehoefte blijft houden... Heb je verschillende soorten spenen geprobeerd? Mijn jongste dochter nam geen genoegen met de verschillende versies van Difrax of Bibi. Nee, ze wilde alleen mijn pink. Om nou de hele tijd met mijn vinger in haar mond te zitten... Nou nee Na veel zoeken en proberen krijgen de spenen van Mam (had ik nog nooit van gehoord maar lijken volgens mij het meest op een vinger) haar heerlijk rustig. In ieder geval sterkte!
Medicatie (en dan geen paardemiddel zoals Antagel wat de HAP ons voorschreef maar 'echte' medicatie zoals Zantac/Losec/Nexium) en eis een doorverwijzing naar de kinderarts, huisartsen zijn vaak maar zeer beperkt op de hoogte van reflux en de behandelmethoden....succes!
Dit klinkt helemaal als mijn verhaal met Lotte! Uiteindelijk na 10 weken tobben en gezeur van mijn kant is Lotte ter observatie opgenomen geweest in het zh voor een week en toen bleek dat ze inderdaad (verborgen) reflux had, wat ik dus al sinds week 4 riep. Nu heeft ze medicijnen en hebben wij een ander kind. Ze slaapt super, drinkt normaal en is helemaal blij en lacht veel Ga dus alsjeblieft naar de kinderarts en vraag Zantac!!