Ik heb het idee dat mijn zoontje niet om kan gaan met frustraties en zijn gevoelens. Gister was ik met stomheid geslagen. Ik waarschuw hem dat hij iets niet mag. Hij deed het nog een keer (wat dreumessen van 1,5 jaar vaker doen) en ik ga door mijn knieen en kijk hem aan en zeg rustig dat hij dat niet mag krijg ik een klap in mijn gezicht was met stomheid geslagen echt waar. Hoe moet ik hier nu op reageren? Ik heb hem streng toegesproken. Ik ben best verdrietig mijn zoontje slaat me gewoon Als hij iets niet mag wordt hij zo en zo snel driftig of gaat met zijn speelgoed gooien ik weet niet goed hoe ik hierop moet reageren maar ik was echt geschokt dat hij gewoon gaat slaan vindt dit echt niet leuk. Iemand tips hoe ik hiermee om moet gaan? is dit een fase?
Giovanna doet dit dus regelmatig en ik ben ook wel benieuwd naar tips. Giovanna doet het echt bewust ze trekt er ook een heel gemeen koppie bij. Nu word ik dus boos op haar en pak dan haar handje vast en zeg best hard '' Neeh Giovanna jij mag mama niet slaan!'' En dan zet ik haar een stukje van mij af en negeer haar even. Dat vind ze dan ook echt niet leuk. Maar dit doe ik zo al een tijdje en echt verbetering zie ik niet
Justin doet dit heel soms, maar méér als hij aait, dat t van zacht naar hard(er) gaat. Dan zeg ik ook, nee Justin dat mag niet. Dat doet zeer bij mama. Als hij t dan wéér doet, zeg ik nee en zet ik hem op de grond. Vaak komt hij dan weer naar me toe (en probeert lief te zijn) en dan negeer ik hem gewoon n tijdje. Wil hij bij me op schoot klimmen, reageer ik met nee, je hebt mama net au/pijn gedaan, dus je mag even niet bij mama zitten.
wij hebben dat dus ook gehad youame doet dat dus ook he echt niet leuk als ze iets niet mag tel ik tot 3 dan is het ff over doet ze het weer en ga ik idd ook op mijn knieen en zeg dat mag niet gaat ze ook slaan dan zeg ik nee dat mag niet en zet ik haar op de gang voor der slaapkamer deur gaat ze huilen komt ze 3x terug zielig doen maar blijf haar negeren en zet haar terug op de gang nu zie ik al echt een verbetering
Sorry voor jullie maar gelukkig doen meer kinderen het. Djego sloeg me dus echt wel bewust he. Hij is soms gewoon best agressief als iets niet mag en ik weet daar moeilijk mee om te gaan. Je wilt het goed doen he maar ja wat is goed? Als hij iets niet mag en gaat dan met dingen gooien vindt ik ook moeilijk wat doen jullie of zouden jullie doen in zo'n situatie?
lotte gaat ook slaan als ze boos is, meestal niet bewust naar je gericht. Maar vorige week tijdens een driftbui deed ze dit dus ook. Heb haar sterng toegesproeken en haar in de hoek gezet. Dit blijven herhalen en haar negeren verder. e huilt dan nog een poosje flink door maar na 5 minuten is het over en zeggen we sorry. Moet zeggen dat ik het wel meoilijkk vindt hoor. Lotte gaat ook met dingen gooien als ze boos is. Probeer haar nu echt consequent in de hoek te zetten als ze stout is en moet zeggen dat het nu lijkt te gaan werken.
stamboom: Moeilijk is dat he omdat je goed wilt opvoeden maar je weet eigenlijk niet hoe je moet reageren als je in zo'n situatie zit. Ik negeer zijn negatieve gedrag zoveel mogelijk en beloon positief gedrag. Maar dat hij zo driftig uit de hoek kan komen vindt ik best wel moeilijk. Ben daar best van geschrokken omdat wij zelf niet driftig zijn ofzo. Ja dit mannetje heeft best wel een koppie hoor hahaha